حذف اکانت تلگرام

آموزش کامل روش غیر فعال کردن یا حذف اکانت تلگرام

تلگرام (Telegram) با همه محبوبیتش در میان کاربران،‌ممکن است برای افرادی دردسر ساز شده و نیاز به حذف و غیر فعال سازی آن باشد. در این مطلب آموزش کامل روش غیر فعال کردن یا حذف اکانت تلگرام را برای شما آماده کرده‌ایم.

تلگرام یک پیام رسان محبوب است که چت‌های شما را رمزگذاری کرده و امکانات زیادی را در دل خود جای داده است؛ اما اگر به هر دلیلی قصد حذف یا غیر فعال سازی آی دی تلگرام خود را دارید، ما در این مقاله آموزش قدم به قدم غیرفعال کردن یا حذف اکانت تلگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

دلیل شما برای حذف اکانت تلگرام چیست؟

حتی اگر تلگرام دارای امکانات بسیار زیادی هم باشد، باز هم ممکن است شما دلایلی برای حذف کردن اکانت خود داشته باشید. در این قسمت ما فقط به چند مورد از این دلایل اشاره کرده‌ایم.

1: تلگرام برای شما بهترین برنامه به حساب نمی‌آید

با وجود تعداد زیادی برنامه پیام‌رسان که در دسترس قرار دارند، نمی‌توان تلگرام را به عنوان تنها پیام‌رسان به شما معرفی کرد. قطعا یک برنامه دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از آن برای چت کردن و ارسال پیام استفاده کنید.

2: دوستانتان از تلگرام خارج شده‌اند

این امکان وجود دارد که برخی دوستان یا اعضای خانواده شما که در تلگرام حضور داشتند، دیگر از این برنامه خارج شده‌اند و به همین دلیل، شما نیز دلیلی برای ماندن ندارید.

3: سیاست‌های تلگرام باعث نگرانی شما می‌شود

این احتمال وجود دارد که شما با طیف گسترده ارتباطات و سیاست‌های باز تلگرام، مشکل داشته باشید. گزارش‌های زیادی وجود دارد که تلگرام را به عنوان یک کانون سرقت محتوا معرفی می‌کنند که به راحتی می‌توان فیلم‌های جدید یا آهنگ‌های رایگان را دریافت کرد.

4: شما به تلگرام هیچ اعتمادی ندارید

تلگرام به طور پیش فرض تمام چت‌ها را رمزگذاری نخواهد کرد و همواره مدل امنیتی آن نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین رقیبان تلگرام همانند واتساپ و سیگنال هیچگونه وعده‌ای مبنی بر حفظ حریم خصوصی ارائه نداده‌اند.

چگونگی غیرفعال کردن اکانت تلگرام

در صورتی که حساب کاربری شما به مدت 6 ماه غیرفعال باشد، تلگرام به صورت پیش فرض اقدام به پاک کردن اکانت شما خواهد کرد. شما می‌توانید قبل از خارج شدن از تلگرام، تنظیمات مبنی بر مدت زمان پاک کردن اکانت در صورت عدم فعالیت را از 6 ماه به گزینه‌های مختلف 1 سال، 3 ماه یا حتی 1 ماه تغییر دهید.

شما گزینه خود تخریبی را می‌توانید در بخش تنظیمات برنامه تلگرام اندروید یا آی او اس پیدا کنید. در برنامه باید بر روی سه نوار موجود در گوشه سمت چپ قسمت بالا ضربه بزنید تا بتوانید تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید، سپس وارد Privacy & Security شوید تا بتوانید به بخش Advanced دسترسی پیدا کنید. در این قسمت گزینه Delete My Account If Away For را انتخاب کرده و مدت زمان عدم فعالیت به منظور پاک کردن اکانت را انجام دهید.

شما نمی‌توانید حساب تلگرام را به طور موقت غیرفعال کنید و تنها انتخاب شما را می‌توان غیرفعال کردن نمایه پروفایل دانست. شما می‌توانید تلگرام را از گوشی یا کامپیوتر خود پاک کنید.

