ردمی تی وی

ردمی تی وی (Redmi TV) رسما معرفی شد؛ تلویزیون هوشمند 70 اینچی شیائومی

در میان هیجان رونمایی از اولین گوشی هوشمند با دوربین 64 مگاپیکسلی، برند زیرمجموعه شیائومی نخستین تلویزیون هوشمند خود را نیز معرفی کرد. ویژگی مهم ردمی تی وی (Redmi TV)، قیمت رقابتی آن است.

ردمی تی وی که تنها در یک مدل 70 اینچی عرضه می‌شود، قیمتی معادل 530 دلار دارد. این رقم، با قیمت تلویزیون هوشمند آنر برابری می‌کند که البته 50 اینچی است و اخیرا با سیستم عامل هارمونی (HarmonyOS) معرفی شد.

ردمی تی وی

از لحاظ مشخصات فنی، باید گفت صفحه نمایش ردمی تی وی 60 درصد بزرگ‌تر است و از پخش 4K HDR پشتیبانی می‌کند که برای این رده‌ی قیمت، ویژگی جذابی به شمار می‌رود. این تلویزیون هوشمند برخوردار از نسل ششم موتور کیفیت تصویر (Picture Quality Engine) است و از پردازنده چهار هسته‌ای و 64 بیتی Amlogic با سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. همچنین 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی، این CPU را همراهی می‌کنند.

برای تجربه صوتی خوشایند، ردمی تی وی از فناوری Dolby Audio و DTS-HD استفاده می‌کند. سه پورت HDMI، دو درگاه USB، وای-فای دو باند 802.11 b/g/n/ac و بلوتوث 4.2 هم امکانات ارتباطی این گجت هستند.

مانند تلویزیون های شیائومی، در اینجا هم از سیستم عامل PatchWall استفاده شده است و یک دستیار صوتی نیز، نقش ریموت کنترل را ایفا می‌کند. با توجه به نقشه‌ی راه ردمی برای حضور پررنگ در عرصه‌ی لوازم خانگی هوشمند، به نظر می‌رسد در آینده شاهد رونمایی این برند از تلویزیون‌های بیشتری خواهیم بود.