پلی استیشن 4

بیش از 30 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 در آمریکا فروش رفته است

آرام آرام به پایان نسل هشتم بازی‌های ویدیویی نزدیک می‌شویم، اما پلی استیشن 4 (PlayStation 4) هنوز فروش مناسبی دارد و به تازگی گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد بیش از 30 میلیون دستگاه از کنسول ژاپنی‌ها در ایالات متحده فروش رفته است.

چند ماه قبل سونی اعلام کرد بیش از 100 میلیون واحد پلی استیشن 4 برای فروشگاه‌های سراسر جهان ارسال شده است و هرچند با تایید ساخت و اعلام خبر رونمایی از پلی استیشن 5 در آینده‌ای نزدیک، فروش این کنسول کاهش یافت، ولی به لطف PlayStation 4 Pro و بازی‌های انحصاری همچون The Last of Us Part II ،Ghost of Tsushima و… هنوز PlayStation 4 نفس می‌کشد و به تازگی اعلام شده میزان فروش این کنسول در آمریکا از 30 میلیون دستگاه هم عبور کرده است.

میزان فروش پلی استیشن 4 در آمریکا

با توجه به آماری که دانیال احمد، تحلیلگر حوزه کنسول‌های بازی منتشر کرده، نزدیک به 30 درصد از مجموع فروش PS4 در ایالات متحده بوده که رقم قابل توجه‌ای است؛ زیرا این کنسول در سرزمین مادری خود، یعنی ژاپن تنها موفق به فروش 8.3 میلیون دستگاه شده است. هرچند این دو کشور نزدیک به 200 میلیون نفر اختلاف جمعیت دارند! ولی با توجه به ضریب نفوذ بازی‌های ویدیویی در سرزمین خوشید تابان، بازهم فروش این کنسول در آمریکا چشمگیرتر است.

در کشورهای آلمان و انگلستان هم به ترتیب 7.2 و 6.8 میلیون دستگاه از کنسول نسل هشتمی سونی فروش رفته است که نشان از استقبال اکثر بازیکنان در غرب از این پلتفرم دارد. بعید به نظر می‌رسد پلی استیشن 4 بتواند به مقدار فروش پلی استیشن 2 یا Nintendo DS دست یابد ولی گذر از پلی اسیشن 1 و Wii برای جای گرفتن در مکان چهارم لیست پرفروش‌ترین کنسول‌های تاریخ پس از پلی استیشن 2، Nintendo DS و Game Boy کار دشواری در پیش ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. واقعا بازی های زیاد انحصاری سونی همچین فروشی رو براش رقم زدند

    در حالی که ایکس باکس چندان بازی درست حسابی انحصاری نداره هرچیم داره با پی سی مشترکه

  2. اقا خبر خیلی جالبی بود بیشتر از این مقالات بنویسید از نویسنده که بسیار شیوا و روان بیان کرده بودن سپاس گذارم

  3. اوخ اوخ فروشش تو امریکا اندازه فروش کل ایکس باکس تو دنیای

  4. ایول خبر خوبی بود
    *سونی پادشاه تکنولوژی جهان*

  5. واقعاپلی استیشن به این میگن

  6. اونا پیشرفتن ما چیکار کنیم

  7. در امریکا خو ب ما چه