افزونه گوگل کروم افزایش سرعت

5 افزونه گوگل کروم برای افزایش سرعت وبگردی

اگر می‌خواهید وبگردی با سرعت بیشتری را تجربه کنید٬ ما در این مقاله به معرفی 5 افزونه گوگل کروم خواهیم پرداخت که سرعت وبگردی شما را بهبود می‌بخشند.

گوگل کروم مرورگری است که هم علاقه‌مند و هم منتقدان زیادی دارد. این مرورگر عالی است٬ اما گاهی اوقات سرعت پایینی دارد. ما در این مقاله به معرفی 5 افزونه گوگل کروم خواهیم پرداخت که می‌توانند سرعت وبگردی شما را افزایش دهند؛ به خصوص اگر از اینترنت کم سرعت‌تری استفاده می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که هیچ یک از این افزونه‌ها نمی‌توانند سرعت کامپیوتر شما را بالا ببرند. آن‌ها به ابعاد مختلفی از کروم که باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحات می‌شود٬ حمله‌ور می‌شوند. اگر ایراد از خود مرورگر بود٬ بهترین راه کاهش استفاده‌ی کروم از حافظه و آزادسازی RAM است.

5 افزونه گوگل کروم برای افزایش سرعت وبگردی

1- FasterChrome : افزایش سرعت با پیش‌بارگذاری هوشمند

افزونه گوگل کروم افزایش سرعت

FasterChrome افزونه‌ای است که ادعا می‌کند به قدری کافیست تا بتواند حدس بزند می‌خواهید کدام صفحه را باز کنید و جلوتر از شما آن را برایتان بارگذاری می‌کند. همه چیز جذاب به نظر می‌رسد؟ اما این افزونه چگونه کار می‌کند؟

این افزونه گوگل کروم حرکت ماوس شما در اطراف مرورگر دنبال می‌کند. زمانی که 65 میلی‌ثانیه نشانگر ماوس شما روی یک لینک باقی بماند٬ این افزونه فورا آن را بارگذاری می‌کند. همین مدت زمان کم٬ باعث می‌شود تا باز شدن صفحه نسبت به گذشته تا 50 درصد سریع‌تر اتفاق بی‌افتد. این افزونه تنها HTML را برای ذخیره‌ی پهنای باند و منابع ذخیره می‌کند.

در نتیجه وبگردی شما سریع‌تر از گذشته خواهد بود. FasterChrome همچنین به اندازه کافی باهوش است که صفحاتی که نیاز به خروج از آن‌ها دارید را فعال نکند.

2- Web Boost : امن٬ متن باز و سریع

افزونه گوگل کروم افزایش سرعت

به جای حمله به هر نقطه‌ی صفحه برای بارگذاری سریع‌تر یا پیش‌بارگذاری برخی صفحات خاص٬ Web Boost فیزیولوژی متفاوتی را برای سریع‌تر کردن وبگردی در اختیار دارد. تمرکز آن روی جلوگیری از ساخت بلوک‌ها توسط کروم است. این افزونه در اصل کار مرورگر را برای خواندن بلوک‌ها راحت می‌کند تا هسته‌ی آن کمتر درگیر بارگذاری‌های تکراری شود. به طور مثال٬ دکمه‌های اشتراک‌گذاری در فضای مجازی یا کد‌های تبلیغاتی گوگل که در بسیاری از سایت‌ها یکسان هستند. به راستی چه نیازی هست مرورگر آن‌ها را هر دفعه مجددا دانلود کند؟

با شناسایی بلوک‌های ساخته شده و جلوگیری از دانلود مجدد آن‌ها٬ Web Boost سرعت بارگذاری سایت‌ها را چند برابر می‌کند. این افزونه نیازمند هیچ تنظیم خاصی نیست. همچنین عکس‌ها و ویدیوها نیز با کاهش کیفیت مواجه نمی‌شوند.

3- AMP Browser Extension : بارگذاری صفحات AMP روی دسکتاپ

AMP یا شتاب دهنده‌ی صفحات موبایلی پروژه‌ی گوگل برای افزایش سرعت صفحات وبی است که روی گوشی‌های موبایل بارگذاری شده‌اند. حالا مرورگر AMP Browser Extension این ویژگی را به صورت غیررسمی به نسخه‌ی دسکتاپی کروم می‌اورد.

AMP صفحات HTML ٬ جاوا اسکریپت و CSS را تحلیل و بهینه سازی می‌کند٬ در حالی که آن را به کش گوگل نیز می‌افزاید. اثر ترکیب آن‌ها زمانی دیده می‌شود که روی یک صفحه از نتایج جستجوی گوگل یا Google News کلیک کنید. در برخی آزمایش‌ها ما دریافته‌ایم که این افزایش سرعت در حدود 300 تا 400 درصد نیز بوده است.

با کلیک روی آیکون آبی افزونه AMP شما می‌توانید به عقب بازگشته و تمام قابلیت‌های یک صفحه‌ی وب را مشاهده کنید. ضمن آنکه لینک‌های AMP در نتایج جستجوی گوگل٬ به حالت برجسته درمی‌آیند.

توجه داشته باشید که این افزونه مدت‌هاست به‌روز نشده است٬ اما همچنان کار می‌کند. توسعه دهندگان آن به دنبال توسعه‌ی یک مرورگر جداگانه از کروم به نام AMP Browser بر پایه‌ی کرومیوم هستند که نه تنها سرعت باز شدن صفحات را بالا می‌برد٬ بلکه مصرف داده‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

4- McAfee Web Boost : توقف پخش خودکار ویدیوها

افزونه گوگل کروم افزایش سرعت

گرایش جدید سایت‌ها٬ اسفتاده از ویدیوهایی است که به محض بازدید از صفحه به صورت خودکار پخش می‌شوند. این ویژگی باعث کاهش سرعت وبگردی شما می‌شود٬ اما خیلی‌ها راهی برای فرار از آن سراغ ندارند.

افرادی هم گاهی راهی برای توقف پخش خودکار این ویدیوها پیدا می‌کنند٬ اما توسه دهندگان باز هم روش جدیدی را برای دور زدن آن کشف می‌کنند. در حال حاضر ساده‌ترین راه حل٬ نصب McAfee Web Boost روی کروم است.

5- Shut Up : مسدود کردن کامنت‌ها در همه جا

افزونه گوگل کروم افزایش سرعت

کامنت‌ها اغلب اوقات شما را گیر خودشان می‌اندازند تا بیش از اینکه وبگردی کنید٬‌ با خواندن نظرات سرگرم باشید. Shut Up یک افزونه گوگل کروم است که به صورت خودکار تمام نظرها را در سراسر اینترنت مسدود می‌کند. این افزونه به خصوص مناسب وب‌سایت‌هایی با خروجی‌های رسانه‌های خبری٬ یوتیوب٬ توئیچ و دیگر پورتال‌های مشابه است. هرچند نظرات لزوما بد نیستند٬ اما حواس پرت کن‌هایی هستند که می‌توانند جلوی کار اصلی شما را بگیرند. شما با پنهان کردن تمام نظرات٬ دیگر حواستان پرت نخواهد شد و می‌توانید بدون مشکل به وبگردی بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*