پژو 206 صندوق دار

طراحی صندوق پژو 206 صندوق دار 250 میلیون دلار هزینه به همراه داشت!

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به فساد کلان در صنعت خودروسازی، اعلام کرد طراحی صندوق پژو 206 صندوق دار 250 میلیون دلار هزینه به همراه داشت.

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد طی تهیه گزارش برای من اثبات شده است که در صنعت خودروسازی فساد کلان و عدم نظارت وجود دارد که همین موضوع خودروسازان را به یک مافیای قدرتمند تبدیل کرده است.

250 میلیون دلار برای طراحی صندوق پژو 206 صندوق دار

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد در این گزارش ما به این موضوع مهم رسیده‌ایم و چند بار این موضوع غیرقابل باور را مورد بررسی قرار دادیم که فقط برای طراحی صندوق پژو 206 صندوق دار 250 میلیون دلار هزینه شده است؛ در واقع پژو 206 ساخت فرانسه بوده و شرکت پژو آن را طراحی کرده است، اما در ایران فقط از یک صندوق جدید برخوردار شده و نام آن به پژو 206 SD تغییر پیدا کرده است. وی افزود بر اساس اسناد فقط برای طراحی صندوق پژو 206 مبلغی حدود 250 میلیون دلار هزینه شده است که اگر بخواهیم آن را با ارز فعلی در نظر بگیریم قیمت آن 3 هزار میلیارد تومان می‌شود، در حالی که با چنین مبلغی می‌توان یک خط کامل برای تولید خودرو جدید را طراحی کرد.

بهرام پارسایی در ادامه افزود ما بر این باوریم که چنین مواردی باعث خواهد شد قیمت تمام شده خودروهای بی‌کیفیت در بازار ایران با افزایش چندین برابری مواجه شود و با قیمت خودروهای خارجی برابر شود و هزینه‌های زیادی را برای مردم به همراه داشته باشد. وی در خصوص طراحی 120 میلیارد تومانی خودرو سمند در دهه 70 افزود گفت:

در آن زمان بزرگترین اختلاس کشور، اختلاس 123 میلیارد تومانی بود. در چنین شرایطی این میزان هزینه برای طراحی خودروی سمند آن هم با ارز 400 تومانی انجام شده است، در حالی که استاندارد جهانی در این طراحی رعایت نشده و برای مصرف کننده هم جذابیتی ندارد. بین سال‌های 84 تا 93 نیز به دلیل غیراستاندارد بودن و جذاب نبودن سمند 3 مرحله تغییرات در آن ایجاد کردند که آن هم در مجموع 110 میلیارد تومان هزینه به دنبال داشت. به بیانی دیگر برای طراحی محصول سورن 22 میلیارد تومان، برای طراحی دنا 49.5 میلیارد تومان و برای طراحی دنا پلاس 39.5 میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. طراحی و تولیدش طراحی خالی که اینقدر هزینه نداره

  2. به نظر من باز هم چندان صندوق خوبی ندارن و نسبت به نسخه معمولی چندان تفاوتی ندارن

    صندوق دنا واقعا عاایه

  3. دروغ،دروغ دروغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ تا چه حد دروغ میگی العنتی، بیا خودم رایگان برات طراحی میکنم
    یه مداد بدی دسته بچه بگی ماشین بکش یه سمند برات میکشه