رندر گلکسی فولد 2

پتنت گلکسی فولد 2 از ظهور گوشی منعطف سامسونگ با طراحی متفاوت خبر می‌دهد

موتورولا قصد دارد با احیای سری Razr، یک گوشی منعطف را وارد بازار کند. اما طبق پتنت گلکسی فولد 2 (Galaxy Fold 2)، سامسونگ هم به طراحی نسبتا مشابهی می‌اندیشد.

گلسی فولد به عنوان نخستین گوشی منعطف سامسونگ، در حالت باز شده ابعاد یک تبلت را دارد و هنگامی که به سمت داخل تا می‌شود، ساختار ضخیمی پیدا می‌کند. اما در پتنت گلکسی فولد 2 رویکرد متفاوتی را می‌بینیم. این حق اختراع، اخیرا در اداره مالکیت فکری جهانی به نام کمپانی کره‌ای ثبت شده است.

پتنت گلکسی فولد 2

پتنت گلکسی فولد 2 ، پاسخ سامسونگ به موتورولا ریزر 2019

با وجود نمایشگر کشیده و تاشوی عمودی؛ چیزی که سامسونگ گلکسی فولد ۲ را از موتورولا ریزر متمایز می‌کند، لولای آن است که فضایی برای حرکت و تنظیم شدن دارد. همین ویژگی، تاشدن نامتقارن صفحه نمایش به سمت داخل یا بیرون را امکان‌پذیر می‌سازد.

مثلا تعدادی از رندرهای مربوط به این پتنت، گوشی انعطاف پذیری را نشان می‌دهند که به طور نامتقارن به سمت بیرون تا می‌شود. در این حالت برای بخش کوچک‌تر نمایشگر، کاربردهای مختلفی قابل تصور است؛ از جمله دیدن نوتیفیکیشن ها، تغییر آهنگ در حال پخش یا حتی گرفتن عکس‌های سلفی (چون به صورت تئوری، صفحه نمایش تا می‌خورد و به زیر دوربین پشتی می‌آید).

این کانسپت، کاملا جدید و نوآورانه است و شاید ارزش امتحان کردن را داشته باشد. به هر حال کمپانی‌های زیادی به تولید دستگا‌ه های منعطف روی آورده‌اند و می‌توان گفت که آینده، متعلق به گوشی هایی با نمایشگر تاشو خواهد بود. البته این صنعت شروع امیدوارکننده‌ای نداشت؛ چرا که عرضه‌ی سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس با تاخیر طولانی مواجه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هر بار یه چیزی رو میکنه

  2. ینی کلا سیتمشو عوض کردن