رویداد اپل - آیفون ایکس

هر آنچه از رویداد اپل در روز نوزدهم شهریور انتظار داریم؛‌ آیفون 11 ها،‌ اپل واچ جدید،‌ آیپد های 2019 و بیشتر

رویداد اپل برای رونمایی از محصولات جدید این شرکت در روز نوزدهم شهریور ماه برگزار خواهد شد. در این رویداد، سه گوشی آیفون، ساعت هوشمند اپل واچ، تبلت‌های جدید اپل و چند گجت دیگر معرفی می‌شوند.

تنها دو روز تا رونمایی گوشی های آیفون جدید باقی مانده است. با وجود تعدد محصولات نرم افزاری و سخت افزاری که در رویداد آتی اپل رونمایی خواهند شد، همه نگاه‌ها به سه گوشی آی او اسی سال 2019 دوخته شده است، هر چند طبق افشاگری های قبلی، آن‌ها چیز زیادی برای عرضه در چنته نداشته و به جز استفاده از دوربین سه گانه، تغییر خاصی در مقایسه با قبل درونشان اعمال نشده است.

قرار است رویداد اپل در سال 2019 در سالن تئاتر استیو جابز برگزار شود. در جریان آن علاوه بر گوشی های آیفون سال جاری، آیپدها، اپل واچ‌ها و تعدادی گجت و همچنین محصول نرم افزاری دیگر نیز معرفی خواهند شد. در این مطلب، انتظاراتمان از رویداد آتی را بیان می‌کنیم.

گوشی‌ های آیفون سال 2019 در کانون توجه رویداد اپل

از سال 2012 تا امروز، اپل هر سال گوشی های هوشمندش را در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی کرده است و این روال در 2019 تغییر نخواهد کرد. هنوز نام گوشی های آیفون سال جاری به صورت رسمی اعلام نشده است، اما بر اساس گزارش‌های قبلی، امسال سه مدل معرفی می‌شود. طبق جدیدترین گزارش‌ها، نام آن‌ها به ترتیب از مدل اقتصادی تا فبلت غول‌پیکر آی او اسی، آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس خواهد بود.

رویداد اپل - آیفون 11

تراشه اپل A12 به کار رفته در سه گوشی آیفون ایکس آر، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس، با تراشه جدید اپل A13 جایگزین خواهد شد. همچنین سه گوشی همراه با سیستم عامل جدید آی او اسی 13 عرضه می‌شوند. با وجود عدم نیاز دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل آی او اس به حافظه رم زیاد، 4 گیگابایت رم برای آیفون 11 و 6 گیگابایت رم برای آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس در نظر گرفته شده است.

در جدول زیر، به بررسی مشخصات فنی آیفون‌های سال 2019 بر اساس دانسته‌هایمان تا امروز می‌پردازیم.

آیفون 11
(جایگزین آیفون ایکس آر)
آیفون 11 پرو
(جایگزین آیفون ایکس اس)
آیفون 11 پرو مکس
(جایگزین آیفون ایکس اس مکس)
سیستم عاملآی او اس 12آی او اس 12آی او اس 12
اندازه150.9 در 76.1 در 7.8 میلی‌متر143.9 در 71.4 در 7.8 میلی‌متر157.6 در 77.5 در 8.1 میلی‌متر
رنگزرد، سبز، ارغوانی، قرمز، آبیطلایی، نقره‌ای، مشکی، خاکستریطلایی، نقره‌ای، مشکی، خاکستری
نمایشگر6.1 اینچی با پنل ال سی دی / پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز5.8 اینچی با پنل امولد / پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز6.5 اینچی با پنل امولد / پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز
رزولوشناچ‌دی پلاسفول اچ‌دی پلاسفول اچ‌دی پلاس
تراشهApple A13Apple A13Apple A13
رم4 گیگابایت6 گیگابایت6 گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی داده128 گیگابایت / 256 گیگابایت / 512 گیگابایت128 گیگابایت / 256 گیگابایت / 512 گیگابایت128 گیگابایت / 256 گیگابایت / 512 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیخیرخیرخیر
سنسور رنگی دوربین اصلی12 مگاپیکسلی12 مگاپیکسلی12 مگاپیکسلی
سنسور ثانویه دوربین اصلی12 مگاپیکسلی / دارای لنز تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال دو برابری12 مگاپیکسلی / دارای لنز تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال دو برابری12 مگاپیکسلی / دارای لنز تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال دو برابری
سنسور سوم دوربین اصلیخیربله، با لنز اولترا وایدبله، با لنز اولترا واید
دوربین سلفی10 مگاپیکسلی10 مگاپیکسلی10 مگاپیکسلی
باتری3000 میلی‌آمپر ساعتی3200 میلی‌آمپر ساعتی3500 میلی‌آمپر ساعتی
سیستم شارژشارژ سریع 18 واتی / پشتیبان از قابلیت شارژ وایرلس معکوسشارژ سریع 18 واتی / پشتیبان از قابلیت شارژ وایرلس معکوسشارژ سریع 18 واتی / پشتیبان از قابلیت شارژ وایرلس معکوس

از نظر ظاهری، مهم‌ترین تغییر سه گوشی آیفون جدید، قرارگیری یک ماژول مربعی شکل روی پنل پشتی آن‌ها است. در دو مدل پرچمدار یک سنسور به دوربین دوگانه همیشگی اپل از زمان آیفون 7 پلاس اضافه می‌شود تا آن‌ها همرده با پرچمداران 2019، از یک دوربین سه گانه بهره ببرند. رزولوشن هر سه سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسل است. گفتنی است سنسور تازه افزوده شده، از میدان دید 120 درجه‌ای پشتیبانی کرده و قادر است در رزولوشن 4K، با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

در آیفون 11، به جای یک دوربین تک سنسور همانند آیفون ایکس آر، از دوربین دوگانه معروف اپل، متشکل از سنسور با لنز عادی و سنسوری با لنز تله فوتو، استفاده خواهد شد.

