سنسور مادون قرمز گلکسی نوت 10

آیا سامسونگ گلکسی نوت 10 دارای سنسور مادون قرمز است؟

در لبه بالایی بدنه سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس یک حفره کوچک وجود دارد. کاربران این حفره را مربوط به سنسور مادون قرمز دو گوشی می‌دانند، اما آیا سامسونگ گلکسی نوت 10 دارای سنسور مادون قرمز است؟

افزوده شدن سنسور مادون قرمز به گوشی های هوشمند کاربردهای فراوانی داشت. به لطف آن، کاربران از همراه داشتن کنترلر دستگاه‌های مختلف همچون کولرگازی، تلویزیون، پروژکتور و دیگر وسایل الکترونیکی بی‌نیاز شده و با استفاده از گوشی هوشمند خود قادر به کنترل آن‌ها بودند. متاسفانه این سنسور از پرچمداران اندرویدی سال‌های اخیر حذف شده و امیدواری برای بازگشت آن‌ها در سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس پوچ بود.

عدم ارتباط حفره بالای بدنه گلکسی نوت 10 با سنسور مادون قرمز

روی لبه بالایی بدنه دو پرچمدار جدید از سری Note یک حفره قابل رویت است. برخلاف تصور، این حفره ارتباطی به سنسور منتشرکننده امواج مادون قرمز نداشته و یک اسپیکر جانبی به شمار می‌رود.

همانطور که در مطلب مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس و گلکسی نوت 9 سامسونگ به آن پی بردیم، میزان حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نمایش دو گوشی تازه وارد به شدت کاهش پیدا کرده است. این کاهش به اندازه‌ای است که سامسونگ نتوانست از یک اسپیکر روگوشی دارای قابلیت تولید امواج صوتی با قدرت کافی روی لبه بالایی استفاده کند. به همین دلیل ناچار به استفاده از یک اسپیکر ثانویه شد.

گلکسی نوت 10

به عبارتی حین برقراری مکالمه‌های تلفنی، بخشی از صدای کاربر آن سوی مکالمه، از طریق حفره روی لبه بالایی بدنه منتشر می‌شود تا ضعف اسپیکر روگوشی اصلی جبران شود. گفتنی است اسپیکر روگوشی واقع بر لبه بالایی، همانند اسپیکر قرار گرفته روی حاشیه پایین صفحه نمایش، از نوع استریو است.

سامسونگ برخلاف ال جی و هواوی موفق به استفاده از فناوری اسپیکر زیر نمایشگر در پرچمداران سال 2019 خود نشد. انتظار داریم این اتفاق در پرچمداران آتی این شرکت رخ داده و نیاز به بهره‌گیری از راهکار مورد استفاده در گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس از بین برود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. واقعا منم متاسفم وقت خودتونو واسه ی سوراخ تلف کردین

  2. این سنسور مادون قرمز ب جه دردی میخوره فک نکنم زیاد کاردبردی داشته باشه

  3. واقعا واسه همچین چیز جزعی مقاله نوشتین این مورد تو صد تا گوشی دیگه که قبل نوت 10منتشر هم وجود داره واقعا جای تاسف داره هرکسی میدونه اون اسپیکره