آنر ویژن

تلویزیون هوشمند آنر ویژن به عنوان اولین دستگاه دارای سیستم عامل Harmony OS معرفی شد

تلویزیون هوشمند آنر ویژن به عنوان نخستین تلویزیون هوشمند هواوی سرانجام معرفی شد. یکی از نکات جذاب درباره تلویزیون هوشمند Honor Vision قدرت گرفته آن از سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی هارمونی او اس است.

اولین تلویزیون هوشمند شرکت هواوی تحت برند زیر شاخه آن، آنر، معرفی شد. آنر ویژن دارای مشخصات سخت افزاری قابل توجهی بوده و ویژگی‌های نرم افزاری منحصربه‌فرد متعددی دارد. اولین تلویزیون هواوی را می‌توان از بسیاری جهات شبیه به یک گوش هوشمند دانست! می‌توان گفت آنر ویژن پنجره‌ای تازه رو به دنیای تلویزیون‌ها باز کرده است.

مشخصات پایه تلویزیون هوشمند آنر ویژن

تلویزیون آنر ویژن در دو مدل، یکی پایه و دیگری پرو، عرضه خواهد شد. اندازه نمایشگر هر دو مدل 55 اینچ بوده و پنل IPS آن از رزولوشن 4K بهره می‌برد. حداکثر میزان روشنایی این صفحه نمایش 400 نیتس است. به عنوان دیگر مشخصات پایه‌ای آن باید به حداکثر زاویه دید 178 درجه‌ای، پوشش‌دهی 87 درصدی NTSC و دارا بودن تاییدیه TUV Rheinland برای محافظت از چشم‌ها در برابر نور آبی اشاره کرد. این موضوع اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند، چرا که در یکی از مطالب پیشین، به چگونگی تاثیرگذاری نور آبی نمایشگر روی کیفیت خواب اشاره کردیم.

یکی از نکات بسیار جذاب درباره تلویزیون هوشمند آنر ویژن، بدنه نازک آن است، به طوری که پنل، داخل یک فریم فلزی با حاشیه‌های 6.9 میلی‌متری قرار دارد. طراحی بدون حاشیه بی‌نظیر این تلویزیون سبب شد نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 94 درصدی برای آن حاصل شود. با وجود این طراحی زیبا، هیچ چیزی به اندازه مشخصات سخت افزاری آنر ویژن توجه ما را به خود جلب نکرده است.

تراشه تلویزیون آنر ویژن Honghu 818 نام داشته و دارای پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است. ساختار آن ما را به یاد تراشه‌های به کار رفته داخل گوشی‌های هوشمند می‌اندازد. به عنوان برخی از تکنولوژی‌های پردازش تصویر پیشرفته به کار رفته در آن می‌توان به Motion Estimate ،Motion Compensation (MEMC) ،High Dynamic Range Imaging (HDR) ،Super-Resolution (SR) ،Noise Reduction (NR) ،Dynamic Contrast Improvement (DCI) ،Auto Color Management (ACM) و Local Dimming (LD) اشاره کرد. به لطف چیپست HiSilicon Hi1103 می‌توان بعد از اتصال به اینترنت، با حداکثر سرعت 1.7 گیگابیت بر ثانیه به دانلود فایل پرداخت.

یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های تلویزیون هوشمند آنر ویژن را باید دوربین یکپارچه‌سازی شده و مبتنی بر هوش مصنوعی آن دانست که به صورت پاپ آپی از بدنه خارج می‌شود. این دوربین فقط در مدل پرو وجود داشته و بیشتر به منظور فراهم کردن امکان برقراری تماس‌های ویدیویی طراحی شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های آنر ویژن در این رابطه که آن را بیش از پیش شبیه به گوشی‌های هوشمند می‌کند، وجود تراشه مخصوص هوش مصنوعی HiSilicon Hi3516DV300 است. این تراشه به دوربین تلویزیون متصل بوده و قابلیت‌های متعددی در حوزه هوش مصنوعی برای آن فراهم می‌کند. به عنوان نمونه می‌توان به تشخیص چهره، ردیابی بدن و تشخیص ژست بدن اشاره کرد.

سیستم عامل اختصاصی تلویزیون آنر ویژن

آنر ویژن

هواوی از آن جایی توانسته در تلویزیون آنر ویژن این همه ویژگی منحصربه‌فرد پیاده‌سازی کند که سیستم عامل آن را اختصاصی کرده است. دو روز بعد از این که سیستم عامل هارمونی او اس (Harmony OS) هواوی رسما معرفی شد، شاهد رونمایی از اولین دستگاه قدرت گرفته از آن یعنی تلویزیون آنر ویژن هستیم. انتظار داشتیم اولین دستگاه دارای این سیستم عامل یک گوشی هوشمند باشد، اما دست تقدیر به شیوه دیگری رقم خورد.

