نسخه 76 گوگل کروم

با نسخه 76 گوگل کروم حالت ناشناس واقعی را تجربه کنید

با نسخه 76 گوگل کروم (Google Chrome)٬ حالت ناشناس دستخوش به‌روزرسانی شده و مشکلات آن رفع شده است. زین پس می‌توانید بدون ترس از نقض شدن حریم خصوصی خود از حالت Incognito مرورگر کروم استفاده کنید.

آیا از کاربران مرورگر گوگل هستید؟ بنابراین وقتی نیاز دارید یک وب‌سایت را بدون آنکه ردیابی شوید یا آثار مرور شما در تاریخچه‌ی مرورگ ذخیره شود٬ باید از حالت ناشناس (Incognito) گوگل کروم استفاده کنید. با این حال ما دریافته‌ایم که این حالت٬ به صورت واقعی ناشناس نیست و این چیزیست که برخی وب‌سایت‌ها از آن سوء استفاده می‌کنند٬ زیرا همچنان می‌توانند تا حدی کاربران را شناسایی کنند و جلوی فعالیت آن‌ها را بگیرند.

با این حال٬ اوایل سال جاری میلادی گوگل اعلام کرد که قصد دارد حالت ناشناس مرورگر خود را با تغییراتی همراه کند تا حریم خصوص کاربران به شکل واقعی حفظ شود. خبر خوب اینکه با نسخه 76 گوگل کروم شما می‌توانید یک حالت Incognito تغییر پیدا کرده را در اختیار داشته باشید و با خیال آسوده به مرور بدون ردیابی بپردازید.

حالت ناشناس در نسخه 76 گوگل کروم

با این حالت مرور و اهمیت این به‌روزرسانی جدید آشنا نیستید؟ تا پیش از این به‌روزرسانی٬ حفره‌ای در حالت ناشناس وجود داشت که اجازه می‌داد برخی وب‌سایت‌های مشخص بتوانند استفاده‌ی شما از این حالت را تشخیص دهند. در این صورت شما یا مجبور به وارد شدن به حساب کاربری خود بودید یا باید در حالت استاندارد از این سایت بازدید می‌کردید.

حالا در نسخه 76 گوگل کروم به نظر می‌رسد این حفره بسته شده است. این بدان معناست که شما بدون هرگونه مشکلی می‌توانید از حالت ناشناس مرورگر کروم استفاده کنید. شاید این حالت در برخی از وب‌سایت‌ها مناسب نباشد٬ اما باید امیدوار باشیم که گوگل به مرور زمان روی این حالت ویژه کار کند تا کاربران نگران حریم شخصی خود در هنگام وب‌گردی نباشند.