گیک بنچ 5

پلتفرم امتیازدهی گیک بنچ 5 با حالت‌های جدید محاسباتی رونمایی شد

پلتفرم امتیازدهی گیک بنچ 5 رسما معرفی شد. گفته می‌شود امتیازها در GeekBench 5 دقیق‌تر بوده و قدرت محاسباتی آن نیز نسبت به نسل‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

یکی از معیارهایی که کاربران را به خرید یک گوشی ترغیب می‌کند٬ امتیازهایی است که آن گجت در پلتفرم‌های امتیازگیری یا همان بنچمارک‌گیری دریافت کرده است. یکی از معروف‌ترین این پلتفرم‌ها٬ پلتفرم گیک بنچ است که تا کنون چهار نسخه از آن عرضه شده است. حال ٬PrimateLabs شرکت توسعه دهنده‌ی پلتفرم گیک بنج از جدیدترین نسخه‌ی آن پرده برداری کرد. گیک بنچ 5 هم اکنون برای ویندوز٬ لینوکس٬ مک او اس و آی او اس در دسترس قرار گرفته است و در تا چند روز آینده برای اندروید نیز عرضه خواهد شد.

تغییرات در گیک بنچ 5

توسعه دهنده‌ی این پلتفرم می‌گوید که محاسبات پردازنده و پردازشگر می‌تواند با اجرای جدیدترین اپلیکیشن‌ها٬ یک دیوایس را به چالش بشد. در اینجا همچنین یک حالت تیره برای مک او اس نیز وجود دارد٬ در حالی که پشتیبانی از این حالت تا اواخر سال برای آی او اس 13 نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

گیک بنچ 5

گیک بنچ 5 دیگر از پردازنده‌ها و سیستم عامل‌های 32 بیتی پشتیبانی نخواهد کرد. حذف این پردازنده‌ها باعث شده تا این پلتفرم شامل آزمون‌هایی با معیارهای بلندپروازانه‌تر همراه مجموعه داده‌های بزرگ‌تر و زمان اجرای طولانی‌تر شود. این متغیر جدید حجم کاری حافظه را افزایش می‌دهد تا اثر عملکرد حافظه نیز روی پردازنده مشخص شود. در اینجا حالت‌های جدیدی برای بنچمارک‌های چند رشته‌ای نیز حضور دارد که اجازه می‌دهد عملکرد اپلیکیشن‌های چند رشته‌ای بهتر ثبت شود.

تغییر در نحوه محاسبه پلتفرم محاسبات GPU نیز قابل توجه است. اینک از Vulkan ٬ CUDA ٬ Metal و OpenCL پشتیبانی می‌کند. همچنین آزمایش‌های جدید بنچمارک نیز وجود دارد که الگوریتم‌های محاسباتی پردازشگر گرافیکی را تسریع می‌بخشد؛ بناراین آن می‌داند چه زمانی نرم افزاری به صورت مصنوعی قدرت بیشتری را به پردازشگر گرافیکی تحمیل می‌کند.

در اختیار داشتن یک فرآیند محاسباتی کاملا تازه بدین معناست که نمرات گیک بنج ۵ را نمی‌توان با گیک بنچ ۴ و نسخه‌های قبل‌تر آن مقایسه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خدایی خیلی باحال هست