عینک هوشمند واقعیت افزوده

پتنت‌های جدیدی برای عینک هوشمند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هواوی به ثبت رسید

برای عینک هوشمند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هواوی پتنت‌هایی جدید ثبت شد. این موضوع از تصمیم هواوی برای ساخت چند عینک هوشمند جدید خبر می‌دهد.

طی سومین ماه سال میلادی جاری، نخستین عینک هوشمند هواوی با همکاری Gentle Monster معرفی شد. بر اساس یک سری پتنت جدید که توسط این شرکت چینی در EUIPO به ثبت رسیده‌اند، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد معرفی چند عینک هوشمند دیگر نیز از سوی هواوی خواهیم بود.

نام دو پتنت، به خوبی گویای محصولات مرتبط با آن‌ها است؛ Huawei AR Glass به عینک واقعیت افزوده هواوی و Huawei VR Glass به عینک واقعیت مجازی این شرکت اشاره می‌کند. از شنیدن این اخبار چندان متعحب نشدیم. در یازدهمین ماه سال 2018، هواوی از برنامه این شرکت برای توسعه یک عینک هوشمند واقعیت افزوده طی دو سال آتی خبر داد. عینک هوشمند واقعیت افزوده هواوی تنها به صرف نمایش محتواهای سه بعدی توسعه پیدا نمی‌کند، در نتیجه پشتیبانی از هوش مصنوعی، امکان اتصال به گوشی هوشمند از طریق درگاه یو اس بی نسخه C و قابلیت برقراری مکالمه برخی از ویژگی‌های این محصول خواهند بود.

پتنت‌ عینک هوشمند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هواوی

پتت هواوی

پیش از این انتظار داشتیم عینک هوشمند واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی یا هر دو محصول نام برده را در نمایشگاه IFA 2019 مشاهده کنیم، اما از آن جایی که به تازگی، پتنت‌هایی در این رابطه رویت شده و پیشتر، اخبار و شایعات زیادی درباره آن‌ها منتشر نشده است، بعید می‌دانیم عینک هوشمند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هواوی برای عرضه آماده شده باشند. حتی احتمال عدم آغاز توسعه آن‌ها تا همین امروز نیز وجود دارد.

اولین عینک هوشمند هواوی به کاربر اجازه می‌دهد به برقراری تماس تلفنی، پخش موسیقی و فراخوانی دستیار صوتی بپردازد. یکی از مزیت‌های این ساعت امکان استفاده از آن به صورت مستقل از گوشی هوشمند محسوب می‌شود، به همین دلیل برایش یک جفت اسپیکر در نظر گرفته شده است. این اسپیکرها درست در کنار گوش‌های کاربر قرار گرفته و امواج صوتی را مستقیما به آن‌ها ارسال می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اولین عینک هوشمند هواوی پشتیبانی از ان اف سی به منظور پرداخت در پایانه‌های پشتیبانی‌کننده است. اگرچه به منظور بهره بردن از قابلیت‌های عینک، اجباری برای اتصال آن به گوشی هوشمند وجود ندارد، اما می‌توان از طریق اتصال بلوتوث این کار را انجام داد. پشتیبانی از استاندارد مقاومتی IP67 توسط نخستین ساعت هوشمند هواوی خیال کاربر را از بابت مشکلاتی همچون سقوط آن داخل آب راحت می‌کند. انتظار داریم این ویژگی‌ها را در جدیدترین عینک هوشمند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هواوی نیز مشاهده کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. عینکم تولید کرد؟؟؟