قابلیت‌های جدید دوربین آیفون 11 و 11 پرو اپل

با قابلیت‌های جدید دوربین آیفون 11 و 11 پرو اپل آشنا شوید

آیا شما هم کنکجاو هستید با قابلیت‌های جدید دوربین آیفون 11 و آیفون 11 پرو اپل (Apple iPhone 11 and iPhone 11 Pro/Pro Max) بیشتر آشنا شوید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

اپل چند روز پیش از آیفون‌های جدید خود پرده برداری کرد. نسخه‌ی اصلی آیفون 11 به دوربین دوگانه مجهز است و دو مدل آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس نیز هر دو به دوربین سه گانه مجهز هستند. اما این روزها فقط تعداد دوربین‌های پشتی ملاک برتری یک گوشی نیست و به همین خاطر است که شاهد پیشرفت چشمگیری در نرم افزار دوربین گوشی‌های جدید این شرکت هستیم. امروز قصد داریم شما را با تمام قابلیت‌های جدید دوربین آیفون 11 و دو مدل پرو آن که تجربه‌ی عکاسی را بهبود می‌بخشند٬ بیشتر آشنا کنیم.

موارد جدید زیادی معرفی شده است که ما نمی‌توانیم در مورد هر کدام از آن‌ها صحبت کنیم. ما می‌خواهیم فقط به مهم‌ترین مواردی اشاره کنیم که مربوط به عکاسی و فیلمبرداری با گوشی‌های جدید آیفون می‌شوند.

اول از همه اینکه این آیفون‌ها به سه مدل مختلف تقسیم شده‌اند. بزرگ‌ترین تفاوت آیفون‌های جدید دوربین آن‌ها است٬ جایی که نسخه‌ی اصلی به دو دوربین پشتی و نسخه‌های پرو از سه دوربین پشتی بهره می‌برند. آیفون ۱۱ دارای یک دوربین استاندارد و یک لنز فوق عریض در قاب پشتی خود است٬‌ در حالی که مدل‌های پرو از یک دوربین تله فوتو نیز میزبانی می‌کنند. این می‌تواند مهم‌ترین تفاوت سخت افزاری بین گوشی‌های جدید غول کوپرتینویی باشد. این درحالیست که در بخش نرم افزاری نیز تفاوت‌هایی را شاهد هستیم.

قابلیت‌های جدید دوربین آیفون 11 و 11 پرو اپل

دوربین آیفون 11 سرانجام به حالت شب مجهز شد

قابلیت‌های جدید دوربین آیفون 11 و 11 پرو اپل

وقتی به بحث عکاسی در تاریکی وارد می‌شدیم٬ آیفون پشت سر رقبا قرار می‌گرفت. گوگل و هواوی حالت شب قدرتمندانه‌ای را با دوربین گوشی‌های خود همراه ساخته‌اند که می‌تواند به کاربران اجازه دهد حتی در تاریکی مطلق نیز عکس‌های واضحی از المان‌های روشن بگیرند. حال اپل نیز همراه با گوشی‌های خانواده آیفون ۱۱ خود چنین قابلیت مشابهی را ارائه می‌کند. نام این حالت “Night Mode” است.

Night Mode اپل از نسل جدید Smart HDR استفاده می‌کند که با بهره‌گیری از یادگیری ماشین اشیاء موجود در قاب را شناسایی کرده و آن‌ها را برای ثبت تصاویری طبیعی‌تر با جزئیاتی بیشتر٬ بهینه‌سازی می‌کند. به منظور کاهش نویز تصویر در عکس‌های گرفته شده در محیط‌های تاریک نیز یک پردازنده تصویر جدید به نام “Deep Fusion” در اینجا به کار رفته است که با پردازش پیکس به پیکسل تصاویر٬ بافت٬ جزئیات و نویز را در هر بخش عکس بهینه‌سازی می‌کند. Deep Fusion به شدت به موتور عصبی داخل تراشه‌ی A13 Bionic وابسته است و هنوز آماده‌ی استفاده‌ی کاربران نشده است. این گزینه همراه با آیفون 11 و 11 پرو در پاییز امسال عرضه می‌شود.

حالت پرتره بهتر از گذشته عمل می‌کند

قابلیت‌های جدید دوربین آیفون 11 و 11 پرو اپل

وقتی اپل حالت پرتره (Portrait Mode) را همراه با خانواده آیفون 7 خود معرفی کرد٬ آن در مراحل آزمایشی قرار داشت. طی سالیان گذشته این حالت عکاسی پیشرفته‌تر شده است. در آیفون 11 و 11 پرو این گزینه با هر دو دوربین تله فوتو و عریض کار می‌کند تا بتواند آزادی بیشتری برای انتخاب کادر سوژه‌ی شما را داشته باشد. به نظر می‌رسد شبیه سازی عمق٬ واقعی‌تر انجام می‌شود و اجازه‌ی جداسازی دقیق‌تری بین سوژه و پس زمینه را برای ارائه‌ی افکت بوکه‌ی هموارتر می‌دهد.

