رادار نویز

آغاز تست رادار نویز در شهر پاریس برای جریمه خودکار وسایل نقلیه

تست رادار نویز در شهر پاریس آغاز شد. این سیستم برای اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های پرسر و صدا، به صورت خودکار قبض جریمه صادر خواهد کرد.

اهالی پاریس، که دارای خودروهای تیون شده و پرسر و صدا هستند، دیگر همانند قبل نمی‌توانند با ویراژ دادن در خیابان‌های شهر خودنمایی کنند، مگر این که بخواهند جریمه‌های سنگینی پرداخت کنند! مسئولان پایتخت فرانسه، در بخشی از شهر مشغول تست سیستم رادار نویز هستند. این سیستم توسط سازمان Bruitparif توسعه یافته و بعد از پیدا کردن خودروها و موتور سیکلت‌های مزاحم آرامش مردم، برای آن‌ها قبض جریمه صادر می‌کند.

استفاده از رادار نویز همراه با دوربین مدار بسته

در این سیستم از چهار میکروفون برای یافتن منبع تولید صدا استفاده می‌شود. این صوت در نهایت با ویدیوی ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته ادغام خواهد شد. به این ترتیب بعد از تشخیص نویز در محیط، تولیدکننده آن شناسایی می‌شود.

تا امروز، فقط 40 رادار نویز مورد استفاده قرار گرفته‌ است. بیشتر آن‌ها نزدیک مراکز تفریحی و تعدادی دیگر در اطراف ساختمان‌های مهم شهر جاسازی شده‌اند.

قرار نیست طی دو سال ابتدایی آزمایش این سیستم رادار نویز، قبض جریمه برای رانندگان صادر شود، چرا که در این بازه زمان، هدف اصلی، بررسی امکان‌پذیر بودن استفاده از این فناوری به صورت عملی است. به عبارتی باید دید رادار نویز سازمان Bruitparif، چقدر در تشخیص سر و صدای آزاردهنده ناشی از اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها دقیق عمل می‌کند.