تحویل هن تنگ ایکس 7

مشتریان عظیم خودرو از عدم تحویل هن تنگ ایکس 7 معترض هستند

مشتریان عظیم خودرو از عدم تحویل هن تنگ ایکس 7 و فوتون ساوانا معترض هستند. مشکل مشتریان با بازداشت مدیرعامل عظیم خودرو دوچندان شده است.

در ادامه بدقولی خودروسازان اینبار شرکت عظیم خودرو برای مشتریان خود مشکلاتی را به وجود آورده است. یکی از مشتریان در این خصوص عنوان کرد در 14 مرداد 97 برای خرید خودرو به یکی از نمایندگی‌های شرکت عظیم خودرو رفتم، اما به ما اعلام کردند خودرو مورد نظر را در اختیار ندارند و برای خرید آن باید چند ماهی را منتظر بمانید، از این رو نمایندگی عظیم خودرو به ما پیشنهاد کرد تا خودرو چینی جدید هن تنگ ایکس 7 را خریداری کنیم، آنها به ما گفته بودند که این خودرو اخیرا تولید شده و ظرف مدت 3 ماه به دست مشتریان خواهد رسید.

عدم تحویل هن تنگ ایکس 7

این مشتری در ادامه بیان کرد قیمت تمام شده هن تنگ ایکس 7 در آن زمان 188 میلیون تومان اعلام شد و مقرر گردید که 94 میلیون تومان را به صورت نقد بپردازیم و مابقی را به صورت اقساط 12 ماهه به شکل چک در زمان تحویل خودرو پرداخت کنیم، حالا از طریق وکلای خود متوجه شدیم که طبق این قرارداد سرمان کلاه رفته و این قرارداد مشارکت در تولید خودرو بوده و هیچکدام از مشتریان از این موضوع اطلاع پیدا نکرده بودیم.

وی افزود پس از اینکه در موعد مقرر خودرو به ما تحویل داده نشد و از موعد آن چند ماهی گذشته بود، برای تحویل خودرو پیگیر شدیم که آنها در پاسخ به مشکل ما عنوان کردند به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودرو، نوسان‌های ارزی و سایر مشکلات مربوط به تولید با مشکلات متعددی مواجه شدیم. این مشتری تاکید کرد پس از مدتی خبر دستگیری مدیرعامل عظیم خودرو را به جرم کلاهبرداری شنیده‌ایم و حتی دادستان نیز حساب‌ها و اموال این شرکت را مسدود کرده است.

پرداخت مابه‌التفاوت و حذف سود 29 درصدی

این مشتری ناراضی عظیم خودرو افزود پس از اینکه ماه‌ها مشکل خود را پیگیری کردیم، سرانجام به ما اعلام کرند خودرویی که با قیمت 188 میلیون تومان به شما عرضه کرده‌ایم، حالا با افزایش قیمت مواجه شده و باید مابه‌التفاوت را بپردازید. علاوه بر این، گفتند باید اعضا تکمیل وجه کرده تا پول به شرکت برسد و آنها بتوانند قطعات را از چین خریداری و سپس با تکمیل آن را به دست مشتریان برسانند. این مشتری افزود طبق قرارداد سود 27 درصدی که به صورت ماهانه به پول مشتریان تعلیق خواهد گرفت نیز باید لحاظ شود که در کنار عدم تحویل خودرو این سود به 29 درصد می‌رسد، اما در اطلاعیه‌های شرکت عظیم خودرو این 29 درصد منتفی اعلام شده است.

افزایش قیمت هن تنگ ایکس 7 به 420 میلیون تومان

این مشتری افزود اخیرا با نمایندگی‌های گروه مشتریان در شرکت جلسه‌هایی را برگزار کردیم که بر اساس آن به ما اعلام شد قراردادی با یک سرمایه‌گذار منعقد کردند و طبق آن نیز قیمت هن تنگ ایکس 7 حدود 420 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. حالا ما 3700 مشتری هستیم که با مشکلات عدم تحویل خودروهای ثبت‌نامی در شرکت عظیم خودرو مواجه هستیم.

عدم تحویل فوتون ساوانا و مشکلات مشتریان

یکی دیگر از مشتریان عظیم خودرو نیز اعلام کرد:

در اردیبهشت سال 97 یک دستگاه خودرو فوتون ساوانا را با پرداخت مبلغ 112 میلیون و 500 هزار تومان با موعد تحویل 270 روز کاری ثبت‌نام کردم، قیمت این خودرو در زمان ثبت نام در بازار آزاد حدود 350 میلیون تومان بود و برای ما 280 میلیون تومان در نظر گرفته شد که مقرر گردید باقی‌مانده مبلغ خودرو در زمان تحویل بپردازیم. البته به طور شفاهی به ما اعلام کردند که این خودروها را طی 2 ماه آینده تحویل خواهند داد، اما پس از گذشت دو ماه نیز خبری نشد، پس از 270 روز در موعد تحویل خودرو نیز به ما خودرویی تحویل ندادند و به ما گفتند، خودرویی در اختیار نداریم و می‌بایست منتظر بمانید. در بهمن سال 97 نیز به ما اعلام کردند فوتون ساوانا در اختیار نداریم و به جای آن می‌توانید هن تنگ را تحویل بگیرید که این خودرو هم نداشتند و سرانجام نه خودرویی به ما تحویل داده شد و نه پولمان را برگشت دادند. وی خاطرنشان کرد پس از بازداشت مدیرعامل عظیم خودرو به ما گفتند به قراردادهای سال گذشته کاری نداریم و شما پول را پرداخت کنید تا خطوط تولید عظیم خودرو مجددا فعال شود تا خودروی شما را تحویل دهیم.