گوشی های هوشمند

سامسونگ بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان؛ هواوی و اپل در تعقیب آن

آمار جهانی عرضه‌ی گوشی های موبایل در سه ماهه دوم سال 2019، از سوی دو نهاد منتشر شد. مطابق معمول، سامسونگ همچنان بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند در دنیاست.

طبق آمار ارائه شده از سوی شرکت Strategy Analytics، عرضه‌ی جهانی اسمارت فون در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، 2.6 درصد افت داشته است. اما سهم بازار سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند در سطح جهان، 1.9 درصد افزایش یافت.

بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند

سهم بازار هواوی هم رشد 1.7 درصدی داشت؛ ولی اپل 0.7 درصد از سهم خود را از دست داد. در واقع آمار فروش گوشی های سامسونگ، 76.3 میلیون دستگاه بود و برای هواوی و اپل، به ترتیب 58.7 میلیون و 38 میلیون واحد فروش به ثبت رسید.

شیائومی و اوپو که سه تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی های هوشمند را دنبال می‌کنند، به ترتیب سهم بازار 9.4 و 8.7 درصدی دارند. افزایش سهم بازار این دو کمپانی نسبت به سال گذشته، در حالی رقم خورده که فروش اوپو کاهش و فروش شیائومی ثابت باقی مانده است.

اما موسسه Counterpoint هم آماری را با جزئیات بیشتر، از وضعیت بازار موبایل در سه ماهه دوم 2019 ارائه داد. در این گزارش سهم بازار سامسونگ بیش از 21 درصد، سهم هواوی نزدیک به 16 درصد و سهم اپل اندکی بیش از 10 درصد قید شده است. این ارقام از آنچه که در آمار Strategy Analytics آمده بود، اندکی کوچک‌تر هستند. همچنین طبق برآورد کانترپوینت، عرضه جهانی گوشی های هوشمند نه 2.6 درصد؛ بلکه تنها 1.2 درصد در این بازه زمانی کاهش یافت.

بزرگترین سازندگان گوشی های هوشمند

اما نکته جالب، رشد 20 درصدی اچ ام دی گلوبال (نوکیا) در میزان فروش محصولات خود است؛ تولیدکننده‌ای که در جایگاه نهم برترین سازندگان گوشی های هوشمند قرار دارد. فروش گوشی های لنوو و ویوو هم در سه ماهه دوم امسال نسبت به سال قبل، اندکی افزایش یافت؛ اما ال جی کاهش 18.5 درصدی فروش را تجربه کرد.

دیگر چیزی که در این آمار جلب توجه می‌کند، رشد 848 درصدی ریلمی است که البته جای تعجب ندارد؛ زیرا این برند در سه ماهه دوم 2018، به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. بیشترگوشیها استفاده کردم هیچ گوشی به شیامی نمیرسه شارژ یک روز کامل باوب گردی کیفیت دوربین48مگاپیکسل محشره ازهرلحاظ که بگی ازسامسونگ واپل سرتره البته یه نوع اپل هستش

  2. امیدوارم هوآوی اکوسیستم انحصاری خودش رو راه اندازی کنه.
    آرک او اس رقابت رو وارد مرحله جدیدی می‌کنه.

  3. زنده باد سامسونگ…انشاالله ده سال بعدی هم مال سامسونگه

  4. هواوی همشونو میگیره

  5. در کل هر سه برند عالی عمل میکنن و بد نیستن هیچکدوم و بتسگی به سلیقه ها داره

  6. اپلو نمیدونم ولی هواوی قطعا حرف هایی داره برای گفتن

  7. ایووول داره سامسونگ

  8. کی میگه از نظر من هواوی همیشه بهترین بوده

  9. ایول نوکیا با اصالت.انشا…که نوکیا به جایگاه واقعیش برگرده و زودتر شاهد شکست برندهای بنجل شیائومی و هواوی باشیم