آئودی SQ8

آئودی SQ8 با حضور در نمایشگاه فرانکفورت، خودروهای دیزلی را زنده نگه داشت

آئودی SQ8 معرفی شد. شرکت آئودی از کراس اوور اسپرت دیزلی خود در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت خودرو در خصوص موتورهای دیزلی با سردرگمی مواجه‌اند. در واقع برخی از غول‌های خودروسازی برای تولید خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری‌های زیادی را انجام داده‌اند و از سوی دیگر برخی دیگر از خودروسازان همچنان به دنبال تولید محصولاتی با موتورهای درون‌سوز به خصوص دیزلی هستند. شرکت آلمانی آئودی نیز در هر دو سمت محصولاتی را عرضه کرده است و خودروهای الکتریکی این شرکت خودروسازی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند، اما آئودی با نمایش کراس اوور اسپورت SQ8 2020 دیزلی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 به دنبال زنده نگه داشتن این عرصه است.

مشخصات آئودی SQ8

آئودی SQ8

آئودی SQ8 به ورودی‌های هوای جدید، سیستم تعلیق بادی تطبیقی با سیستم هندلینگ دینامیک خاص، رینگ‌های چشمگیر، چهار خروجی اگزوز، ترمزهای کربنی و دیفیوزر عقب بزرگ تجهیز شده است که مشتریان در هنگام خرید می‌توانند دیفرانسیل اسپورت، میله‌های ضد لغزش فعال الکترومکانیکی و سیستم‌های فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب را سفارش دهند.

آئودی SQ8

طراحان برای کابین جذاب این کراس اوور اسپرت رکاب‌های داخلی آلومینیومی، فرمان D شکل، آرم‌های S، پدال‌های فولادی پوشش چرم و آلکانترا در نظر گرفته‌اند. همچنین این خودرو از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی MMI آئودی بهره می‌برد و 3 صفحه نمایش اصلی نیز در کابین به چشم می‌خورد. این خودرو به دلیل استفاده از نیروگاه دیزلی ویژه می‌تواند با مصرف سوخت مناسب قدرت زیادی را در اختیار راننده قرار دهد.

آئودی SQ8

آئودی SQ8 از یک موتور 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو دیزلی بهره می‌برد که مهندسان به کمک کمپرسور الکتریکی تاخیر توربو را رفع کرده‌اند. این موتور می‌تواند قدرتی معادل 429 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن‌متری را ارائه دهد. کراس اوور دیزلی آئودی قادر است ظرف مدت 4.8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. طبق اعلام شرکت آئودی، این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت متوسط 7.8 لیتری را به همراه دارد.

تصاویر آئودی اس کیو 8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. عزیز برادر داره 8 لیتر گازوییل می سوزونه 430 اسب تولید میکنه کجاش زیاده خیلی کم مصرفه اصلا عالیه

  2. مصرف سوختش که خیلی بالاس
    ظاهرسم به ماشنا نسل لعد نمیخوره ولی امکاناتش واقعا حرف نداره