لامبورگینی سیان

لامبورگینی سیان معرفی شد؛ سریع‌ترین و پرشتا‌ب‌ترین خودرو تولیدی Lamborghini

لامبورگینی سیان معرفی شد. Lamborghini Sian سریع‌ترین و پرشتا‌ب‌ترین خودرو تولیدی تاریخ شرکت لامبورگینی محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات هایپرکار هیبریدی لامبورگینی آشنا می‌شویم.

اخیرا خبرهای زیادی در خصوص تولید یک خودرو هیبریدی از سوی شرکت لامبورگینی منتشر شد که بسیاری آن را شایعه می‌دانستند، اما حالا با رونمایی این شرکت خودروسازی از نخستین خودرو هیبریدی تولیدی خود تمامی شایعه‌ها به حقیقت پیوست. محصول جدید لامبورگینی با نام سیان دارای ظاهری بسیار جذاب است که پیش از نمایش رسمی در نمایشگاه فرانکفورت می‌توانیم با طراحی ظاهری و مشخصات فنی آن آشنا شویم. در حوزه خودروهای هیبریدی خودرو لامبورگینی سیان یک هایپرکار هیبریدی با تکنولوژی و عملکردی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

مشخصات لامبورگینی سیان

لامبورگینی سیان

طراحان در ساخت لامبورگینی سیان از همان DNA طراحی شرکت لامبورگینی استفاده کردند، اما قطعا طراحی این خودرو به نسل جدیدی از زبان طراحی شرکت لامبورگینی مربوط می‌شود. بر اساس اعلام میتجا بورکرت، رئیس طراحی لامبورگینی در طراحی این خودرو از کانتاش الگو گرفته شده است، اما این خودرو دارای ظاهری آینده‌نگرانه است. این هایپرکار هیبریدی به دوره جدیدی تعلق دارد اما همچنان روح و قلب لامبورگینی در آن حفظ شده است. همچنین ظاهر این خودرو نشان می‌دهد که عناصر طراحی این خودرو از کانسپت ترزو میلنیو الهام گرفته شده است. البته جذابیت این کانسپت در لامبورگینی سیان دیده نمی‌شود، اما وجود خطوط زوایه‌دار و تهاجمی در آن ظاهری جذاب را به وجود آورده است.

لامبورگینی سیان

شرکت لامبورگینی از طرح نمادین Y شکل خود در بخش‌های مختلفی از این خودرو چون پوشش شیشه‌ای پیشرانه، ورودی‌های هوای جانبی و دی‌لایت‌های جلو استفاده کرده است. در نمای جلو و بر روی کاپوت نیز طرحی همانند کانتاش به چشم می‌خورد. طراحان در بخش عقب لامبورگینی سیان از طرح 6 ضلعی استفاده کردند که نمایانگر کاراکتر یک لامبورگینی اصیل است. این طرح 6 ضلعی شامل دو سراگزوز و 6 چراغ عقب بوده که باز هم از کانتاش الهام گرفته شده است. طراحان بال عقب را به شکل یکپارچه به بدنه متصل کرده‌اند که فقط در زمان رانندگی از محفظه خود خارج می‌شود.

لامبورگینی سیان

با توجه به اینکه لامبورگینی سیان طبق پلتفرم اونتادور ساخته شده است، از این رو از همان موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور SVJ بهره خواهد بود، اما مهندسان برای آن سوپاپ‌های جدیدی از جنس تیتانیوم در نظر گرفته‌اند که باعث شده است قدرت آن به 785 اسب بخار افزایش پیدا کند. چنین قدرتی به عنوان بیشترین قدرتی محسوب می‌شود که تاکنون توسط یک موتور درون‌سوز ساخت شرکت لامبورگینی تولید می‌شود. در کنار این موتور قدرتمند، مهندسان یک سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت به همراه یک موتور الکتریکی کوچک را قرار داده‌اند که می‌تواند قدرتی حدود 34 اسب بخار را به این خودرو اضافه کند و قدرت نهایی آن را به 819 اسب بخار برساند. از این رو لامبورگینی سیان لقب قوی‌ترین محصول تاریخ لامبورگینی را از اونتادور SVJ گرفته و به خود اختصاص داده است.