یکی دیگر از نکات مهم درباره آیفون‌های جدید که در رویداد اپل به آن اشاره خواهد شد، مجهز شدن به سیستم فیلم برداری استریو پیشرفته است. این بهبود به لطف استفاده از میکروفون‌های جدید در آن‌ها حاصل خواهد شد.

رویداد اپل - آیفون 11

همچنین حالت عکاسی پرتره، این مرتبه تنها به سنسور دارای لنز تله فوتو تکیه نکرده و از داده جمع‌آوری شده توسط هر سه سنسور استفاده خواهد کرد. هوش مصنوعی دستیار مجازی سیری داخل اپلیکیشن دوربین بهبود پیدا کرده و کاربردهای خاص خود را خواهد داشت. یکی از مزیت‌های آن، بهبود سیستم تشخیص صحنه در مقایسه با قبل به منظور افزایش دقت در تولید رنگ‌ها است.

اپل واچ 5

تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند جدید شرکت نیز در رویداد اپل رونمایی می‌شوند. همانند سه گوشی آیفون جدید در مقایسه با مدل‌های سال گذشته، اپل واچ سری 5 نیز در مقایسه با اپل واچ سری 4، یک تغییر اساسی محسوب نشده و فقط یک سری تغییرات جزئی در سبک طراحی و ویژگی‌های سخت افزاری آن دیده خواهد شد. برای مدل‌های جدید، گزینه‌های با بدنه‌ای سرامیکی و تیتانیومی عرضه می‌شود.

استفاده از پردازنده‌ای قویتر مورد انتظار است، هر چند بیشتر تمرکز، روی قابلیت‌های نرم افزاری watchOS 6 قرار دارد. برای جدیدترین سیستم عامل مخصوص گجت‌های پوشیدنی اپل یک فروشگاه نرم افزاری مستقل راه‌اندازی شده و در آن اپلیکیشن‌های متعددی همچون ماشین حساب، دفترچه یادداشت صوتی، کتاب‌های صوتی و دیگر نرم افزارها را پیدا خواهید کرد. این نرم افزارها به صورت مستقل و بدون نیاز به اتصال به گوشی هوشمند قابل استفاده هستند.

رویداد اپل - اپل واچ 4

در رویداد اپل پوسته‌های جدید برای رابط کاربری watchOS 6 معرفی می‌شود. دوام باتری اپل واچ سری 5 به لطف استفاده از سیستم عامل بهینه‌سازی شده و تراشه‌ای با مصرف انرژی پایین‌تر، افزایش پیدا خواهد کرد. یکی از قابلیت‌های جدید ساعت هوشمند سال 2019 اپل Trends خواهد بود. از طریق آن کاربر می‌تواند داده مربوط به فعالیت‌های بدنی و ورزشی خود، که در طولانی مدت به ثبت رسیده‌اند، را مشاهده کند.

آیپدهای 2019

طبق شایعات، اپل یک تبلت پایین‌رده با نمایشگری 10.2 اینچی توسعه داده و آن را جایگزین مدل همرده 9.7 اینچی کنونی خواهد کرد. درباره مشخصات فنی و ویژگی‌های آن اطلاعات بسیار کمی موجود است و برای پی بردن به آن‌ها باید دو روز دیگر صبر کنیم. اکنون می‌دانیم تبلت آی او اسی اقتصادی جدید اپل دارای حاشیه‌های کمی در اطراف نمایشگر بوده و از تراشه A12 قدرت می‌گیرد.

دیگر محصولات مهمترین رویداد سال 2019 اپل

اپل تی وی پلاس و اپل آرکید به عنوان سرویس‌های جدید این شرکت، طی سومین ماه سال میلادی جاری رونمایی شدند. هنوز زمان عرضه آن‌ها به طور دقیق مشخص نیست. انتظار داریم طی رویداد اپل به زمان دقیق عرصه دو سرویس نام برده اشاره شود.

اپل تی وی پلاس، سرویس استریمینگ جدید اپل به شما رفته و باید آن را رقیب نتفلیکس دانست. در این سرویس، محتواهای اورجینال و اختصاصی فراوانی در دسته‌بندی مستند، فیلم سینمایی، سریال و برنامه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد. آن‌ها برای گروه‌های سنی مختلف تولید می‌شوند.

اپل تی وی پلاس

اپل آرکید در آن سوی، به کاربران اجازه می‌دهد به حدود 100 بازی پولی در آیفون، آیپد، مک و اپل تی وی دسترسی داشته باشند. نیازی به پرداخت پول به ازای هر بازی نیست و اشتراکی یک ماهه برای کاربران تعریف می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*