واکمن جدید

واکمن جدید سونی در نمایشگاه IFA 2019 رونمایی شد؛ نوستالژی گجتی!

سونی به مناسبت چهلمین سالگرد عرضه Walkman، از واکمن جدید خود رونمایی کرد. ورژن مدرن و بروز شده واکمن، قابلیت های جالبی دارد اما از نوار کاست پشتیبانی نمی‌کند!

40 سال پیش و در سال 1979، سونی دنیای تکنولوژی را با عرضه محصولی بسیار جذاب و خلاقانه به بازار، متحول کرد. دستگاهی که بیش از 200 میلیون نسخه از آن به فروش رفت و به عقیده بسیاری از کارشناسان، درنهایت توانست راه را برای آی‌پاد (iPod) و حتی گوشی های هوشمند باز کند. این دستگاه چیزی نبود جز یک کاست پلیر دستی و کوچک که مجهز به یک هندزفری ابتدایی ولی کاربردی بود. قطعا می‌دانید داریم درباره چه دستگاهی صحبت می‌کنیم؛ واکمن! حالا در چهلمین سالگرد عرضه این کاست پلیر و در نمایشگاه IFA 2019 در شهر برلین، سونی از واکمن جدید خودش رونمایی کرد.

طراحی و قابلیت های واکمن جدید

شاید شما هم از شنیدن این خبر ناامید شوید که واکمن جدید، توانایی پخش نوار کاست را ندارد. اما با این وجود، واضح است که در طراحی این واکمن، القای حس نوستالژی به کاربر یکی از اصلی‌ترین اهداف تیم سازنده بوده است. ظاهر واکمن جدید سونی، بسیار شبیه به واکمن های قدیمی این شرکت است و حتی یک اسکرین سیور (ScreenSaver) به شکل نوار کاست هم برای این واکمن درنظر گرفته شده که بسته به نوع آهنگی که در حال پخش شدن است، رنگش تغییر پیدا می‌کند! همچنین این گجت به یک پرت 3.5میلیمتری هم مجهز است که می‌تواند با استفاده از آن، یک هندزفری سیم‌داری به آن وصل کنید و دیگر به معنای واقعی کلمه غرق در نوستالژی شوید!

واکمن جدید

اما این واکمن که با نام NW-A100TPS قرار است عرضه شود، برخلاف ظاهر نوستالژیک و قدیمی خودش، یک موزیک پلیر مدرن است. این دستگاه، مجهز به بلوتوث است که یعنی می‌توانید هدفون بی سیم خودتان را نیز به آن متصل کنید. همچنین این گجت دارای سیستم عامل اندروید و قابلیت وای فای هم هست. در نتیجه می‌توانید از سرویس‌های استریم موزیک هم استفاده کنید. حافظه داخلی 16گیگابایتی ورژن جدید Walkman هم درواقع آرزوی برآورده شده جوانانی است که 40سال پیش، واکمن اورجینال را خریداری کرده بودند! اما این تنها آرزوی برآورده شده آن‌ها نیست، چرا که واکمن جدید بدون نیاز به باطری‌های قلمی قدیمی، می‌تواند با هربار شارژ، تا 26ساعت کار کند! صفحه نمایش این گجت نوستالژیک هم 3.6اینچ است. ضمن اینکه در پشت آن، یک لوگو با عبارت 40th-Anniversary دیده می‌شود که به معنای 40مین سالگرد است.

هنوز تاریخ عرضه این محصول در ایالات متحده آمریکا مشخص نشده است اما به هرحال واکمن جدید در ماه نوامبر (آبان/آذر) در سرتاسر اروپا و با قیمت 400پوند/440یورو و در ماه دسامبر (آذر/دی) هم با قیمت 599دلار استرالیا، در استرالیا عرضه خواهد شد. اگر بخواهیم این قیمت‌ها را به دلار امریکا تبدیل کنیم، می‌توانیم بگوییم که موزیک پلیر نوستالژیک سونی، چیزی حدود 485دلار قیمت خواهد داشت که مطمئنا این قیمت صرفا بخاطر نوستالژیک و خاص بودن NW-A100TPS است.

مطالب نمایشگاه IFA 2019 را از این صفحه در گجت نیوز دنبال کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. واکمن های سونی بینظیرن

  2. خخخ جالبه یاد نسخه جدید پلی 1افتادم که سال پیش سونی وارد بازار کرد

  3. با اینکع چهره زیاد خوبی نداره اما کیفتش عالیع

  4. سونی هم شرکت خوبیه ولی تو گوشی هاش نقض هایی هست