دانلود Telegram: اندرویدiOS

چگونگی حذف اکانت تلگرام

حذف اکانت تلگرام

برای کسانی که نمی‌توانند صبر کنند هم تلگرام راه‌حلی در نظر گرفته که امکان حذف اکانت را به سرعت فراهم می‌کند. این قابلیت در هیچ یک از برنامه‌های بومی در دسترس نبوده و فقط در وب موجود است. برای غیرفعال کردن حساب تلگرام خود باید وارد My Telegram Web Portal شوید و با اعتبار تلگرام خود به سیستم راه پیدا کنید. در صفحه بعدی روی Delete Account کلیک کنید و در کادر موجود، دلیل حذف کردن اکانت را وارد کنید. هنگامی که کار خود را انجام دادید، باید روی گزینه Delete My Account کلیک کنید، سپس گزینه قرمز رنگ Yes, Delete My Account را انتخاب کنید؛ تلگرام حساب کاربری و کلیه اطلاعات شما را برای همیشه حذف خواهد کرد.

چه اتفاقی پس از حذف اکانت تلگرام خواهد افتاد؟

قبل از آن که بخواهید اکانت تلگرام خود را برای همیشه حذف کنید، بهتر است به خوبی نسبت به عواقب کارتان فکر کنید. هنگامی که حذف کردن اکانت تلگرام را تایید کنید، کلیه چت‌ها و اطلاعات شما نابود خواهد شد و حساب شما به طور دائم فسخ می‌شود، حتی امکان بازیابی مخاطبین هم وجود ندارد.

بهتر است بدانید که کانال یا گروه‌هایی که توسط شما ایجاد شده‌اند به وسیله افراد یا سرپرست‌هایی که مشخص کرده‌اید، به کار خود ادامه خواهند داد. در صورتی که شما به تنهایی مدیر کانال یا گروه بوده باشید، تلگرام به صورت خودکار یکی از اعضا را به عنوان مدیر جدید منصوب خواهد کرد. همچنین تلگرام به شما اجازه نمی‌دهد که یک حساب جدید را با همان شماره تلفن پس از گذشت دو روز ایجاد کنید. بنابراین این راهنمایی مخصوص کسانی نیست که صرفا قصد دارند مکالمات خود را حذف کنند. به راحتی می‌توان پاک کردن چت‌ها را با ورود به تلگرام و لمس یکی از مکالمات و نگه داشتن انگشت بر روی آن، سپس انتخاب گزینه حذف چت، انجام داد. همچنین می‌توانید به پشتیبانی مشتریان تلگرام دسترسی پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید که سوابق مکالمات شما را از سرورها حذف کنند.

نحوه خارج کردن داده‌ها قبل از ترک تلگرام

حذف اکانت تلگرام

تلگرام به شما اجازه بستن موقت اکانت را نخواهد داد و هنگامی که مراحل حذف را طی کنید، امکان خنثی کردن و بازیابی حساب کاربری وجود ندارد. خوشبختانه تلگرام یک قابلیت Export را برای نسخه دسکتاپ قرار داده که به وسیله آن، می‌توانید تمام مکالمات خود را برای استفاده در آینده، ذخیره کنید. برای استفاده از آن، باید برنامه تلگرام را بر روی کامپیوتر نصب کرده و وارد شوید، سپس بر روی منوی موجود در سمت راست قسمت بالا کلیک رده تا وارد تنظیمات شوید. در ادامه باید به سمت پایین بیایید تا گزینه Export Telegram Data را مشاهده کنید. هنگامی که گزینه موردنظرتان را انتخاب کردید، باید داده‌های مربوطه را برای بارگیری مجدد، مشخص کنید. شما می‌توانید هر کدام از مکالماتی را که تمایل به بازیابی دارید، انتخاب کنید، حتی امکان بازیابی استیکرها هم وجود دارد. در انتها بر روی گزینه Export کلیک کنید و تلگرام ظرف مدت چند دقیقه و بسته به مقدار حجم فایل، بازیابی را انجام خواهد داد، سپس با کلیک روی Show My Data می‌توانید اطلاعات موردنظر را مشاهده کنید.

تلگرام یک پیام‌رسان امن بوده که در سیستم عامل‌های زیادی در دسترس قرار دارد. با این حال اگر تصمیم به ترک تلگرام گرفته‌اید، روش‌های گفته‌شده می‌توانند به شما در حذف کردن اکانت تلگرام کمک کنند.