فیلترینگ شبکه های اجتماعی

وزیر ارتباطات فیلترینگ شبکه های اجتماعی را راهکار درستی نمی‌داند

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت فیلترینگ شبکه های اجتماعی راهکار مناسبی نیست و به محدودسازی یا فیلتر کردن این شبکه‌ها اعتقادی ندارم.

اخیرا محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیج اینستاگرامی خود بخشی از مصاحبه خود با لستر هولت، مجری شبکه NBC آمریکا را منتشر کرد و نوشت محدودسازی و فیلترینگ شبکه های اجتماعی راه‌حل نیست و فیلترینگ مانع حضور جریان‌ساز و اثرگذاری بر جامعه بین‌المللی می‌شود. آذری جهرمی تاکید کرد ایرانی‌ها واقعا مردم فوق‌العاده‌ای هستند و تاکنون توانستند کارهای بسیاری بزرگ را به انجام برسانند. به ویژه استارت آپ‌ها و شرکت‌های ایرانی که در دنیا حضور فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و توانستند غیرممکن‌ها را با کاهش اثر تحریم‌ها ممکن سازند. برای این مردم هر چه خدمت کنیم باز هم کم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد در حال حاضر ما در دنیای متصل به یکدیگر ساکن هستیم و دور از هم نیستیم. از این رو ترامپ با تحریم‌های خود در گام نخست به مردم آمریکا آسیب می‌رساند نه ایران. آذری جهرمی در خصوص فعالیت ماهواره‌های فضایی نیز تاکید کرد تا آخر سال جاری ماهواره‌های مخابراتی ناهید 1، پارس و ظفر آماده خواهند شد. وی افزود ما با هدف مقابله با تهدیدهای زیست‌محیطی و پایش سیل و زلزله این ماهواره‌ها را طراحی کرده‌ایم و در این خصوص با کشورهای مختلفی از اتحادیه اروپا، کشورهای همسایه، چین و روسیه آماده همکاری هستیم.

انتقاد وزیر ارتباطات به فیلترینگ شبکه های اجتماعی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه توییتری خود در خصوص فیلترینگ نوشت:

استفاده خیلی خوب من از توییتر حاکی از آن است که من اعتقادی به محدودسازی یا فیلتر کردن شبکه های اجتماعی ندارم و معتقدم محدودیت‌ها به ایران آسیب می‌زند. باید قبول کنیم که در این حوزه ضعف پیدا کردیم. دسترسی داشتن کلید پیشرفت‌های اقتصادی است. با وجود تحریم‌ها ما باید خود را تطبیق دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چه عجب ی چی مثل آدم گفت