لامبورگینی سیان

مهندسان شرکت خودروسازی لامبورگینی با استفاده از نمادین‌ترین موتور تاریخ لامبورگینی در کنار تکنولوژی هیبریدی ویژه توانستند عملکرد منحصربه‌فردی را در یک سوپرکار تنفس طبیعی لامبورگینی ایجاد کنند که علاوه بر این، امکانی را برای استفاده از نیروی الکتریسیته نیز فراهم می‌کند. لامبورگینی سیان علاوه بر اینکه نمایانگر پیشرفت چشمگیر موتورهای فعلی لامبورگینی است، نشان می‌دهد با بهره‌مندی از سیستم هیبریدی ویژه و جدیدی می‌توان به سبک‌ترین روش قدرت خروجی را افزایش داد.

لامبورگینی سیان

مهندسان برای پاسخگویی سریع و افزایش عملکرد، موتور الکتریکی 48 ولت لامبورگینی سیان را درون گیربکس قرار داده‌اند. طبق اعلام لامبورگینی این برای نخستین بار است که در یک سیستم هیبریدی ولتاژ پایین، میان موتور الکتریکی و چرخ‌ها ارتباط مستقیم برقرار شده است. این موتور الکتریکی قادر است از حرکت‌های سرعت پایین نیز پشتیبانی کرده و به این خودرو این توانایی را می‌دهد تا در حرکت دنده عقب یا پارک کردن فقط از نیروی موتور الکتریکی استفاده کند. استفان دومنیکالی، مدیرعامل لامبورگینی در خصوص محصول جدید خود اعلام کرد:

لامبورگینی سیان نخستین گام این شرکت در راستای الکتریکی‌سازی است که به کمک آن می‌توان نسل آینده پیشرانه V12 را با سرعت بیشتری توسعه داد. در گویش بولونیس نام Sian (سیان) به معنای فلش یا صاعقه است و این نام را برای نخستین الکتریکی‌سازی یک لامبورگینی تولیدی برگزیده‌ایم که البته تاییدی بر ارتباط استوار ما با سرزمینی که در آن مشغول به فعالیت هستیم، محسوب می‌شود.

لامبورگینی سیان

واحد ذخیره انرژی لامبورگینی سیان به عنوان یکی دیگر از نوآوری‌های این خودرو در عرصه خودروهای هیبریدی محسوب می‌شود؛ چراکه برای نخستین بار مهندسان در این خودرو به جای استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی از ابرخازن استفاده کرده‌اند. چنین ابرخازن‌هایی نسبت به باتری‌های هم وزن خود 3 برابر قدرت بیشتری تولید می‌کنند و نسبت به باتری‌هایی هم‌قدرت نیز 3 برابر سبک‌تر هستند. چنین تکنولوژی توسط شرکت لامبورگینی تولید شده است که نخستین بار مهندسان آن را در اونتادور استفاده کردند، اما حالا به نوعی توسعه یافته است که می‌تواند تا 10 برابر بیشتر از قبل نیرو را ذخیره سازد. طراحان با هدف توزیع وزن بهینه این ابرخازن‌ها را در میان کابین و موتور قرار داده‌اند. گفتنی است سیستم هیبریدی سان با موتور الکتریکی و ابرخازن‌ها فقط 34 کیلوگرم وزن دارند و از این رو نسبت قدرت به وزن یک‌به‌یک است.

