بی ام و ایکس 6 وانتابلک

نمایش منحصربه‌فرد و دیدنی بی ام و ایکس 6 وانتابلک ، سیاه ترین خودروی جهان

بی ام و ایکس 6 وانتابلک (BMW X6 Vantablack) به عنوان سیاه ترین خودروی جهان با نمایشی خیره‌کننده و تماشایی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 حاضر شد.

شرکت خودروسازی بی ام و به تازگی یک نسخه از شاسی بلند معروف خود یعنی X6 را با رنگ ویژه‌ای معرفی کرد و این نسخه را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت نیز به نمایش گذاشت. این مدل شاسی بلند ایکس 6 با رنگ موسوم به Vantablack عرضه می‌شود که موجب شده این خودرو به سیاه ترین خودروی جهان معروف شود. بی ام و ایکس 6 وانتابلک (BMW X6 Vantablack) دارای پوشش نانویی Vantablack VBX2 است که تاریک‌ترین ماده جهان محسوب می‌شود و بیش از 99 درصد نور مرئی را جذب می‌کند.

بی ام و ایکس 6 وانتابلک در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 در یک اتاق با چراغ‌های چشمک‌زن و یک ویدیو اسکرین یا صفحه ویدیویی به نمایش درآمد. سیاه ترین خودروی جهان زیر نورهای آبی، سبز و قرمز به شدت پر ابهت و خشن به نظر می‌رسد و بی ام و نمایشی سورئال (به معنی گرایش به ماورای واقعیت) از این خودرو ترتیب داده است تا ماورایی بودن محصول جدیدش را به رخ بکشد. به جز بدنه که با مشکی ترین رنگ جهان رنگ شده است، جلوپنجره و چراغ‌ها در حالت عادی قرار دارند و در میان سیاهی می‌درخشند.

بی ام و ایکس 6 وانتابلک

رنگ Vantablack هیچ نوری را منعکس نمی‌کند و به همین خاطر در نگاه مستقیم و در نگاه از بالا دو بعدی و مسطح به نظر می‌رسد. این خودرو بدون تابش نورهای رنگی، شکل بدنه خود را نشان نمی‌دهد و شبیه به یک کراس اوور توخالی به نظر می‌رسد. گفته می‌شود بی ام و قصد ندارد خودرویی را با این رنگ به فروش برساند، اما اگر کسی تصمیم بگیرد پول بیشتری صرف سفارش این رنگ بکند، خودرو با رنگ Vantablack قابل سفارش خواهد بود.

در زیر، ویدیویی از بی ام و ایکس 6 وانتابلک را مشاهده می‌کنید که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت با دستگاه لیدار گرفته شده است. لیدار یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب شده، فاصله را اندازه می‌گیرد و آن را رادار لیزری نیز می‌نامند. همانطور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، حتی سیاه ترین خودروی جهان نیز نمی‌تواند از لیدار فرار کند و با این فناوری می‌توان جزئیاتی از خودرو را دید.

ویدیوی نمایش بی ام و ایکس 6 وانتابلک زیر لیدار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. مشکی رنگ عشقه خیلی خوشگله وزیباس

  2. من عاشق رنگ مشکیم

  3. وای خدا چ خوشگلهه رنگش خیلی عشقه

  4. رنگ سیاه براق خیلی لوکسه انتخاب خوبی داشتن

  5. این روزا بی ام دبیلیو چقدر داره ماشین جدید معرفی میکنه خبریه