فروش جهانی تبلت ها

فروش جهانی تبلت ها پس از ماه‌ها افول٬ روند افزایشی به خود می‌گیرد

طبق پیش‌بینی‌ها٬ فروش جهانی تبلت ها پس از ماه‌ها افول٬ به لطف معرفی آیپدهای جدید اپل در سه ماهه‌ی سوم سال 2019 روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

بر اساس تحقیقات ٬Digitimes انتظار می‌رود فروش جهانی تبلت ها پس از کاهش 8.7 درصدی در سه ماهه‌ی نخست و کاهش 11.9 درصدی در مقایسه‌ی سال به سال٬ در سه ماهه‌ی سوم سال 2019 میلادی با افزایش 19.3 درصدی روبرو خواهد شد. دو عامل اصلی برای افزایش فروش این دسته از محصولات وجود دارد.

دلایل افزایش فروش جهانی تبلت ها چیست؟

اولین مورد٬ رونمایی از تبلت‌های جدید در بازار شامل نسل جدید آیپدهای اپل در سه ماهه سوم سال است. دومین عامل را می‌توان هواوی دانست. انتظار می‌رود این شرکت پس از مدتی مناقشه با ایالات متحده٬ روند معمولی فروش تبلت‌هایش را از سر بگیرد.

و فروش کم تبلت‌ها در بازار نیز دو عامل مرتبط دارد: هیچ آیپد جدیدی معرفی نشد و فروش تبلت‌های هواوی در ایالات متحده نیز ممنوع شده بود. با این حال اپل همچنان در صدر جدول فروشندگان تبلت‌ها است در حالی که سامسونگ در جایگاه دوم و شرکت آمازون نیز در جایگاه سوم قرار دارند. این منع فروش باعث شده هواوی به رده‌ی چهارم سقوط کند. رده‌ی پنجم نیز در اختیار شرکت لنوو است.

با این حال مسائلی وجود دارد که می‌تواند وضعیت بازار را در سه ماهه‌ی سوم تغییر دهد. پیش‌بینی این است که اپل و سامسونگ همچنان دو جایگاه بالای جدول را حفظ کنند٬ اما شرکت چینی لنوو رده‌ی سوم را از آمازون برباید و این شرکت به رده‌ی چهارم سقوط کند. هواوی نیز در رده‌ی پنجم قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی می‌شود تبلت‌هایی با قطری بالاتر از 10 اینچ٬ بیشتر از 70 درصد سهم بازار را در دست داشته باشند. همچنین نمایشگرهای لمسی درون سلولی نیز جایگزین نمایشگرهای لمسی با ترکیب شیشه-فیلم-فیلم می‌شوند که همین حدود 36 درصد کل فروش تبلت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من خودنم به شخصه گوشی رو ترجیح میدم

  2. الان سامسونگ حرف اولو توی تبلت میزنه

  3. مردم به سمت گوشی های بزرگتر هدایت شدن توسط کمپانی های بزرگ