کارت سوخت

فقط 5 درصد مردم از طرح استفاده از کارت سوخت استقبال کردند

نایب رئیس و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت عنوان کرد با اجرای طرح استفاده اجباری از کارت سوخت فقط 5 درصد از مردم از کارت شخصی استفاده کردند.

طرح الزامی شدن استفاده از کارت شخصی از 22 مرداد 98 در 4 کلان‌شهر کشور به صورت رسمی اجرایی شد، اما در خصوص استفاده کاربران از کارت  شخصی سازوکار خاصی تا اول شهریور اتخاذ نشد و تمامی جایگاه‌داران کارت خود را به متقاضیان ارائه می‌دادند. در این راستا از اول شهریور لیتراژ کارت جایگاه‌داران در هر بار سوخت‌گیری محدود شد و از 60 لیتر به 30 لیتر کاهش پیدا کرد.

استفاده فقط 5 درصد مردم از کارت سوخت

عطاپور، نایب رئیس و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در این خصوص عنوان کرد با توجه به اینکه این طرح با هدف استفاده مالکان وسایل نقلیه از کارت شخصی اجرا شد، اما از زمانی که این طرح به مرحله اجرایی رسید فقط 5 درصد مردم از کارت شخصی استفاده کردند؛‌ زیرا تاکنون زیرساخت‌های اجرای این طرح به مرحله عملیاتی نرسیده است. وی با انتقاد از کاهش لیتراژ کارت جایگاه‌داران افزود این موضوع باعث شده است تا مالکان وسایل نقلیه برای بنزین بیشتر کارهایی را انجام دهند که یکی از این موارد تردد بیشتر در خیابان برای سوخت‌گیری مجدد از جایگاه‌های سوخت مختلف است.

نایب رئیس و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در پایان خاطرنشان کرد:

این طرح علاوه بر هزینه مضاعفی که برای جایگاه‌ها به دنبال دارد، از نظر مسائل محیط زیستی نیز مشکلاتی را همراه داشته است و به همین دلیل به نظر می‌رسد که می‌بایست این طرح به صورت دقیق ارزیابی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*