ایرباد هواوی فری بادز 3

ایرباد هواوی فری بادز 3 با پشتیبانی از نویز کنسلینگ معرفی شد

ایرباد هواوی فری بادز 3 (Huawei FreeBuds 3) در نمایشگاه IFA 2019 معرفی شد. ایرباد جدید هواوی شباهت زیادی با ایرباد اپل دارد، با این تفاوت که از نویز کنسلینگ پشتیبانی کرده و ارزانتر است.

از معرفی اولین ایرباد وایرلس هواوی چند سالی می‌گذرد. این شرکت همچنان به ساخت ایرباد ادامه داده و مشتریان خوبی در این دسته‌بندی به دست آورده است. همانند مدل تازه معرفی شده در نمایشگاه IFA 2019، در طراحی آن‌ها به نوعی از ایرپادز اپل الهام گرفته شده است. هواوی فری بادز 3 جدیدترین ایرباد شرکت چینی محسوب می‌شود.

در حالی که انتظار داریم اپل طی هفته جاری، همراه با گوشی های آیفون 2019 نسل جدید ایرپادز را معرفی کند، هواوی سومین نسل از فری بادز را رونمایی کرد. می‌توان این محصول را به نوعی ایرپادز مخصوص دستگاه‌های اندرویدی دانست.

بررسی ایرباد هواوی فری بادز 3

نمایشگاه IFA همواره محل رونمایی هواوی از آخرین چیپست‌های خود بوده است. این شرکت علاوه بر کایرین 990 به عنوان یک تراشه پرچمدار و مجهز به مودم 5G داخلی، چیپست کایرین A1 را نیز به IFA آورد. به نظر می‌رسد این اولین تراشه مبتنی بر استاندارد بلوتوث 5.1 با مصرف انرژی بسیار پایین محسوب می‌شود. مزیت استفاده از آن در هدفون‌ها، هدست‌ها و ایربادهای وایرلس، پشتیبانی از کانال بلوتوث دو بانده است. این موضوع سبب کاهش 30 درصدی تاخیر و پایین آمدن 50 درصدی مصرف انرژی خواهد شد. برای گجت‌ کوچکی در حد ایرباد، این دو موضوع مخصوصا دوام باتری اهمیت زیادی دارند.

ایرباد هواوی فری بادز 3

یک کیف گرد برای حمل گجت طراحی شده است. دو گزینه رنگ سفید و مشکی وجود دارد. همانند محفظه طراحی شده برای مدرن‌ترین ایربادهای روز، کیف هواوی فری بادز 3 دارای باتری داخلی است و می‌تواند گجت را برای 20 ساعت استفاده شارژ کند. میزان دوام باتری خود وسیله 4 ساعت است.

مهم‌ترین ویژگی ایرباد جدید هواوی را باید مجهز شدن به سیستم نویز کنسیلینگ فعال (ANC) دانست. در این نوع ایربادهای وایرلس، چنین سیستمی کمتر تا امروز به کار رفته است. به عقیده سازنده، FreeBuds 3 را باید اولین هدفون‌های داخل گوشی بی‌سیم با پشتیبانی از ANC دانست.

سیستم نویز کنسلینگ ایرباد هواوی قادر است میزان صدای محیط را برای هر گوش به 15 دسی‌بل برساند. به لطف وجود سنسوری با نام Bone Sensor، حین برقراری تماس‌های صوتی، در صورت قرارگیری در محیطی شلوغ یا حرکت با سرعتی زیاد،‌ همچنان صدای کاربر آن سوی تماس را به شکلی شفاف خواهید شنید.

ایرباد هواوی فری بادز 3

در فری بادز 3 میزان تاخیر به 190 میلی ثانیه رسیده که در مقایسه با قبل پیشرفت مهمی محسوب می‌شود. اهمیت این موضوع خود را در زمان تماشای فیلم یا اجرای بازی نشان می‌دهد. هدفون داخل گوشی جدید هواوی را می‌توان به صورت بی‌سیم شارژ کرد. به عقیده سازنده، سرعت شارژ آن‌ها با سیم و بدون سیم، در مقایسه با اپل ایرپادز، به ترتیب 100 درصد و 50 درصد بیشتر است!

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هواوی فری بادز 3 را باید اپلیکیشن موبایل آن دانست. همانند دیگر نرم افزارهای مشابه مخصوص هدفون‌ها و ایربادهای پشتیبانی‌کننده از نویز کنسلینگ، در اینجا نیز می‌توان میزان صدای وارد شده از محیط را کنترل کرد. به عقیده یکی از سخنگوهای شرکت هواوی، بسته به ساختار کانال گوش کاربران، بخش قابل توجهی از آن‌ها عملکرد ANC در فری بادز 3 را بهتر از محصولات مشابه تلقی خواهند کرد.

در بررسی اولیه گجت، کیفیت صدای آن با اپل ایرپادز یکسان به نظر رسید. وقتی در یک محیط پرسر و صدا قرار دارید، پشتیبانی از ANC در ایرباد هواوی کاربرد خود را نشان داده و از نظر کیفیت صدا، بالاتر از ایرباد اپل قرار می‌گیرد، چرا که می‌تواند از ورود صدای مزاحم محیط جلوگیری کند. در جریان رونمایی Huawei FreeBuds 3 قیمت آن‌ها کمتر از ایرپادز 199 دلاری اعلام شد، هر چند قیمت محصول به طور دقیق مشخص نیست.

مطالب نمایشگاه IFA 2019 را از این صفحه در گجت نیوز دنبال کنید