جسد 227 کودک در بزرگ‌ترین محل قربانی کردن کودکان در پرو کشف شد!

جسد 227 کودک در بزرگ‌ترین محل قربانی کردن کودکان در پرو کشف شد!

قربانی کردن کودکان را می‌توان به عنوان یکی از وحشتناک‌ترین رسوم برخی از تمدن‌های باستانی در نظر گرفت؛ در همین رابطه به تازگی محققان جسد صدها کودک به قتل رسیده را در منطقه‌ای از پرو کشف کرده‌اند و گفته شده که کار حفاری هنوز تمام نشده است!

اخیرا یکی از وحشتناک‌ترین اکتشافات باستان شناسی توجه بسیاری از علاقه‌مندان در جهان را به خود جلب کرده است؛ از سال گذشته گروهی از باستان شناسان در صحرای شمال منطقه لیما (Lima)، در کشور پرو، مشغول حفاری مکانی مخصوص قربانی کردن کودکان بوده‌اند و گفته شده که تا این لحظه جسد 227 کودک بین 4 تا 14 سال در این منطقه کشف شده است.

فرن کاستیلو (Feren Castillo) سرپرست تیم باستان شناسی این کشف می‌گوید که مکان مورد نظر به عنوان بزرگ‌ترین محل قربانی کردن کودکان در جهان شناخته می‌شود و در زمان حفاری منطقه، اجساد زیادی در گوشه گوشه صحرا کشف شدند.

بقایای محل قربانی کردن کودکان در پرو به 600 تا 800 سال پیش مربوط است

بدن کودکان به قتل رسیده در شهری که با نام امروزی هانچاکو (Huanchaco) شناخته می‌شود، در حالی که همگی به سمت دریا دفن شده بودند، کشف شد و تخمین زده می‌شود که کشتار این قربانی‌ها بین 600 تا 800 سال پیش اتفاق افتاده است. در آن زمان مردمانی با فرهنگ چیمو (Chimú) در منطقه ساکن بودند. این مردمان از سال 900 بعد از میلاد تا سال 1475 که توسط امپراتوری اینکا شکست خوردند، در این بخش از کشور پرو حضور داشتند.

جسد 227 کودک در بزرگ‌ترین محل قربانی کردن کودکان در پرو کشف شد!

کاستیلو در مصاحبه‌ای گفته است که قبرستان هانچاکو محققان را به یاد قربان‌گاه‌های دیگری در مناطق اطراف می‌اندازد. بر طبق شواهد موجود، کودکان به صورت گروهی به این قربان‌گاه‌ها برده می‌شدند و پس از چاقو زدن به قسمت سینه، قربانی کنندگان اجساد را به صورت گروهی در داخل حفره‌های کنده‌شده می‌انداختند. برخی از اجسادی هم که در هانچاکو پیدا شدند، هنوز بقایایی از پوست و مو دارند.

با توجه به محل قربان‌گاه کشف شده و شواهدی که از دفن شدن جسدها در آب و هوای مرطوب خبر می‌دهند، می‌توان حدس زد که مردمان محلی این کودکان بی‌گناه را به عنوان هدایایی به خدایان تقدیم می‌کردند تا به نوعی تغییرات آب و هوایی منطقه را کنترل کنند.

جسد 227 کودک در بزرگ‌ترین محل قربانی کردن کودکان در پرو کشف شد!

در نزدیکی این منطقه محل دیگری به نام هوانچاکویتو (Huanchaquito) وجود دارد که در سال 2018 تعداد 140 جسد کودک در آن پیدا شد. محققان می‌گویند که قربانیان این محل هم به احتمال قوی، به عنوان هدایایی برای راضی نگه‌داشتن خدایان مسئول کنترل آب و هوای منطقه، به قتل رسیدند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که بدن این کودکان در ناحیه سینه شکافته شده بودند و در برخی از موارد قلب قربانی خردسال از سینه بیرون کشیده شده بود. در سال 2018، در همان حوالی لاشه 200 شتر لاما هم پیدا شده بود و تا قبل از کشف تیم کاستیلو در هانچاکو، هوانچاکویتو به عنوان بزرگ‌ترین محل قربانی کردن کودکان در جهان شناخته می‌شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وایییی دلم ادم کباب میشهههه