رسانه وردپرس

آپلود فایل‌های رسانه وردپرس و فروشگاه فایل ووکامرس در فضای ذخیره ‌سازی ابری

با آپلود فایل‌های بخش رسانه وردپرس و فروشگاه فایل ووکامرسی‌تان در فضای ذخیره ‌سازی ابری تصاویر مطالب، فایل‌ها، ویدیوها و محصولات دانلودی فروشگاه فایل شما با سرعت بیشتری در اختیار مخاطبان وب‌سایت شما قرار خواهد گرفت.

در فضای ذخیره سازی ابری پشتیبان، به شما پارتیشن‌های شخصی و پارتیشن‌های حرفه‌ای بر روی یک زیرساخت یک‌پارچه ابری اختصاص داده می‌شود. اگر وب‌سایت شما تصاویر زیادی را شامل می‌شود، استفاده از پشتیبان به بیشتر شدن سرعت لود و بهینه شدن وب سایت شما کمک می‌کند.

ذخیره‌ساز ابری پشتیبان از راه‌های مختلفی به کسب‌وکار آنلاین شما کمک می‌کند:

  • هزینه‌ی پهنای باند و میزبانی وب سایت شما را کاهش می‌هد.

بدین ترتیب می‌توانید برای یک سرویس میزبانی با کیفیت و امن‌تر برای وب سایت‌تان بیشتر هزینه کنید در عین حالی که فایل‌ها که بیشترین فضا را در یک وب سایت به خود اختصاص می‌دهند در یک کلود استوریج (Cloud Stprage) یا ذخیره‌ساز ابری نگهداری شده و با سرعت به دست کاربران می‌رسند.

  • محتوا و محصولات دانلودی با سرعت بیشتری در اختیار کاربران شما قرار می‌گیرد.

با آپلود فایل‌های وب‌سایت شما در یک زیرساخت رایانش ابری در واقع شما به منابع بی نهایت مجموعه‌ای از سرورها که در کشورها و دیتاسنترهای مختلفی وجود دارند دسترسی خواهید داشت. فایل‌های شما در نسخه‌های متعددی و در یک زیرساخت ابری یک پارچه ذخیره می‌شود. بدین‌ترتیب هم ماندگاری و امینت فایل‌های شما تضمین می‌شود و هم به صورت هوشمند سریع‌ترین نسخه به نزدیک‌ترین درخواست اختصاص می‌یابد و سرعت لود صفحات شما بهبود خواهد یافت.

  • هزینه‌ی ذخیره‌سازی فایل‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد

هاست وردپرس مناسب برای وب سایت شما قطعا باید مشخصات بالایی داشته باشد مثلا سرویس‌های میزبانی برتر وردپرس اکثرا برای پاسخ گویی به پایگاه‌های داده بزرگ تجهیز می‌شوند و از دیسک‌های پر سرعت NVME استفاده می‌کنند. بدین ترتیب هزینه‌ی زیادی برای یک سرویس میزبانی مخصوص وردپرس باید بپردازید.

به راحتی می‌توانید یک هاست دانلود انتخاب کنید اما این کار هم ممکن است فقط دردسر شما را زیاد کند و حتی ذره‌ای از هزینه‌های شما را کاهش ندهد. ولی در یک زیرساخت مبتنی بر رایانش ابری مانند پشتیبان نیاز به سیستم‌های سرور متداول همیشه روشن و فعال پشت برنامه را از بین رفته است. در پشتیبان بی‌نهایت ابر یا ابرافزار آماده به کار وجود دارند که تا فراخوانی نشوند شروع به کار نمی‌کنند و در نتیجه هزینه‌ای برای پشتیبان و کاربر پشتیبان ندارند. بدین‌ترتیب هاست دانلود ابری پشتیبان می‌تواند در شرایط مختلف، تا بی‌نهایت هزینه‌های عملیاتی و پیچیدگی را کاهش دهد.

یک افزونه برای ابری کردن وردپرس

در ذخیره‌ساز ابری پشتیبان، یک افزونه کاربردی وردپرس ، در حال توسعه است. با نصب این افزونه می‌توانید هنگام استفاده از دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای انتخاب کنید محتوای بخش رسانه‌ی شما (شامل فایل، تصاویر و ویدیوها)در فضای ابری پشتیبان ذخیره‌سازی شوند.

همچنین ذخیره‌ساز ابری پشتیبان علاوه بر لینک مستقیم دانلود، امکان ساخت لینک دانلود مخفی و زمان‌دار را نیز دارد. این امکان، در افزونه وردپرس پشتیبان با افزونه فروشگاه ووکامرس سازگار شده است. بنابراین می‌توانید فایل‎‌های فروشگاه فایل خود را که با ووکامرس کار می‌کند به جای هاست اصلی در پشتیبان نگهداری کنید و از خاصیت لینک دانلود مخفی و زمان‌دار برای حفظ و نگهداری محصولات دانلودی خود استفاده کنید.

اتصال پارتیشن حرفه‌ای پشتیبان به وردپرس

ابتدا با جستجوی کلمه Poshtiban در مخزن افزونه‌های وردپرس افزونه وردپرس پشتیبان را یافته و نصب نمایید. پس از نصب «پشتیبان» به منوی اصلی مدیریت وردپرس شما افزوده خواهد شد. سپس به سایت پشتیبان مراجعه و در پنل وب پشتیبان ثبت نام کنید.

پس از ثبت نام وارد داشبورد پنل وب پشتیبان خواهید شد. پس از ورود به داشبورد پشتیبان برای استفاده از خدمات حرفه‌ای و اتصال وردپرس خودتان به پشتیبان باید یک پارتیشن حرفه‌ای بسازید. برای این کار کافیست کیف پول پشتیبان خود را یک یورو شارژ کنید. امکان پرداخت به ریال از طریق درگاه بانک پاسارگاد وجود دارد.

