سونی استودیوی اینسومنیاک گیمز را خریداری کرد

سونی در یک حرکت هوشمندانه، استودیوی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games)، سازنده بازی‌های محبوبی همچون مرد عنکبوتی و رچت و کلنگ را خریداری کرد.

استودیوی اینسومنیاک گیمز که در سال 2018 بازی مرد عنکبوتی را به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر کرده بود؛ از این پس تحت نظارت سونی به کار خود ادامه خواهد داد. مرد عنکبوتی به یکی از بهترین بازی‌های سال بود و حتی از آن به عنوان بهترین بازی ابرقهرمانی تاریخ نام برده می‌شود.

سونی اخیرا در مورد برنامه‌های آینده‌اش سکوت کرده و این در حالی است که عرضه پلی استیشن 5 بسیار نزدیک است. این شرکت بزرگ در نمایشگاه E3 2019 نیز غایب بود اما اخیرا شاهد تحرکاتی از سوی آن هستیم؛ از جمله حضور گسترده در نمایشگاه China Joy 2019. در سوی دیگر، پلی استیشن 4 هنوز هم با قدرت در حال پیشروی است. این کنسول با فروش خوب‌اش حتی ممکن است از یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های تاریخ، یعنی پلی استیشن 2 عبور کند.

اینسومنیاک گیمز

طبق اخبار منتشر شده، سونی استودیوی اینسومنیاک گیمز را خریداری کرده است. استودیوی کالیفرنیایی محبوب که آثاری همچون Resistance ،Sunset Overdrive و Ratchet & Clank را در کارنامه دارد. اینسومنیاک حالا زیرمجموعه سونی به حساب می‌آید و از این پس، تنها به ساخت عناوین انحصاری پلی استیشن خواهد پرداخت. این اتفاق بدون شک باعث ناامیدی مایکروسافت خواهد شد که اخیرا تلاش کرده استودیوهای خوبی را خریداری کند و بتواند با ساخت بازی‌های انحصاری درجه یک برای کنسول ایکس باکس اسکارلت، با سونی به رقابت بپردازد.

سونی صاحب تعدادی از بهترین استودیوهای بازیسازی جهان است و اینسومنیاک یک مهره تاثیرگذار خواهد بود. ما در عصری به سر می‌بریم که وجود عناوین انحصاری برای بقای کنسول‌ها و پلتفرم‌ها حیاتی هستند، خصوصا حالا که گوگل استادیا و آمازون وارد میدان شده‌اند. استودیوی مذکور قبل از اینکه توسط سونی خریداری شود، به آن‌ها نزدیک بوده و چندین اثر محبوب انحصاری برای آن‌ها تولید کرده بود. با این حال، آن‌ها برای مستقل بودن خود ارزش قائل بودند و قطعا در این قرارداد با سونی، آن‌ها آزادی‌های زیادی خواهند داشت. ناگفته نماند که سونی حالا صاحب بازی Sunset Overdrive نیز به حساب می‌آید و اگر بخواهد، می‌تواند برای آن دنباله تولید کند.

این همکاری، بیشترین سود را برای پلی استیشن 5 خواهد داشت. به زودی باید شاهد معرفی یک بازی انحصاری بزرگ برای این کنسول از سوی استودیوی اینسومنیاک گیمز باشیم؛ اتفاقی که بدون شک طرفداران را هیجان زده می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. یاد دوران کارتریج‌های چیز تومانی سگا و آتاری بخیر … عمر آداپتور سگا برای من دو ساعت بود…. سر بازی باگز بانی سه تا آداپتور سوزوندم آخرشم به هیچ جا نرسیدم … بگذریم… شما در سخت افزار فرقی بین پلی استیشن و ایکس واکس نخواهید دید هر چقدرم رو کاغذ شاخ و شونه بکشن…. شما اول باید ببینی با دسته کدوم راحت تری همون .. دوم اینکه باید بدونی که سونی از حیث بازی کم نمیزاره..

  2. احسنت.به این میگن استراتژی کسب و کار فوق حرفه ای
    *سونی ابر تکنولوژی جهان*

  3. اسپایدرمن ….. فورزا هم نی