گوشی های ایرانی

وزیر ارتباطات از عرضه گوشی های ایرانی ارزان‌قیمت خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت گوشی های ایرانی ارزان قیمت به زودی عرضه خواهند شد که قابلیت نصب سیستم عامل بومی را دارند و نیاز بخش زیادی از جامعه را تامین خواهند کرد.

اخیرا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سفری به تربت حیدریه عنوان کرده بود برای تامین گوشی های ایرانی ارزان قیمت و حمایت از تولید داخل برنامه‌های جدی را در نظر گرفته‌ایم. حالا وزیر جوان ارتباطات در خصوص جزئیات این برنامه‌ها اظهار کرد زنجیره تامین گوشی های موبایل در کشور به دلیل مشکلات ارزی و تحریمی مختل شده و به همین دلیل قیمت این نوع از وسایل ارتباطی افزایش پیدا کرده است، از این رو باید یک راهکار اساسی را در نظر بگیریم.

عرضه گوشی های ایرانی با قیمت 1.5 میلیون تومان

وزیر ارتباطات در ادامه در خصوص وضعیت بازار و لزوم عرضه گوشی های داخلی ارزان قیمت تاکید کرد:

شاید شما هم دیده باشید که فردی با اینکه صفحه نمایش گوشی‌اش آسیب دیده است، همچنان به سختی با آن گوشی کار می‌کند؛ زیرا قیمت آن گوشی چند برابر شده و اگر گوشی فردی به سرقت برود شاید توان خرید مجدد آن مدل گوشی را نداشته باشد و این مسئله روی نمودارهای ما تاثیر دارد؛ زیرا یکی از شاخص‌های توسعه فناوری که ما بررسی می‌کنیم مثلا تعداد خانواده‌هایی که کامپیوتر دارند یا تعداد افرادی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند و ما مشاهده کردیم که شاخص تلفن همراه، دچار افت شده و ما نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم. به همین علت نگاه کردیم دیدیم در کشور ظرفیت داخلی برای تولید تلفن همراه وجود دارد، پس بنا را بر حمایت از این شرکت‌ها گذاشتیم تا یک گوشی مناسب و ارزان‌قیمت در حدود 1.5 میلیون تومان در اختیار مردم قرار دهیم.

وزیر ارتباطات از گوشی های داخلی استفاده می‌کند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حمایت از تولید ملی و تلفن های ایرانی افزود نخستین حمایت ما در راستای حمایت از گوشی های ایرانی این بود که تعدادی از این تلفن‌ها را دریافت کردیم و خود من نیز از آن استفاده می‌کنم و اخیرا نیز حدود 100 دستگاه از آن را با فراخوانی در اینستاگرام به دست علاقه‌مندان رساندیم، اما به جای دریافت پول این تلفن‌ها از کاربران درخواست کردیم که در یک صفحه تجربیات خود را از استفاده گوشی های ایرانی ارسال کنند. آذری جهرمی افزود در این 100 صفحه از تجربیات کاربران حدود 100 اشکال جدی در طراحی را متوجه شدیم و این مشکلات را به گوش تولیدکنندگان رساندیم تا آنها را برطرف کرده و برای ورود به بازار آماده شوند. وی تاکید کرد برای عرضه به بازار از آنها حمایت ویژه خواهیم کرد.

گوشی های ایرانی

به گزارش گجت نیوز، اخیرا وزیر ارتباطات در صفحه شخصی اینستاگرامی خود یک عکس سلفی از خود با گوشی ایرانی آریا GlX را منتشر کرد و نوشت مدتی است گوشی سامسونگ خود را کنار گذاشته و از گوشی ایرانی آریا استفاده می‌کند. در همین رابطه حمید سعید، مدیرعامل GLX با تایید این خبر اعلام کرد گوشی ایرانی آریا مینی از سیستم عامل بومی برخوردار خواهد بود و تا شهریور 98 به بازار عرضه می‌شود.

تامین گوشی برای عمده کاربران ایرانی

وزیر ارتباطات در خصوص حمایت ویژه از این گوشی های داخلی خاطرنشان کرد:

حمایت ویژه ما به این شکل خواهد بود که باندلش می‌کنیم با اپراتورها و منابع مالی را نیز پست بانک تامین می‌کند و اپراتورها این گوشی موبایل را به مشترکان خود عرضه می‌کنند و قسط از قبض تلفن همراه کاربر کسر خواهد شد. این روش کمک می‌کند تا کسانی که به گوشی موبایل نیازمندند، اما برای خرید توان مالی ندارد از این روش قادر باشند گوشی را به صورت اقساطی خریداری کنند. همچنین این حمایت باعث می‌شود بازار تلفن همراه داخلی نیز به رونق برسد. این گوشی‌ها قابلیت نصب سیستم عامل بومی را دارند، اما اجباری برای کاربران مبنی بر نصب این سیستم عامل وجود ندارد و اختیاری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اگه اینجا هند بود و ….. و ….. رعایت میشد، گوشی وطنی قابل اعتماد بود.
    اما، اما از اونجا که اینجا ایرانه و هیچ ارزونی بی علت نیست، شرمنده.
    من یکی حاظرم به مرحله علامت دادن با دود در تاریخ ارتباطات برگردم اما گوشی ایرانی نخرم. فقط ایموجی با دود سخته، میگن 40 سال طول می‌کشه اوستا بشی😀
    این گوشی بی هویتی که ریبج شده هیچ اصالتی نداره و حتی ابتدایی ترین انتظارات امنیتی از آن نباید داشت.
    خلاصه وزیر ارتباطات ما رو تو چاله رجیستری انداخت، 100% بعدی چاهه😎

  2. اینا از عمد تحریم به وجود آوردن تا جنس هاى بنجل بى کیفیت آشغال ایرانى که بدرد سطل زباله هم نمى خورند!
    بچپونند به ملت بدبخت به (حج) رفته!!

  3. گل بود به سبزه نیز آراسته شد
    گوشی ایرانی حالا با سیستم عامل بومی…. چه شود
    غولهای تکنولوژی جرات ارائه سیستم عامل خودشون رو ندارند اونوقت سیستمعامل پیزوری که اصلا معلوم نیست طراحیش با کدوم ارگان اطلاعاتی هست و احتمالا برمبنای اندروید 2 باشه قراره جای گوگل رو بگیره…

  4. هم اکنون مدل های گوشی سامسونگ و نوکیا در بازار موجوده که کمتر از 1.5 قیمت داره.

    حتی نوکیا1 که گوشی خوبیه 800 قیمت داره.

    طوری تیتر زدید گمان کردم قیمت زیر 500 هزار داره!

    دیروز بخاطر عدم وجود گوشی با قیمت زیز 500 هزار مجبور شدم یک گوشی معمولی بخرم نوکیا 130 .. چند وقت قیب یک گوشی از برند چینی خریدم. 3 ماه برام نموند.

    شما اگر بتونی یه گوشی در حد A70 سامسونگ با قیمت 2 تومن معرفی کنی .. اون زمان میتونی موفق باشی ..
    غیر این ایت ریپورتاژ آگهی بی فایده است.