تست سقوط گلکسی اس 10 پلاس

تست سقوط گلکسی اس 10 پلاس با پهپاد؛ پرچمدار سامسونگ در برابر نوکیا 3310

یک یوتیوبر با استفاده از پهپاد، تست سقوط گلکسی اس 10 پلاس (Galaxy S10 Plus) و نوکیا 3310 را از ارتفاع 100 متری ترتیب داد. ببینید که نسخه سرامیکی پرچمدار سامسونگ، مقابل گوشی خوش‌نام نوکیا چگونه ظاهر می‌شود.

علاوه بر ورژن معمولی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس، نسخه‌ای خواستنی از آن با بدنه‌ای سرامیکی و قیمتی به مراتب بالاتر نیز وجود دارد. این دستگاه نه تنها در استفاده‌ی پرفشار داغ نمی‌کند (برخلاف نسخه معمولی)، بلکه گفته می‌شود محکم‌تر و ضد خش هم هست. با این اوصاف، فکر می‌کنید تست سقوط گلکسی اس 10 پلاس سرامیکی چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت؟

همان‌طور که می‌دانید سرامیک هم ماهیت شکننده‌ای دارد. پخته شدن در حرارت شدید، سختی سطح آن را افزایش می‌دهد؛ اما از طرفی، ساختارش را ترد و شکننده می‌کند. اتم‌های تشکیل دهنده‌ی سرامیک برخلاف پلاستیک یا فلز، موقعیت خود را در جایی که هستند حفظ می‌کنند و جابه‌جا نمی‌شوند (شیشه هم همین‌طور است). در نتیجه چنین موادی نمی‌توانند ضربه را به خود جذب کنند و مستعد ترک خوردگی هستند.

اما در کمال تعجب، گلکسی S10 پلاس از سقوطی صد متری جان سالم به در برد و حتی پس از آن کار کرد. چیزی که تقریبا برای نسخه‌ی شیشه‌ای دستگاه غیرممکن است و با سقوط از ارتفاع چند متری هم می‌شکند.

شاید اینکه گوشی روی لبه فرود آمد، مانع از بروز آسیب جدی شد، یا شاید هم سامسونگ نوع خاصی از سرامیک را برای ساخت این محصول به‌کار برده باشد. به هر حال یک چیز مشخص است؛ اینکه در سرسخت بودن، هیچ گوشی موبایلی به پای نوکیا 3310 نمی‌رسد.

تست سقوط گلکسی اس 10 پلاس و نوکیا 3310