لامبورگینی سیان

شرکت لامبورگینی برای محصول جدید خود سیستم احیای انرژی ترمزهای بسیار پیشرفته‌ای را در نظر گرفته که این سیستم توسط خود لامبورگینی ارتقا یافته است. چنین سیستمی به کمک عملکرد هماهنگ ابرخازن‌ها که بر خلاف باتری‌های لیتیوم یونی با قدرت برابری قابلیت شارژ و تخلیه دارند، پس از هر بار ترمزگیری، ابرخازن‌ها کاملا شارژ خواهند شد و دیگر انرژی ذخیره شده نیز به عنوان تقویت‌کننده قدرت سریعا در دسترس رانند خواهد بود، از این رو در زمان شتاب‌گیری، گشتاور به سرعت افزایش می‌یابد. چنین نیرویی تا سرعت 130 کیلومتر بر ساعت قابل استفاده است؛ چراکه پس از آن موتور الکتریکی غیرفعال خواهد شد.

لامبورگینی سیان

لامبورگینی سیان با برخورداری از چنین سیستم نورآورانه‌ای به همراه موتور V12 تنفس طبیعی و سیستم هیبریدی از یک شتاب بسیار زیاد بهره می‌برد که بر اساس اعلام این شرکت خودروسازی، سیان می‌تواند از صفر تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را کمتر از 2.8 ثانیه بپیماید و حداکثر سرعت آن نیز 350 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، از این رو سریع‌ترین و پرشتا‌ب‌ترین خودرو تاریخ لامبورگینی محسوب می‌شود.

لامبورگینی سیان

شتاب لامبورگینی سیان در دنده‌های بالاتر هم به مقدار چشمگیری افزایش پیدا کرده و پیشرفت آن کاملا ملموس است. بر اساس اعلام لامبورگینی، شتاب سیان در دنده 3 حدود 10 درصد افزایش یافته و نسبت به اونتادور SVJ حدود 0.2 ثانیه زودتر از سرعت 30 به 60 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد. در دنده‌های بالاتر هم موتور الکتریکی باعث افزایش 20 درصدی شتاب می‌شود و این هایپرکار هیبریدی می‌تواند 1.2 ثانیه سریع‌تر از اونتادور SVJ از سرعت 70 به 120 کیلومتر بر ساعت برسد. سیان به دلیل برخورداری از متریال سبک‌وزن، دارای نسبت قدرت به وزن بهبود یافته‌ای نسبت به اونتادور SVJ است.

لامبورگینی سیان

تمامی قدرت تولید شده از این خودرو به کمک یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک با نوع دنده تطبیقی بر اساس نوع حالت رانندگی به چرخ‌های منتقل می‌شود. این خودرو از سامانه چهار چرخ محرک با کنترل اکترونیکی و دیفرانسیل عقب قفل شونده مکانیکی نیز بهره می‌برد. چنین عملکردی به کمک سیستم هیبریدی باعث می‌شود سطح راحتی رانندگی افزایش پیدا کند؛ چراکه قطع گشتاور در زمان تعویض دنده‌ها که همواره در موتورها درون‌سوز سنتی حس می‌شود، اکنون در این خودرو به دلیل پر شدن گشتاور توسط موتور الکتریکی حذف شده و راننده شتاب یکسانی را احساس خواهد کرد.

لامبورگینی سیان

بر روی لبه‌های کوسه‌ای فیبر کربنی عقب لامبورگینی سان عدد 63 درج شده که حاکی از تعداد ساخت آن است؛ چراکه به افتخار سال تاسیس لامبورگینی فقط 63 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که در حال حاضر کلیه این تعداد با قیمت پایه 3.6 میلیون دلار به فروش رسیده‌اند. مشتریان قادر خواهند بود این خودرو را به وسیله برنامه Ad Personam بر اساس سلیقه خود سفارشی‌سازی کرده و آن را با سایر مدل‌ها متفاوت سازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چندان ظاهرش فرق نکرده و همون کتلبد لامبرگینی رو داره

  2. وای خدااا چقد خوشگله ادم این ماشینو داشته باشه دیگه هیچی از خدا نمیخاد ادم قش میکنه واسش