قوطی نوشیدنی که خودش سرد می شود

 

 
اگر به خاطر داشته باشید در CES امسال ال جی تکنولوژی و ابزار جدیدی را معرفی کرد که در پنج دقیقه نوشیدنی شما را خنک می کرد. اما دنیای صنعتی امروز هیچ گاه در نقطه ای توقف نکرده و همواره رو به جلو حرکت می کند. حالا دیگر برای خوردن یک نوشیدنی انرژی زای خنک لازم نیست به دنبال یخچال یا ابزار ویژه ای باشید، تنها کافی است روی خود قوطی دکمه ای را فشار دهید تا طی چند دقیقه دمای نوشیدنی شما ۳۰ درجه پایین بیاید.
 
البته شاید قبلا هم چیزهایی درباره این بطری جادویی شنیده باشید، زیرا شروع این داستان به سالها پیش برمی گردد. در حقیقت همه چیز از آنجا شروع شد که پپسی در سال ۱۹۹۸ قصد داشت چنین قوطی های نوشابه ای را به بازار عرضه کند، اما در تحقیقات مشخص شد که مواد خنک کننده مورد استفاده باعث تولید گازهای گلخانه ای می شوند. پس برای ۱۲ سال پروژه مسکوت ماند تا مواد جایگزینی پیدا شود که دوستدار محیط زیست باشند: کربن فعال به دست آمده از مواد ارگانیک گیاهی و دی اکسید کربن فراهم آمده از جو زمین.
 
به نظر می رسد دانشی که پشت این قوطی های به ظاهر ساده قرار دارد، هنوز کاملا سری است، اما مطمئنا زمانی که فروش نوشابه های West Coast Chill به قیمت هر قوطی ۳ دلار آغاز شود، افراد زیادی آن را خواهند خرید تا حقه به کار رفته در آن را کشف کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*