سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

نگاهی به مهم‌ترین پیشرفت‌های گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ (Samsung Galaxy Note 10) و گلکسی نوت 10 پلاس مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند. در ادامه به پنج مورد از پیشرفت‌های این سری اشاره می‌کنیم.

شرکت سامسونگ برای طراحی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس خود همه جوانب را مورد بررسی قرار داده است؛ از طراحی زیبا تا ابزارهای فوق پیشرفته فیلمبرداری، شارژ فوق سریع، قابلیت‌های متکی به هوش مصنوعی و البته قلم S Pen با کاربردهای گسترده‌تر. همه این گزینه‎ها در پرچمدار جدید سامسونگ به حدی پیشرفت کرده که تجربه استفاده از گوشی همراه را به بهترین شکل در اختیار کاربران قرار می‎دهد. در ادامه نگاهی داریم به هیجان‎انگیزترین پیشرفت‌های ایجاد شده در گلکسی نوت 10 سامسونگ.

مهم‌ترین پیشرفت‌های سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

1. طراحی

سامسونگ برای اولین بار گوشی نوت خود را در دو مدل عرضه کرد. نسخه گلکسی نوت 10 با نمایشگر 6.3 اینچی خود 0.1 اینچ از گلکسی نوت 9 کوچک‎تر شده و برای کسانی مناسب است که می‎خواهند تمام قدرت یک گوشی نوت جدید را در اندازه‎ای کوچک‌تر در اختیار داشته باشند. اما نسخه گلکسی نوت 10 پلاس 6.8 اینچی 0.4 اینچ بزرگتر از نوت 9 است. این یعنی گلکسی نوت 10 پلاس بزرگ‎ترین نمایشگر گوشی‎های نوت را دارد.

هر دو مدل ظاهری بسیار زیبا دارند که با اتکا به میراث طراحی‎های چشمگیر گوشی‎های نوت در گذشته طراحی شده است. اما چیزی که طراحی گلکسی نوت 10 را تا این حد چشمگیر می‎کند صرفا نمای آن نیست. این گوشی به صورت استثنایی سبک و باریک است. وزن آن تنها 196 گرم و ضخامتش 7.9 میلی‎متر است.

سامسونگ در روند طراحی این سری از پرچمداران خود، همه کلیدها را بسیار باریک‎تر کرد تا به کوچکتر شدن کل بدنه کمک کرده باشد. از جمله این تغییرها در طراحی بدنه یکپارچه برای قلم S Pen اتفاق افتاد که آن را نسبت به نسخه‎های قبلی سبک‎تر و گردتر کرد. تغییرات مشابهی هم در سیستم اتاقک خنک‎کننده انجام شده و آن را به باریک‎ترین سیستم جهان تبدیل کرد. این فناوری جدید با ضخامت تنها 0.35 میلی‎متری خود عملکرد واحد پردازش گرافیکی (GPU) را هم افزایش داده و تضمین می‌کند که گلکسی نوت 10 در سنگین‎ترین شرایط کاری هم کاملا خنک بماند.

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

سامسونگ برای تکمیل طراحی زیبای خود، تعداد دکمه‎ها را هم کاهش داده است. به این ترتیب حاشیه سمت راست گلکسی نوت 10 کاملا بدون دکمه است و دکمه روشن و خاموش و بیکسبی کاملا در هم ادغام شده و به شکل یک دکمه قابل تنظیم در سمت چپ قرار گرفته است. علاوه بر این جک 3.5 میلی‎متری هدفون هم حذف شده و سری گلکسی نوت 10 از هر دو حالت هدفون‌های USB-C و بی‎سیم پشتیبانی می‎کند و یک هدفون USB-C هم در جعبه قرار داده شده است.

نمایشگرهای سری سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ مانند همیشه چشمگیر هستند و با توجه به استفاده از نمایشگر جدید  تقریبا بدون حاشیه Cinematic Infinity فضای نمایشی آنها از قبل بیشتر شده است. دوربین جلوی گوشی هم در یک حفره بسیار ریز در مرکز خط بالایی نمایشگر گنجانده شده تا بیشترین استفاده کاربر از صفحه نمایش ممکن شود. قرار دادن دوربین در وسط صفحه نمایش نه تنها نمایشگر را متوازن کرده بلکه به طبیعی‎تر شدن و متقارن شدن عکس‎های سلفی و تماس‎های ویدیویی کمک می‎کند. این طراحی با نام Premium Hole Display همچنین توسط کارشناسان موسسه UL به خاطر یکپارچگی رنگ و روشنایی تایید شده است.

برای هر کاری از بازی تا ویرایش عکس، از تماشای فیلم یا گرفتن فیلم از خودتان، می‎توانید مطمئن باشید که نمایشگر Dynamic AMOLED در سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ با ایجاد بهترین روشنایی، کنتراست و رنگ، حتی در روشن‎ترین محیط‎ها، تجربه شما از یک تصویر بسیار با کیفیت را ارتقا خواهد داد. این نمایشگر به خاطر استفاده از روکش فوق العاده قوی Gorilla Glass 6 در جلو و عقب گوشی، بسیار مقاوم است.

2. عملکرد

علاوه بر طراحی بسیار باریک، سامسونگ مجموعه‎ای از قابلیت‎های بسیار قدرتمند را هم در سری گلکسی نوت ۱۰ خود معرفی کرده است. فقط کافی است بگوییم وقتی پای سرعت در میان باشد، این گوشی‎ها هرگز جا نخواهند ماند. استفاده از فناوری شارژ فوق سریع (تا 45 وات) در گلکسی نوت 10 پلاس در کنار فناوری‎هایی مثل اشتراک بی‎سیم شارژ و شارژ سریع بی‎سیم 2.0، باعث می‏‌شود وقت گذاشتن طولانی برای شارژ گوشی به خاطره‎ها بپیوندد.

با استفاده ازاین فناوری، فقط کافی است گلکسی نوت 10 پلاس خود را نیم ساعت به شارژ بزنید تا برای یک روز کامل از آن استفاده کنید. باتری گلکسی نوت 10 پلاس با ظرفیت 4300 میلی‎آمپرساعت، بزرگترین باتری است که تا کنون در یک گوشی نوت به کار رفته است. به این ترتیب شما می‎توانید بدون نگرانی از خالی شدن باتری گوشی، برای کل روز بازی، استریم، مرور اینترنت و حتی گرفتن فیلم و ادیت آن را انجام دهید.

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

سامسونگ همچنین از جدیدترین فناوری‎های مبتنی بر هوش مصنوعی در سری گلکسی نوت ۱۰ استفاده کرده است که عملکرد گوشی را بر اساس نوع استفاده شما، تنظیم می‏کنند. یکی از جدیدترین نوآوری‎ها استفاده از قدرت واحد پردازش عصبی یا NPU در بخش Game Booster است. وقتی شما بازی سنگینی را روی گوشی خودتان اجرا می‎کنید این قابلیت در پشت صحنه فعال شده و داده‎های سیستم، کاربر و بازی را جمع‎آوری و تحلیل کرده و عملکرد گوشی و مصرف باتری را متناسب با آن بهینه‎سازی می‎کند.

این سری از پرچمداران سامسونگ مجهز به نسل آینده پردازشگر یعنی چیپست‌های AP هفت نانومتری شده‎اند که عملکرد پردازشگر اصلی و پردازشگر گرافیک را به ترتیب 33 و 42 درصد (در مقایسه با گلکسی نوت 9) افزایش می‎دهد و به این ترتیب بازی‎ها و ویدیوها را کاملا روان و راحت اجرا می‎کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در سری گلکسی نوت 10، قابلیت Boot Up Booster است که اپلیکیشن‎های بسیار پرکاربرد شما را تشخیص داده و آنها را در RAM نگه می‎دارد تا بدون هیچ تاخیری اجرا شوند. این قابلیت الگوی کار شما را در یک هفته اخیر بررسی کرده و به صورت خودکار پایگاه داده‎های مربوط به اپلیکیشن‎های استفاده شده را به‌روزرسانی می‎کند.

در زمینه میزان حافظه‎ هم گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 نیاز کاربران را تامین می‎کنند. نسخه گلکسی نوت 10 دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی است در حالی که نسخه گلکسی نوت 10 پلاس در دو مدل 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده و از حافظه جانبی microSD هم تا 1 ترابایت پشتیبانی می‎کند. هر دوی این گوشی‎ها گزینه 4G 2.0Gbps LTE و 5G دارند که به کاربران امکان می‎دهد بالاترین سرعت شبکه را تجربه کنند. به این ترتیب و با داشتن حافظه‎ای مانند لپ تاپ، پشتیبانی از Wi-Fi 6 و شبکه‎های نسل آینده، سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ تجربه مولتی‎تسکینگ را به یک سطح جدید ارتقا می‌دهد.

3. قلم S Pen

گلکسی نوت 10 اصلی‎ترین خصوصیت سری نوت را هم به سطحی جدید ارتقا داده است. نسخه جدید قلم سری نوت با یک بار شارژ تا 10 ساعت کار کرده و با آن می‎توانید گزینه‎ها و برنامه‎های بیشتری را کنترل کنید.

اضافه شدن قابلیت اتصال با بلوتوث کم مصرف (BLE) در سری قبلی گلکسی نوت باعث شد تا قلم این گوشی به چیزی شبیه چوب جادوگری تبدیل شود که برای کنترل قابلیت‎های اصلی گوشی از راه دور کاربرد داشت. قلم S Pen حالا مجهز به کنترل‎های اشاره‎ای قابل تنظیمی به نام Air actions شده است که با استفاده از 6 حسگر موجود در قلم به شما اجازه می‎دهد کارهایی مانند عوض کردن دوربین گوشی، زوم، کنترل موسیقی و کنترل ویدیو و غیره را تنها با یک حرکت قلم، از راه دور انجام دهید.

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

روش کار هم بسیار ساده است، قلم را به سمت گوشی بگیرید و دکمه روی آن را فشرده نگه دارید. حالا با حرکت دایره‎وار می‎توانید در عکس خود زوم کنید و یا با حرکت بالا و پایین، بین دوربین اصلی و سلفی جابه‌جا شوید. اما نکته جالب اینجاست که فرمان‎های اشاره‎ای این قلم کاملا قابل تنظیم هستند و کاربر می‎تواند نوع آنها را مطابق با سلیقه خودش تغییر دهد.

یادداشت برداری با سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ هم از همیشه راحت‌‏تر شده است. حالا شما می‎توانید با یک کلیک، یادداشت دست نوشته خود را به متن تایپ شده تبدیل کرده و با فرمت‌های متفاوت مثل Microsoft Word ذخیره کنید. با استفاده از فناوری تحلیل لی‎اوت سند و یادگیری عمیق، کار تبدیل دست نوشته به متن تایپی هم ساده و هم بسیار دقیق انجام می‎شود.

با استفاده از قابلیت‎هایی مثل pinch zoom شما می‏توانید بخشی از دست نوشته خود را بزرگتر کرده و یا با Quick Highlighter بخش مورد نظرتان را هایلایت کنید. یادداشت برداری در حالت صفحه خاموش هم حالا کاملا به‌روز شده و شما می‏‌توانید از رنگ‎های مختلف برای دست نوشته‎های خودتان استفاده کنید.

4. دوربین

امروزه کاربران گوشی های هوشمند بیش از همیشه از خود فیلم گرفته و آن را با دیگران به اشتراک می‎گذارند. حالا با دوربین‎های سه‎گانه و چهارگانه در سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ و نوت 10 پلاس شما می‎توانید تصاویری باورنکردنی از خود بگیرید.

از جمله قابلیت‎های برجسته دوربین این سری از گوشی‎های گلکسی نوت می‎توان به Zoom-In Mic و Screen Recorder اشاره کرد. قابلیت اول کاملا جدید و مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از آن می‎توانید صدای بخشی را که روی آن زوم کرده‎اید به صورت تقویت شده در گوشی ذخیره کنید. به این ترتیب که وقتی روی سوژه‎ای زوم می‎کنید صدای محیط کاهش پیدا کرده و صدای آن سوژه تقویت می‌شود.

اما قابلیت Screen Recorder ابزاری ساده برای ذخیره تصاویر صفحه نمایش گوشی است که به شما امکان می‌‏دهد با استفاده از قلم S Pen یادداشت‎هایی را هم روی ویدیو اضافه کنید. این قابلیت برای کسانی که تولید محتوا می‎کنند، مانند استریمرها و وی‎لاگرها بسیار مناسب بوده و حالت تصویر در تصویر را در دوربین سلفی فعال کرده و به این ترتیب شما می‌‏توانید نکاتی را به ویدیوهای آموزشی یا استریم خودتان اضافه کنید.

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

قابلیت جدید AR Doodle در گلکسی نوت 10 هم مانند Screen Recorder با هدف خلق محتواهای منحصربه‌فرد طراحی شده است. با استفاده از این قابلیت شما می‏‌توانید با قلم S Pen واقعیت افزوده، افکت یا انیمیشن به فیلم‌های خود اضافه کنید که چهره افراد داخل تصویر را رهگیری خواهند کرد. طراحی‎های AR Doodle می‎تواند کاملا مجزا یا روی اشیای در حال حرکت استفاده شود که در این حالت طراحی شما توسط سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ با سوژه متحرک هماهنگ شده و متناسب با تصویر در جای خودش نمایش داده می‎شود. در بخش Face از این قابلیت شما می‏‌توانید فیلترهایی را برای عکس‎های سلفی‎تان ایجاد کنید و در بخش Everywhere هم می‎توانید تصاویر متحرک جذاب مثلا یک دسته بادکنک AR را در محیط اطرافتان اضافه کنید.

دوربین تشخیص عمق در سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس هم با استفاده از اسکنر سه بعدی خود یک قابلیت بسیار جذاب به تصویربرداری اضافه می‎کند. با استفاده از این قابلیت تصویر سوژه مورد نظر شما به صورت سه بعدی گرفته می‎شود و بعد می‎توانید این تصویر سه بعدی را در ویدیوهای دیگرتان هم استفاده کنید. مثلا قبل از شروع مسافرت، می‌‏توانید از مجسمه شخصیت‎های مورد علاقه‎تان اسکن سه بعدی گرفته و بعد در طول سفر آنها را در هر جایی وارد ویدیوها کنید تا خاطرات‏تان را به جذاب‎ترین شکل ممکن با دیگران به اشتراک بگذارید.

قابلیت فیلمبرداری با افکت Live Focus هم در گلکسی نوت 10 بسیار متنوع شده و افکت‌هایی مثل تار کردن پس زمینه، استفاده از دایره‎های رنگی یا سیاه‎وسفید شدن پس زمینه و رنگی ماندن سوژه را در اختیار شما قرار می‎دهد. جلوگیری از لرزش دست در هنگام فیلمبرداری هم تا حد زیادی بهینه‎سازی شده و حالا در حالت Hyperlapse هم قابل استفاده است. البته نرخ تصویر در این قابلیت از 500 مگاهرتز به 833 مگاهرتز افزایش پیدا کرده و به این ترتیب شما می‏‌توانید ویدیوهایی بسیار طبیعی‎تر ضبط کنید.

اپلیکیشن گالری در گلکسی نوت 10 به یک بخش ویرایش ویدیو مجهز شده و حالا می‎توانید به راحت‎ترین شکل ممکن کلیپ‎ها را با هم ادغام کنید، سرعت اجرای آنها را تنظیم کنید و یا افکت‎ها و موسیقی‏ و حتی نوشتار به آنها اضافه کنید. همه این کارها هم با دست و هم به صورت دقیق‎تر با قلم S Pen قابل انجام است.

5. اکوسیستم گلکسی

سامسونگ به صورت مداوم و با اضافه کردن قابلیت‎های جدید، اکوسیستم گلکسی خودش را ارتقا می‏‌دهد. سری گلکسی نوت ۱۰ به راحتی با نسخه جدید ساعت هوشمند سامسونگ به نام گلکسی Watch Active 2 تلفیق می‏‌شود و به این ترتیب اکوسیستم گلکسی را یک مرحله دیگر ارتقا می‎دهد.

قابلیت کنترل دوربین روی ساعت هوشمند به شما امکان می‌‏دهد قبل از گرفتن عکس، پیش نمایش آن را روی صفحه ساعت مشاهده کرده و بعد تنها با یک ضربه روی ساعت، عکس مورد نظرتان را بگیرید یا با حرکت دست روی صفحه ساعت، دوربین را زوم کنید.

با استفاده از نسخه جدید دکس هم می‎توانید گلکسی نوت 10 خود را به راحتی به کامپیوترهای ویندوزی یا مک متصل کرده و تجربه موبایلی خود را به صفحه‎های بزرگتر منتقل کنید. بعد از اتصال هم می‎توانید فایل‎ها را صرفا با روش drag&drop بین گوشی و کامپیوتر یا لپ تاپ خودتان جابه‌جا کنید.

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

با استفاده از قابلیت Link to Windows که در Quick Panel گوشی قرار دارد، شما می‎توانید براحتی به یک کامپیوتر ویندوزی وصل شده و تصویر صفحه گوشی را در کامپیوتر مشاهده کرده و نوتیفیکشن‎ها و پیام‎های خود را در آنجا دریافت کرده و از آنجا پاسخ دهید و حتی عکس‎هایتان را با کامپیوتر سینک کنید.

با سری گلکسی نوت ۱۰ بازی موبایلی هم یک قدم به جلو رفته است. با استفاده از خدمات استریم P2P در این گوشی‎ها به اسم PlayGalaxy Link، شما می‏‌توانید بازی را که روی کامپیوتر انجام می‎دادید، در زمان حرکت دقیقا از همانجا، روی موبایل‏تان ادامه دهید. البته هیچ نیازی به ذخیره‏‏سازی روی گوشی ندارید و قابلیت‎های برتر گلکسی نوت 10 به شما امکان می‏‌دهد بازی‎های سنگین را با همان کیفیت اجرا روی کامپیوتر، روی گوشی‎تان استریم کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*