بایک سابرینا

بایک سابرینا مدل 1398 روانه بازار خودرو کشور شد

بایک سابرینا مدتی است که مجددا روانه بازار ایران شده است و حالا مدل‌های 1398 این خودرو در خیابان‌ها دیده شده است. در ادامه مشخصات و قیمت خودرو Baic Sabrina را بررسی می‌کنیم.

شرکت دیار خودرو گلپایگان خودرو چینی بایک سابرینا را مونتاژ می‌کند که البته مدل‌های جدید این خودرو نیز با مدل‌های اولیه سابرینا شباهت زیادی دارند. با توجه به اینکه شرکت چینی بایک برای سابرینا مدل فیس لیفت جدیدی تولید و به ایران صادر کرده است، اما شرکت بایک ایرانیان یا همان دیار خودرو سابق، مدل فیس لیفت این خودرو را تولید نکرده و همچنان مدل‌های قدیمی آن با حداقل سطح داخلی‌سازی مونتاژ و به بازار کشور می‌شوند.

مشخصات بایک سابرینا

با توجه به اینکه قیمت خودروها از اردیبهشت سال 98 با افزایش چشمگیری مواجه شدند، اما قیمت این هاچ بک چینی با افزایش زیادی همراه نبوده و در حال حاضر فروشندگان آن را با قیمت حدود 125 تا 135 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسانند. بایک سابرینا مدل 1398 از یک موتور 1.5 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 113 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن‌متری تولید کند که البته فناوری این پیشرانه از میتسوبیشی است. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 4 دنده اتوماتیک که ساخت شرکت آیسین ژاپن است به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

بایک سابرینا

از امکانات این خودرو چینی می‌توان به نمایشگر لمسی، دوربین عقب سفارشی، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، سانروف، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، فرمان هیدرولیک حساس به سرعت، سنسور نور و باران، سنسور پارک عقب، محفظه خنک کننده داخل داشبورد، آینه‌های تاشوی برقی و رینگ آلومینیومی اشاره کرد. این خودرو مدتی است که در بازار ایران عرضه می‌شود، اما بدقولی‌ها و بدعهدی‌های شرکت دیار خودرو باعث شد تا اعتبار این شرکت آسیب زیادی ببیند و به همین دلیل از صنعت خودرو کشور کمی عقب افتاده است.

بایک سابرینا

شرکت دیار خودرو برای برگشت به عرضه خودرو از سال 1397 مجددا تولید محصولاتی چون بایک ایکس 25 و بایک سابرینا را شروع کرده و با نام شرکت بایک ایرانیان این محصولات را به بازار عرضه می‌کند. البته در این شرایط نیز نوع خدمات پس از فروش و نمایندگی‌ها این شرکت ارتقا نیافته است و بسیاری از مشتریان خواهان این خودرو از وجود محصولات بایک در بازار کشور بی‌خبر هستند. فعالان بازار خودرو در این خصوص عنوان می‌کنند عدم معرفی درست محصولات بایک، عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب و گسترده و عدم وجود شبکه نمایندگی‌ها در شهرهای مختلف باعث شده است که بسیاری از مشتریان به خرید محصولات بایک تمایلی نداشته باشند.

قیمت بایک سابرینا

در حال حاضر قیمت این خودرو در مدل صفر کیلومتر حدود 125 تا 135 میلیون تومان در آگهی‌های خرید و فروش بازار آزاد اعلام شده است، اما این قیمت‌گذاری در بازار آزاد بوده و شرکت عرضه کننده این هاچ بک چینی برای مدل 1397 قیمت 150 و برای مدل 1398 قیمت 160 میلیون تومان را در نظر گرفته است. مشتریان این هاچ بک چینی می‌توانند آن را هم‌اکنون از طریق شرکت بایک ایرانیان به صورت نقد و اقساط خریدی کنند.