وان پلاس 7T پرو

بررسی مشخصات وان پلاس 7 تی و 7T پرو بر اساس یک افشاگری تازه

پس از رندرها، حالا با فهرست کاملی از مشخصات وان پلاس 7 تی و 7T پرو (OnePlus 7T Pro) مواجه شده‌ایم. یک افشاگر سرشناس ضمن انتشار این اطلاعات، به تاریخ معرفی وان پلاس ۷ تی هم اشاره کرده است.

طبق ادعای استیو همرستافر، پرچمداران جدید وان پلاس با برگزاری مراسمی در روز هجدهم مهر ماه (10 اکتبر) معرفی خواهند شد. احتمالا بلافاصله پس از رونمایی، امکان پیش‌خرید فراهم خواهد بود. روند عرضه‌ی گوشی‌ها نیز باید از تاریخ 15 اکتبر آغاز شود. هنوز جزئیاتی از قیمت آن‌ها موجود نیست؛ اما می‌توانیم نگاهی پیش از موعد به مشخصات وان پلاس 7 تی پرو و برادر کوچک‌ترش داشته باشیم.

مشخصات وان پلاس 7T پرو

در قلب این گوشی هوشمند، تراشه اسنپدراگون 855 پلاس جای می‌گیرد؛ نسخه به‌روز شده و کمی سریع‌تر اسنپدراگون 855 که در وان پلاس 7 پرو وجود داشت. پس می‌توانیم از وان پلاس 7T پرو، انتظار پرفورمنس بهتری را داشته باشیم.

در کنار آن باید به پردازنده گرافیکی آدرنو 640، حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی برای نسخه پایه اشاره کنیم. احتمالا نسخه‌های دیگری هم با ظرفیت بالاتر عرضه خواهند شد. همچنین به نظر می‌رسد نسخه سفارشی اندروید 10 در قالب آخرین ورژن Oxygen OS روی گوشی نصب باشد.

مشخصات وان پلاس 7 تی پرو

از بُعد خارجی، مدل 7 تی پرو تفاوت چندانی با وان پلاس 7 پرو ندارد. گفته می‌شود که صفحه نمایش 6.7 اینچی آمولد سیال با وضوح 3120 در 1440 پیکسل، پشتیبانی از محتوای +HDR10 و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز در آن حفظ خواهد شد. همچنین باید انتظار نمایشگری با لبه‌های خمیده و حسگر اثر انگشت داخلی را داشته باشیم.

این شباهت شامل پنل عقب هم می‌شود که از یک مجموعه دوربین سه‌گانه با چیدمان عمودی میزبانی می‌کند. مانند مدل قبلی، پرچمدار جدید نیز دارای دوربین 48 مگاپیکسلی f/1.6 با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و الکترونیکی (EIS) خواهد بود. آن را یک دوربین 8 مگاپیکسلی f/2.4 با لنز زوم تله‌فوتو و یک دوربین 16 مگاپیکسلی f/2.2 با لنز فوق عریض (میدان دید 120 درجه) همراهی خواهند کرد.

البته منابع اطلاعاتی همرستافر، از وجود یک حالت جدید ماکرو (Macro Mode) خبر داده‌اند که به طور چشمگیری تصاویر کلوزآپ را بهبود می‌بخشد. حالت عکاسی در شب و فیلم‌برداری اسلوموشن 720p با نرخ 960 فریم در ثانیه، از دیگر امکانات دوربین دستگاه محسوب می‌شوند. برای ثبت تصاویر سلفی هم، دوربین 16 مگاپیکسلی f/2.0 در اختیار کاربران خواهد بود.

در نهایت باید به باتری 4085 میلی‌آمپر ساعتی وان پلاس ۷ تی پرو اشاره کنیم که از تکنولوژی جدید شارژ سریع، موسوم به Warp Charge 30T پشتیبانی می‌کند. این باعث می‌شود که سرعت شارژ گوشی، 20 درصد سریع‌تر از مدل 7 پرو باشد.

مشخصات وان پلاس 7 تی

برادر کوچک‌تر نیز، از تراشه اسنپدراگون 855 پلاس و رم 8 گیگابایتی قدرت خواهد گرفت؛ اما برای پایین نگه داشتن قیمت، نسخه پایه‌ دارای حافظه داخلی 128 گیگ است. البته نسخه 256 گیگابایتی هم عرضه می‌شود.

صفحه نمایش 6.55 اینچی دستگاه با ریفرش ریت 90 هرتز و پشتیبانی از محتوای +HDR10، رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل خواهد داشت. قاعدتا باید حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ای را نیز در آن ببینیم.

مشخصات وان پلاس 7 تی

یک ماژول دوربین دایره‌ای شکل، زینت‌بخش پنل پشتی وان پلاس 7T خواهد بود. دوربین اصلی و فوق عریض، مشابه مدل پرو توصیف شده‌اند؛ ولی ظاهرا دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی است و به جای بزرگ‌نمایی 3 برابر، توانایی زوم 2 برابر دارد. در جلو نیز همان دوربین 16 مگاپیکسلی مدل پرو را خواهیم داشت.

سیستم عامل اندروید 10 در پوسته‌ای از Oxygen OS، باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از Warp Charge 30T، دیگر مشخصات وان پلاس 7 تی را تشکیل می‌دهند.