شبکه های اجتماعی

مردان بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند یا زنان؟

مردان بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند یا زنان؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم طبق آمار زنان استفاده بیشتری از فضای مجازی دارند، اما نوع استفاده مردان و زنان کاملا متفاوت است.

امروزه بسیاری از افراد ساعات زیادی را در شبکه های اجتماعی می‌گذارند و هر یک از این شبکه‌ها بر اساس قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند کاربران را شیفته خود ساخته‌اند، به گونه‌ای که طبق بررسی‌ها و نظرسنجی‌هایی که انجام شده است این افراد نمی‌توانند به راحتی از شبکه های اجتماعی صرف نظر کنند. جدیدترین بررسی کارشناسان حاکی از آن است که زنان نسبت به مردان بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند، اما نوع گشت و گذار و هدف آنها در این شبکه‌ها نسبت به مردان کاملا متفاوت است. بر اساس بررسی‌ها زنان با هدف برقراری تماس با دوستان، آشنایان و اعضای خانواده از این شبکه‌ها و پیام رسان‌ها استفاده می‌کنند، اما مردان با هدف کسب اطلاعات و اخبار از وقایع مختلف در جهان پا به فضای مجازی می‌گذراند.

میزان حضور زنان و مردان در شبکه های اجتماعی

طبق بررسی‌های انجام شده، 76 درصد از زنان در فضای مجازی حضور دارند و این میزان برای مردان 72 درصد است. این بررسی‌ها ادعای قبلی مبنی بر اینکه زنان بیشتر از مردان از فضای مجازی استفاده می‌کنند را تایید کرده است. طبق این گزارش مردان بیشتر با هدف و استفاده‌های تجاری به محیط اینترنت و سایر شبکه های مجازی پا می‌گذارند و نسبت به زنان به کسب اطلاعات و افزایش تاثیرگذاری در زندگی کاری و حرفه‌ای خود تمایل بیشتری دارند، اما زنان بر خلاف مردان بیشتر به اشتراک‌گذاری زندگی خود و افزایش ارتباط شخصی و احساسی با سایر افراد علاقه‌مند هستند.

میانگین سنی کاربران در فضای مجازی

شبکه های اجتماعی

در این گزارش در خصوص میانگین کاربران در فضای مجازی نیز آماری منتشر شده است که طبق آن، افراد 18 تا 29 سال حدود 89 درصد از کاربران اینترنت را شامل می‌شوند؛ به بیان دیگر کاربران پس از 20 سالگی به استفاده از فضای مجازی و ارتباط برقرار کردن با سایر افراد تمایلی بیشتری دارند. افراد 30 تا 49 سال نیز حدود 82 درصد از وب‌گردی در فضای مجازی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین 65 درصد از افراد 50 تا 64 در فضای مجازی دارند و در پایان این آمار حدود 49 درصد از افراد بالای سن 65 سال نیز از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*