رابط کاربری EMUI 10 هواوی

رابط کاربری EMUI 10 هواوی مبتنی بر اندروید کیو معرفی شد

علاوه بر سیستم عامل هارمونی، هواوی رابط کاربری EMUI 10 را نیز معرفی کرد. نرم افزار جدید مبتنی بر اندروید کیو است و طراحی به‌روز شده، حالت تیره در سطح سیستمی، عملکرد سریع‌تر و چندین قابلیت تازه دارد.

از طراحی رابط کاربری EMUI 10 هواوی آغاز می‌کنیم که دارای آیکون های گرد شده و انیمیشن های جدید است. حالت تیره یا دارک مود، حالا اپلیکیشن های متفرقه را هم پوشش می‌دهد؛ یک ویژگی دلخواه برای کاربرانی که علاقه‌مند به منوهای تیره رنگ هستند. همچنین برای تقویم و ساعت نیز، استایل های بیشتری وجود دارد و کاربران برای انتخاب صفحه نمایش همیشه روشن (Always on Display)، دست بازتری خواهند داشت.

از لحاظ عملکرد به لطف سیستم فایل بهبودیافته‌ی EROFS و GPU Turbo 3.0، سرعت بالاتر و تاخیر کمتری هنگام جابه‌جایی بین اپلیکیشن ها دیده خواهد شد. هواوی همچنین شکل تازه‌ای از اتصال گوشی به کامپیوتر را تحت عنوان Multi-screen collaboration به نمایش گذاشت.

این قابلیت در رابط کاربری EMUI اجازه می‌دهد اتصال دو دستگاه را به صورت بی‌سیم برقرار کرده و گوشی خود را مستقیما روی کامپیوتر، میرور یا آینه‌ای کنید. از آن پس، به تمام فایل‌های موبایل خود دسترسی خواهید داشت؛ می‌توانید پاسخگوی پیام‌های دریافتی باشید یا فایل‌ها را انتقال دهید.

با قابلیت HiCar نیز، امکان اتصال گوشی به سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو وجود دارد. از این طریق می‌توانید پخش موسیقی، رهیاب ماهواره‌ای و حتی عملکردهای دیگری مانند تهویه مطبوع را (در خودروهای سازگار) کنترل کنید.

نخستین دستگاهی که با EMUI 10 عرضه می‌شود، هواوی میت 30 است. انتظار می‌رود کاربران هواوی پی 30 هم تا یک ماه آینده، این آپدیت را دریافت کنند.

معرفی رابط کاربری EMUI 10 هواوی