اینتل و سرعت بیشتر با تاندربولت PCI-Express 3.0

 

اینتل می گوید که یو اس بی را فراموش و به جای آن از تاندربولت سریع استفاده کنید. پورتی که حالا کم کم روی کامپیوترهای جدید پیدایش می کنیم.
حالا این شرکت می خواهد از پروتکل PCI-Express 3.0 برای انتقال اطلاعات در این فناوری استفاده کند. تا سرعت بیشتر هم بشود. در حال حاضر تاندربولت برای انتقال اطلاعات از پروتکل PCIe 2.0 استفاده می کند که حداکثر سرعت آن به 5 گیگاترانسفر در ثانیه می رسد.
ارتقا تاندربولت به PCIe 3.0 سبب می شود که این فناوری به سرعت 8 گیگاترانسفر در ثانیه برسد که در رقابت با دیگر روش های رقیب بسیار سریع تر به حساب می آید.
اینتل می گوید تاندربولت سبب می شود که بسیاری از روش های ارتباطی ما در یک کابل خلاصه شود. مثلا ارتباط شبکه و نمایشگر به خاطر پهنای باند بالای تاندر بولت می تواند از طریق یک پورت صورت بگیرد و این شرکت می گوید می تواند در آینده پشتیبانی از USB 3.0 را هم به این پورت اضافه کند.
ضمن اینکه در حال حاضر ارتباطات این پورت از طریق کابل مسی صورت می گیرد و اینتل قصد دارد با جایگزینی فیبرنوری، سرعت را باز هم بالاتر ببرد.
البته اینتل هنوز زمان بندی برای پشتیبانی از PCIe 3.0 اعلام نکرده اما تمام تلاش های این شرکت نشان می دهد که اینتل در رقابت با یو اس بی و جایگزین کردن آن با تاندربولت جدی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*