میت 30 پرو

هواوی تایید کرد که میت 30 پرو از برنامه‌های گوگل استفاده نمی‌کند

هواوی به طور رسمی از گوشی های خانواده میت ۳۰ (Hauwei Mate 30) رونمایی کرد. اما خبر بد اینجاست که این شرکت تایید کرده که گوشی‌های میت 30 و میت 30 پرو از برنامه‌های گوگل استفاده نمی‌کنند.

هواوی امروز جدیدترین گوشی های پرچمدار خود یعنی میت ۳۰ (Huawei Mate 30) و میت 30 پرو را معرفی کرد، اما ممکن است این شرکت برای فروش این گوشی‌ها در اروپا با مشکل مواجه شود. این شرکت چینی تولیدکننده گوشی های هوشمند امسال در لیست سیاه ایالات متحده آمریکا قرار گرفته و شرکت‌های آمریکایی از تجارت با هواوی منع شدند. گوگل نیز ماه گذشته اعلام کرد که نمی‌تواند اجازه بدهد گوشی های هواوی میت 30 پرو با برنامه‌ها و سرویس‌های از پیش نصب شده گوگل عرضه شود. به این ترتیب دستگاه‌های جدید هواوی از قسمت‌های اصلی اندروید مانند گوگل پلی استور محروم شدند.

میت 30 پرو بدون گوگل پلی استور عرضه می‌شود

حالا نیز هواوی رسما تایید کرده میت 30 پرو از برنامه‌های گوگل استفاده نمی‌کند. ریچارد یو، مدیرعامل هواوی امروز در کنفرانس مطبوعاتی در آلمان اعلام کرد که این شرکت مجبور شده است قید سرویس‌های گوگل را در گوشی های خانواده میت 30 بزند. وی اضافه کرد:

ما نمی‌توانیم از خدمات گوگل استفاده کنیم و به همین دلیل از هسته خدمات موبایل هواوی استفاده خواهیم کرد. امروز به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سوی ایالات متحده آمریکا، این گوشی‌ها نمی‌توانند برنامه‌های اولیه گوگل را از پیش نصب کنند و ما مجبور شدیم از برنامه‌های اختصاصی هواوی مانند Huawei App Gallery بر روی خانواده میت 30 استفاده کنیم.

گوگل پلی استور بخش مهمی از خدمات موبایلی گوگل است که تمام گوشی های اندرویدی از خدمات این سرویس استفاده می‌کنند، اما ظاهرا هواوی از خدمات پلی استور محروم شده است و به همین دلیل تصمیم گرفته جایگزین خود را برای این سرویس و خدمات مرتبط بسازد. هواوی برای توسعه، رشد کاربران و بازاریابی خدمات موبایل خود، بیش از یک میلیارد دلار اعتبار اختصاص داده است.

میت 30 پرو

در حال حاضر 45 هزار برنامه با خدمات موبایل هواوی ادغام شده‌اند، اما هزاران مورد دیگر وجود دارند که باید در برنامه گالری هواوی استفاده شوند و در دسترس قرار بگیرند. هواوی در طول کنفرانس خود که تقریبا دو ساعت طول کشید، کمتر از یک دقیقه در مورد محدودیت‌های گوگل روی صحنه صحبت کرد و به نظر می‌رسد برای ترغیب مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان کار سختی پیش روی دارد.

با این وجود هنوز امیدهایی وجود دارد که محدودیت‌های ایجاد شده از سوی ایالات متحده آمریکا برطرف شوند و یا شرکت هواوی راهی برای دور زدن این محدودیت‌ها پیدا کند. اخیرا رویترز گزارش داد که هواوی در حال توسعه رابط کاربری اختصاصی خود است که به کاربران امکان دسترسی به برخی از برنامه‌های گوگل را می‌دهد، اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد برنامه در دسترس خواهد بود و یا هواوی چگونه قصد دستیابی به این هدف را دارد.