دوربین تله فوتو جدید به کار رفته در دو مدل آیفون 11 پرو از گشودگی f/2.0 برخوردار است که اجازه می‌دهد 40 درصد نور بیشتری نسبت به آیفون ایکس اس وارد لنز دوربین شود. این به ویژه برای گرفتن عکس‌های پرتره و نورپردازی دقیق‌تر بسیار مفید است٬ اما در مجموع بهبود کلی را هم برای عکاسی و هم فیلمبرداری حاصل می‌کند. با قدرت بیشتر تراشه‌ی ٬A13 Bionic تنظیمات Portrait Lightning در اپلیکیشن دوربین می‌تواند با استفاده از شدت نور روی یک سوژه ایجاد شود٬ در حالی که یک افکت جدید به نام ٬High-Key Mono ظاهر قابل توجه و جذاب‌تری را به عکس‌های تهیه شده توسط حالت پرتره می‌بخشد.

فیلمبرداری 4K با لرزشگیر سینمایی

اپل همراه با معرفی آیفون 11 و آیفون 11 پرو / 11 پرو مکس خود اعلام کرد که استاندارد جدیدی را با بالاترین کیفیت فیلمبرداری در یک گوشی هوشمند تنظیم کرده است. این ادعای برجسته‌ای است که ما نمی‌توانیم برای آزمودن آن صبر کنیم٬ اما تا آن زمان می‌توانیم از شنیدنش هم لذت ببریم.

در دو گوشی مدل پرو٬ هر دوربین در سیستم دوربین سه گانه گوشی می‌تواند با وضوح ٬4K محدوده دینامیکی گسترده و لرزشگیر ویدیوی سینمایی به فیلمبرداری بپردازد. با میدان وسیع دید و صفحه کانونی بزرگ٬ به نظر می‌رسد دوربین فوق عریض انتخاب عالی برای ضبط فیلم‌های اکشن باشد. شما می‌توانید آزادانه بین هر سه دوربین زوم کنید٬ در حالی که یک قابلیت جدید زوم روی صدا با نام ٬Audio Zoom برای مطابقت صدای فریم سوژه‌ی مورد نظر با منبع صدا در این جا فعالیت می‌کند.

آی او اس 13 همچنین مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایش ویدیویی جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید آن‌ها را بچرخانید٬ کراپ کنید٬ نوردهی آن‌ها را افزایش دهید و مستقیما روی ویدیوهایتان فیلترگذاری کنید. این تنظیمات خیلی ساده در اپلیکیشن Photos اعمال و بازبینی می‌شوند. ظرفیت‌های عالی فیلمبرداری با این گوشی‌ها٬ برای دوربین سلفی دیوایس نیز وجود دارد. یک دوربین TrueDepth جدید با سنسور 12 مگاپیکسلی و یک لنز با زاویه دید بزرگ‌تر برای ثبت عکس‌های سلفی در بالای نمایشگر گوشی قرار دارد٬ در حالی که سیستم پردازش Smart HDR مشابه با دوربین پشتی٬ اجازه می‌دهد فیلم‌های شفافی با وضوح 4K و محدوده دینامیکی گسترده تا 60 فریم بر ثانیه و 120 فریم بر ثانیه‌ی اسلوموشن را ضبط کنید.

رابط کاربری بازطراحی شده‌ی دوربین

قابلیت‌های جدید دوربین آیفون 11 و 11 پرو اپل

زمان آن رسیده بود که اپل سبک اپلیکیشن دوربین خود را تغییر داده و آن را بهتر کند. این تغییرات به هیچ وجه مبتکرانه نیستند٬ اما گوشی‌های جدید این شرکت از یک اپلیکیشن Camera بازطراحی شده بهره می‌برند که می‌تواند استفاده در یک نمایشگر بلند قامت با طراحی بدون حاشیه را آسوده‌تر کند.

بزرگ ترین و مفهومی‌ترین تغییر در این بخش٬ مسلما ویژگی جدید QuickTake است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون جابجایی بین حالت‌های فیلمبرداری و عکاسی٬ به ضبط ویدیو بپردازد. برای این کار کافیست دکمه‌ی شاتر را کمی نگه دارید تا به طور خودکار ضبط ویدیو آغاز شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. حالت شب که بهترین قسمتش بود دیر اضافه شد ولی با عملکرد خیلی خوبی اضافه شده

  2. اگه بشه طراح دوربین های آیفون رو پیدا کنین و یک مستند واسه این همه هنر و نبوغ و زیبایی بسازین…من هر وقت لنزهای آیفون های 2019 رو میبینم اینقدر مجذوب این زیبایی میشم که ساعتها درباره ی این اثر هنری با خودم صحبت میکنم…خخخخ

  3. بسیار عالی .
    آیفون 11 میتونه یکی از بهترین پرچمدارهای ارتقا یافته اپل باشه..

    از بهترین هایی که میشه نام برد. آیفون 8 و آیفون se است. که با سخت افزار قوی و به طراحی تکامل یافته معرفی شدن.