دیوایس های مجهز به USB4

دیوایس های مجهز به USB4 سال آینده عرضه می‌شوند

ما حالا می‌دانیم که دیوایس های مجهز به USB4 از سال 2020 میلادی روانه‌ی بازار خواهند شد. انجمن مجریان یو اس بی (USB-IF)‌ مشخصات فنی یو اس بی 4 را در اختیار همگان قرار داده است.

انجمن مجریان یو اس بی (USB-IF) امروز رسما اعلام کرد که مشخصات فنی USB4 را نهایی کرده است. این مشخصات فنی به زودی در اختیار طراحان٬ مهندسان و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت و این بدان معناست که می‌توانیم دیوایس های مجهز به USB4 را از سال آینده در بازار ببینیم. نکته‌ی برجسته‌ی این استاندارد جدید٬ سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه‌ای است که مطابق میزان انتقال استاندارد تاندربولت 3 و دو برابر درگاه USB-3.2 است.

چهارمین نسخه‌ی USB دارای همان فرم شکل USB نوع C است و با USB 3.2 ٬ USB 2.0 و همچنین تاندربولت 3 نیز سازگار خواهد بود. این اتصال جدید شبیه به USB3 خواهد بود٬‌ زیرا هم از پروتکول‌های نمایشگر و هم داده‌ها پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین از سال آینده شاهد عرضه‌ی مانیتورهای بیشتری در بازار خواهیم بود که علاوه بر درگاه ٬HDMI از درگاه USB نیز بهره می‌برند.

مزایای دیوایس های مجهز به USB4

دوگانگی بین USB3 و Thunderbolt 3 برای مصرف کنندگان ناامیدکننده بود. در حالی که USB3 یک اتصال فراگیر است٬ اما سرعت انتقال آن تقریبا نصف تاندربولت 3 است. حال انجمن مجریان یو اس بی در USB4 این دو استاندارد را با یکدیگر ادغام کرده و یک اتصال دو خط 40 گیگابیت بر ثانیه‌ای را ایجاد کرده که امیدوار است در تمام دیوایس‌ها و پلتفرم‌ها استفاده شود.

نرخ انتقال 40 گیگابیت بر ثانیه‌ای تاندربولت 3 گزینه‌ی جذابی برای کاربران حرفه‌ای بوده و امکان ویرایش ویدیو٬ انیمیشن و مدل‌سازها در فضایی ساده‌تر را ارائه می‌کند. همچنین معرفی آن باعث محصولات جدیدی در بازار نظیر کارت‌های گرافیک اکسترنال شد. حال داشتن سرعت تاندربولت 3 توسط یک اتصال جهانی٬ می‌تواند این قابلیت را در اختیار کاربران معمولی نیز قرار دارد تا بتوانند انتقال سریع‌تر و آسان‌تر را تجربه کنند.