دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی

چهار گوشی شیائومی با دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی در راه است

شیائومی بعد از معرفی چند گوشی مجهز به دوربین 48 مگاپیکسلی و رونمایی اولین گوشی دارای دوربین 64 مگاپیکسلی، در حال توسعه چهار گوشی مجهز به دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی است.

شرکت شیائومی، در رقابت بین گوشی‌سازان بر سر افزایش رزولوشن دوربین‌های موبایل خود، پرچمداری می‌کند. این شرکت در سال جاری، یکی از اقتصادی‌ترین گوشی های هوشمندش را مجهز به سنسور دوربین موبایل 48 مگاپیکسلی سونی عرضه کرد و اکنون طبق اخبار جدید، توسعه چهار گوشی هوشمند مجهز به دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی را در دستور کار قرار داده است.

این شرکت قدم به قدم جلو می‌رود. چندی پیش شاهد رونمایی گوشی ردمی نوت 8 پرو به عنوان نخستین گوشی موبایل با دوربین 64 مگاپیکسلی بودیم. بعد از آن اعلام شد گوشی می میکس 4 شیائومی می‌تواند سنسور 108 مگاپیکسلی داشته باشد. طبق اخبار جدید، علاوه بر می میکس 4، سه گوشی هوشمند دیگر با این دوربین در دست توسعه قرار دارند. این موضوع توسط توسعه‌دهندگان انجمن XDA کشف شد.

دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی

کشف گوشی های دارای دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی

بر اساس کالبدشکافی کدهای نرم افزار گالری رابط کاربری اختصاصی شیائومی، MIUI، پشتیبانی از عکس‌های دارای رزولوشن 108 مگاپیکسلی به چهار گوشی هوشمند این شرکت افزوده خواهد شد. اسم رمز این محصولات tucana ،draco ،umi و cmi است. اگر قرار نیست این گوشی های هوشمند به دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی مجهز شده و عکس‌هایی در این رزولوشن به ثبت برسانند، دلیلی برای افزوده شدن پشتیبانی از چنین عکس‌هایی در اپلیکیشن گالری آن‌ها وجود ندارد.