رسانه وردپرس

سپس با کلیک روی گزینه‌ی سبد خرید رسانه وردپرس گزینه‌های خرید پارتیشن حرفه‌ای و شخصی را مشاهده می‌کنید با انتخاب گزینه‌ی پارتیشن حرفه‌ای (pro) و انتخاب کشور مورد نظرتان بر روی کلید ایجاد پارتیشن کلیک کنید.

رسانه وردپرس

پرداخت هزینه پارتیشن حرفه‌ای به صورت Pay as you go یا پرداخت به اندازه مصرف است و پس از پایان یک ماه به هر میزان که فایل ذخیره کرده و پهنای باند خارجی مصرف کرده باشید از اعتبار کیف پول پشتیبان شما کسر خواهد شد.

پس از سفارش پارتیشن می‌توانید دامنه اختصاصی خودتان را روی دامنه تعریف کنید یا از زیردامنه‌ای که پشتیبان یه شما اختصاص داده استفاده کنید. سپس باید پارتیشن حرفه‌ای پشتیبان خود را به وردپرس‌تان متصل کنید.

برای اینکه این پارتیشن را به وبسایت خود متصل کنید باید کلید دسترسی را دریافت کنید. روی منوی سه نقطه مقابل پارتیشن حرفه‌ای کلیک کنید تا پنجره تنظیمات پارتیشن برای شما نمایش داده شود. روی علامت نمایش مقابل عبارت Access Kay کلیک کنید و کلید دسترسی پارتیشن را کپی کنید. پس از اینکه کلید دسترسی را دریافت کرده و در منوی اصلی وردپرس به پشتیبان > تنظیمات مراجعه کنید در بخش تنظیمات افزونه وردپرس در سربرگ عمومی در قسمت کلید دسترسی کلید دسترسی پارتیشن حرفه‌ای خود را وارد کنید.

رسانه وردپرس

همچنین می‌توانید زیردامنه خودتان را روی پارتیشن حرفه‌ای پشتیبان تنظیم کنید تا لینک دانلودها و تصاویر وب‌سایت شما بر روی آدرس اینترنتی متعلق به خودتان منتشر شوند.

رسانه

رسانه وردپرس

در بخش رسانه‌ها مسیر بارگذاری خود را مشخص کنید. شناسه بارگذاری نیز به صورت خودکار تولید می‌شود و نیازی نیست کاری به آن داشته باشید.

بنابراین برای آپلود فایل‌ها هنگامی که در بخش تعریف محصول یا برگه‌ها یا نوشته‌ها هستید با استفاده از دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای پنجره آپلود وردپرس باز می‌شود که با انتخاب گزینه‌ی بارگذاری در پشتیبان فایل‌های بخش رسانه‌ی وردپرس در پارتیشن ابری پشتیبان شما ذخیره شده و از آنجا نمایش داده می‌شود.

رسانه وردپرس

پشتیبان‌گیری

رسانه وردپرس

در این قسمت نیز باید مسیر بارگذاری فایل‌های پشتیبان را مشخص کنید. این عنوان در سرویس پشتیبان شما با عنوان backup تعبیه شده است و تمامی فایل‌ها در آن قرار می‌گیرد.

لیست آپلودهای ریموت

این قسمت مربوط به فایل‌هایی است که در خارج از وبسایت مثلا در دراپ باکس آپلود شده است. می‌توانید آن را طی فرآیندی به راحتی به پشتیبان منتقل کنید. آموزش آپلودهای ریموت در بلاگ پشتیبان موجود است.

تنظیمات افزونه وردپرس پشتیبان برای فروش فایل با ووکامرس

فضای ذخیره ‌سازی ابری

این قسمت نیز مربوط به محصولات، فروشگاه ووکامرسی است. برای این قسمت نیز پوشه‌ای در فضای ابری شما ایجاد شده است. در قسمت «زمان فعال بودن» زمان فعال بودن لینک مخفی که پس خرید برای کاربر ایجاد می‌شود را تعیین می‌کنید. برای آموزش بیشتر و اشنایی با فروش فایل می‌توانید از راهنمای سایت پشتیبان استفاده کنید و فروش فایل را با پارتیشن رایگان پشتیبان که بلافاصله پس از ثبت نام برای شما ایجاد می‌شود تست کنید.

نتیجه گیری: استفاده از یک ذخیره‌ساز ابری که به نوعی جایگزین هاست دانلود است مزایای بی‌شمار دیگری غیر از افزونه وردپرس پشتیبان دارد. شما از طریق پنل وب پشتیبان، اپلیکیشن موبایل، واسط خط فرمان و API پشتیبان به فایل‌های خود دسترسی دارید. اگر توسعه دهنده وب و وردپرس هستید با استفاده از API پشتیبان می‌توانید شخصی‌سازی‌ها و افزونه‌های مخصوص به خودتان را تولید کنید و از حمایت کامل تیم توسعه پشتیبان بهره‌مند شوید.

اما مهم‌ترین مزیت روی آوردن به سرویس‌های ابری هزینه‌ی پایین‌تر و دریافت خدمات بیشتر است. به همین دلیل است که تا سال 2025 بیش از 77 درصد کسب‌کارهای آنلاین و آفلاین خدمات فناوری اطلاعات و زیرساخت خود را به زیرساخت‌های ابری عمومی یا زیرساخت ابری اختصاصی منتقل خواهند کرد.

شما هم با اتصال به استوریج ابری پشتیبان، راه ابری شدن وب‌سایت وردپرسی خود را آغاز خواهید کرد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه