کونیگزگ

بررسی تاریخچه تولید شرکت خودروسازی کونیگزگ

کونیگزگ یک شرکت خودروسازی سوئدی است که همه آن را با ثبت رکوردهای خارق‌العاده به یاد می‌آورند. در این مقاله قصد داریم سیر تکامل شرکت Koenigsegg را بررسی کنیم.

بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو کونیگزگ را به دلیل محصولات منحصربه‌فردی که این شرکت خودروسازی می‌سازد و تمامی رکوردها را می‌شکند، به یاد می‌آورند. کونیگزگ یک شرکت خودروسازی سوئدی محسوب می‌شود که با تولید هایپرکار One:1 و جسکو در ارائه محصولات پرفورمنس رکورددار است. در ادامه تاریخچه فعالیت شرکت کونیگ زگ را بررسی می‌کنیم.

کونیگ زگ

کونیگزگ اتوموتیو در سال 1994 توسط کریستین ون کونیگزگ 22 ساله با سرمایه شخصی راه‌اندازی شد. محصولات این شرکت خودروسازی در همان سال‌های اولیه با هدف رکوردشکنی تولید می‌شدند. در کتاب رکوردهای گینس موتور محصول کونیگزگ به نام CC8S رکورد قوی‌ترین موتور نصب شده بر روی یک خودرو تولیدی را از آن خود کرد این موتور 8 سیلندر سوپرشارژردار با حجم 4.7 لیتر می‌تواند قدرتی معادل 655 اسب بخار را تولید کند که این قدرت تولید شده از یک موتور آن هم در سال 2002 بسیار خارق‌العاده محسوب می‌شد. گفتنی است موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی که در  فراری 360 چلنج استراداله استفاده شده است فقط قدرتی برابر با 400 اسب بخار را می‌توانست تولید کند.

کونیگزگ در سال 2004 بار دیگر رکورد زد و توانست موتوری را با قدرت 806 اسب بخاری تولید کند؛ این شرکت با افزودن دو سوپرشارژر روترکس به موتور CC8S توانست به چنین قدرتی دست یابد. در سال 2005 نیز شاهد رکوردشکنی دیگری بوده‌ایم و محصول CCR این شرکت به حداکثر ساعت 386 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد. این خودرو توانست در پیست 12.5 کیلومتری ناردو به چنین سرعتی برسد. البته اگر طول پیست از 12.5 کیلومتر بیشتر بود و مسیر مستقیمی برای این خودرو در نظر گرفته می‌شد، امکان ثبت رکورد بالاتری وجود داشت.

در سال 2008 شاهد شکستن رکورد دیگری با محصول CCX بوده‌ایم؛ این خودرو ظرف مدت 29.2 ثانیه از سرعت صفر به 300 کیلومتر بر ساعت رسید. در سال 2017 نیز رکورد دیگری به نام شرکت کونیگزگ توسط ابرخودروی آگرا RS به ثبت رسید؛ این خودرو در آن سال لقب سریع‌ترین خودرو تولیدی جهان را از آن خود کرد. این رکورد با سرعت 431 کیلومتر در اختیار بوگاتی ویرون سوپر اسپرت قرار داشت، اما آگرا RS توانست با متوسط سرعت 447 کیلومتر این لقب را به خود اختصاص دهد. بدون شک تاریخچه شرکت کونیگزگ نشان می‌دهد که این شرکت روش کسب رکورد سرعت جهان را می‌داند و در آینده محصولات جدیدی را برای شکستن رکوردهای تازه‌تر تولید خواهد کرد.

سیر تکامل کونیگزگ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. 18 سال پیش اینا چی میزدن و سوار میشدن
    الان ما چی میزنیم و چی سوار میشیم
    اختلاف تا کجا

  2. ینی 18 ساله شروع به کار کرده؟؟

  3. همشون تقریبا توی یه مایه هستن