هواوی از همان ابتدا، ایده توسعه Harmony OS به شیوه‌ای منعطف را در سر می‌پروراند، به طوری که بتوان از آن در دستگاه‌های متعددی استفاده کرد. این شرکت قصد دارد از سیستم عامل‌های پلتفرم نرم افزاری اختصاصی خود در گجت‌های پوشیدنی شامل ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند و حتی خودروها استفاده کند. یکی از مزیت‌های فوق‌العاده سیستم عامل Harmony OS پشتیبانی از گستره وسیعی از زبان‌های برنامه نویسی همچون سی، سی پلاس پلاس، جاوا، جاوا اسکریپت و کاتلین است. هارمونی او اس تطبیق‌پذیری بسیار خوبی داشته و می‌توان روی آن اقدام به نصب برنامه‌های اندرویدی کرد. پیش‌بینی شده دومین دستگاه قدرت گرفته از هارمونی او اس گوشی هواوی میت 30 باشد، هر چند این اتفاق احتمال کمی دارد.

آنر ویژن

استفاده از هارمونی او اس، سبب افزوده شدن ویژگی‌های نرم افزاری منحصربه‌فردی به تلویزیون آنر ویژن شده است. به عنوان نمونه می‌توان به HiLink اشاره کرد. این اکوسیستم اینترنت اشیا (IOT) و خانه هوشمند هواوی است. پشتیبانی از HiLink در تلویزیون آنر ویژن نشان می‌دهد می‌توان از آن به عنوان یک هاب در خانه هوشمند خود بهره برد.

به لطف امکان اتصال یکپارچه گوشی هوشمند یا تبلت خود به تلویزیون می‌توان به گستره وسیعیی از قابلیت‌ها دسترسی داشت. ساده‌ترین و بهترین نمونه، اجرای بازی‌های موبایل روی نمایشگر 55 اینچی تلویزیون آنر ویژن است. اشتراک‌گذاری فایل، پخش فایل‌های چند رسانه‌ای همچون عکس و ویدیو به همراه موزیک و کنترل تلویزیون به صورت از راه دور دیگر امکانات فراهم شده به لطف اتصال تلویزیون به گوشی یا تبلت خواهند بود.

قیمت تلویزیون هوشمند آنر ویژن

آنر ویژن

هم‌اکنون می‌توان تلویزیون هوشمند آنر ویژن و را از طریق وب سایت vmall خریداری کرد. برای خرید آنر ویژن پرو باید چهار روز دیگر منتظر بمانید. قیمت دو مدل نام برده به ترتیب 540 دلار و 680 دلار است. به جز دوربین، یکی دیگر از تفاوت‌های مدل پایه و مدل پرو تلویزیون آنر ویژن، استفاده از چهار اسپیکر ده واتی در مدل پایه و وجود شش اسپیکر ده واتی در مدل پرو است. ظرفیت داخلی آن‌ها نیز به ترتیب 16 گیگابایت و 32 گیگابایت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تلویزونشونم خوشگله لامصب

  2. از نظر نوع صفحه نمایش که نسخه منسوخ شده IPS رو استفاده کرده اونم با حداکثر روشنایی ۴۰۰نیت،از اون طرف سامسونگ فناوری کیولد داره با روشنایی ۱۵۰۰ نیت و اولین و تنها تلویزیونی که دارای تائیدیه معتبر نمایش صددرصد رنگ واقعیه،نسبت صفحه نمایش تو سامسونگ خیلی بالاتره که کلا فقط یک فریم آلومینیومی داره و تو این زمینه هواوی عقب تره،بحث باریکی تلویزیون هم که باشه که اونم سامسونگ برتر این مقایسه س،سامسونگ اولین تلویزیون تو دنیا رو زده که با هوش مصنوعی هر نوع کیفیت رو به 8K واقعی تبدیل میکنه و تو این حیث هم برتر مطلقه،سیستم عامل انحصاری تایزن هم که سبک و کارا و عالیه،بماند بحث اتصال نامرئی سامسونگ که هیچ سیم و کابلی به تلویزیون قابل مشاهده نیست…
    ۱۳ سال پیشرو بودن رو یه شبه سامسونگ بدست نیاورده که هر مخابراتچی بخواد واسه اون قد علم کنه
    دنیای تصویر اول سامسونگ و بعد ال جی و بعد سونی،بقیه سوء تفاهم محضن
    بکوبن دیسلایکا رو فن بازای چینی