ویوو آی کو پرو

ویوو آی کو پرو (vivo iQOO Pro) ارزان‌ترین گوشی 5G لقب خواهد گرفت

تاکنون گوشی های 5G قیمتی به مراتب بالاتر از پرچمداران 4G داشتند؛ ولی ویوو آی کو پرو (iQOO Pro) می‌تواند به عنوان ارزان‌ترین گوشی 5G، این روند را متوقف سازد.

مدتی است که کمپانی ویوو روی گوشی iQOO Pro 5G مانور تبلیغاتی می‌دهد؛ محصولی که در روز ششم شهریور ماه، رونمایی خواهد شد. اخیرا این گوشی هوشمند، تاییدیه رگولاتوی چین (TENAA) را هم دریافت کرد تا بسیاری از مشخصات کلیدی آن آشکار شود؛ اما هنوز قیمت ویوو آی کو پرو مبهم باقی مانده بود.

حالا «فنگ یوفی» نائب رئیس کمپانی چینی، پستی را در شبکه اجتماعی ویبو بازنشر داده که این دستگاه را ارزان‌ترین گوشی 5G معرفی می‌کند؛ هرچند که قیمت ویوو آی کو پرو به طور دقیق اعلام نشده است.

ویوو آی کو پرو

اگر زیرساخت‌های شبکه را نادیده بگیریم، یکی از موانع اصلی بر سر راه موبایل های 5G را باید همین مساله قیمت بدانیم. بنابراین هرچه محصول ارزان‌تر باشد، راحت‌تر نظر مشتریان را به خود جلب خواهد کرد.

چنانچه این موضوع درباره ویوو iQOO پرو صحت پیدا کند؛ می‌تواند به برگ برنده‌ی آن، حداقل در بازار چین بدل شود که تقاضا برای گوشی های 5G در حال افزایش است. باید دید ویوو این محصول را با چه قیمتی در کشورهای دیگر عرضه خواهد کرد؛ البته اگر اصلا چنین قصدی داشته باشد.

مشخصات گوشی ویوو آی کو پرو

انتظار می‌رود این گوشی هوشمند را با یک پنل 6.41 اینچی آمولد ملاقات کنیم؛ نمایشگری که ظاهرا وضوح 2340 در 1080 پیکسل و یک ناچ قطره‌ای دارد. مدیریت اطلاعات را تراشه اسنپدراگون 855 پلاس، همراه با حداکثر 12 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی برعهده خواهد داشت. مشخصات اپتیک ویوو iQOO Pro ، شامل دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی و دوربین سه‌گانه 12+13+48 مگاپیکسلی در پنل پشتی می‌شود.

برای تامین انرژی این مجموعه، یک باتری 4410 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 44 وات پیش‌بینی شده است. سیستم عامل دستگاه هم نسخه سفارشی اندروید پای ویوو، یعنی Funtouch 9 خواهد بود.