سفر به فضا

سفر به فضا به مدت 90 دقیقه با قیمت 250 هزار دلار!

شرکت‌های فضایی در حال تحقق رویای سفر به فضا هستند و حالا یکی از شرکت‌های حوزه سفرهای فضایی تور خارج از جو به مدت 90 دقیقه را با قیمت 250 هزار دلار ارائه می‌کند.

سفر به فضا از دیرباز برای انسان‌ها یک رویای دست‌نیافتنی محسوب می‌شد و برای بسیاری از افراد سفر به جهان بی‌کران یک رویای شیرین در دوران کودکی بوده است، اما با پیشرفت خارق‌العاده صنعت فضانوردی حالا می‌توان گفت تحقق این رویا دور از انتظار نیست. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به هزینه زیاد فقط تعداد کمی از ثروتمندان می‌توانند به فضا اعزام شوند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون 573 نفر توانستند سفر فضایی را تجربه کنند.

پروژه‌های سفر به فضا

پروژه‌های مختلفی برای سفر به خارج از جو زمین در حال توسعه هستند که علاوه بر موارد آماده‌سازی شرایط سفر باید هزینه‌های بالای آن را نیز در نظر گرفت؛ چراکه هزینه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی میلیون‌ها دلار خواهد بود. اخیرا گروهی موسوم به ماجراجویی‌های فضایی سفر بسیار لاکچری به ایستگاه فضایی بین‌المللی را توسط موشک‌های روسی به علاقه‌مندان ارائه دادند که تاکنون 7 ثروتمند برای این سفر اعلام آمادگی کردند، گای لالیبرته،‌ بازرگان ثروتمند کانادایی برای اقامت دو هفته‌ای در فضا حدود 35 میلیون دلار هزینه کرده است.

سفر به فضا

مدتی قبل سازمان فضایی ناسا نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد علاقه‌مندان به سفرهای فضایی می‌توانند با صرف هزینه 52 میلیون تومان در سفینه فضایی یک صندلی را رزرو کنند. علاوه بر ناسا شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس که با اقدامات بلندپروازانه خود معروف است، از یک میلیاردر ژاپنی مبلغ نامشخص و البته هنگفتی را دریافت کرده است تا وی نیز در سفر به ماه طی 10 سال آینده جای داشته باشد. چنین ارقامی نشان می‌دهد رویای سفر به فضا و مشاهده سیاره زمین از دوردست‌ها یک آرزوی پر هزینه است که فقط ثروتمندان می‌توانند به آن دست پیدا کنند. از این رو سفر به خارج از جو زمین آن هم برای تمامی مردم ممکن است در اواسط هزاره سوم محقق شود.

سفر به فضا با 3 میلیارد تومان!

یکی از شرکت‌های حوزه سفرهای فضایی برای مردمی که خواهان سفر به خارج جو زمین هستند، اما ثروت آنچنانی ندارند، راه‌حل جالبی را در نظر گرفته است. شرکت ویرجین گالاکتیک اعلام کرد با دریافت مبلغی حدود 200 تا 250 هزار دلار معادل حدود 3 میلیارد تومان می‌تواند علاقه‌مندان سفر به فضا را به مدت 90 دقیقه به خارج از جو زمین اعزام کند. این سفر هیجان‌انگیز در یک فضاپیمای 6 نفره به نام کشتی فضایی 2 انجام می‌شود؛‌ این کشتی فضایی زیر بال پرنده مادر قرار خواهد گرفت و تا ارتفاع 40 هزار پایی پرواز خواهد کرد و پس از آن به کمک قدرت یک موتور شبیه موشک از جو زمین خارج می‌شود.

سفر به فضا

البته کارشناسان در خصوص کشتی فضایی 2 مشکلاتی را پیدا کرده‌اند و این ایرادها در حال برطرف‌سازی است، اما باید بدانید تاکنون بیش از 600 نفر برای سفر به فضا در این پروژه ثبت نام کرده‌اند که هر کدام از آنها سالانه درآمد خالص 10 میلیون دلاری داشتند و افراد ثروتمند محسوب می‌شوند، اما باز هم این نوع از سفرهای فضایی از پروژه‌های فضایی ناسا و سایر شرکت‌ها ارزان‌تر است. در همین رابطه آن کیم، مدیر بخش فناوری‌های پیشرو بانک سیلیکون اعلام کرد در حال حاضر این مبلغ بسیار زیاد است، اما همانند تمامی رویدادهای پیشرو به مرور زمان شاهد کاهش این مبلغ خواهیم بود.

جزئیات کشتی فضایی 2

سفر به فضا

کشتی فضایی 2 دارای 18.3 متر طول است و فاصله بین 2 سر بال آن نیز 8.2 متر اعلام شده است. این کشتی فضایی توسط 2 خلبان هدایت می‌شود و ظرفیت 6 مسافر را خواهد داشت. همچنین شوالیه روشنایی 2 به عنوان پرنده مادر حامل کشتی فضایی 2 محسوب می‌شود که به کمک 4 موتور خود تا ارتفاع 15 هزار و 200 متری اوج می‌گیرد.

نحوه شروع و پایان این سفر فضایی

مراحل این سفر توریستی این‌گونه خواهد بود که در گام نخست پرنده مادر به نام شوالیه روشنایی 2 در شرایطی که کشتی فضایی 2 را در زیر بال خود جای داده است از روی زمین به سمت آسمان پرواز خواهد کرد. در گام دوم پرنده مادر کشتی فضایی را در منطقه تعیین شده رها می‌کند تا موتور موشکی این کشتی فضایی روشن شود. در گام سوم کشتی فضایی به کمک موتور موشکی به شکل عمودی پرواز خواهد کرد. در گام چهارم کشتی فضایی به فضا خواهد رسید و خلبانان مقدار کمی از جاذبه را تجربه خواهند کرد. پس از گذراندن مدت تعیین شده در این سفر فضایی، کشتی فضایی 2 خود را برای ورود به جو زمین و بازگشت آماده می‌کند. قدرت موتورها کاهش پیدا می‌کند و کشتی فضایی همانند یک گلایدر در فضا حرکت خواهد کرد تا بر روی زمین فرود بیاید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ناموسن ۲۵۰ هزار الان چقدر میشه

  2. ۲۵۰هزار دلارخیلیه