‌پرچمداران سری میت 30 هواوی

با وجود تحریم‌های آمریکا، پرچمداران سری میت 30 هواوی به آخرین نسخه اندروید مجهز شده‌اند!

با وجود اینکه نام هواوی در لیست سیاه دولت آمریکا قرار دارد، پرچمداران سری میت 30 هواوی (Huawei Mate 30) می‌توانند با سیستم عامل اندروید 10 کار کنند. این به دلیل اوپن سورس یا متن باز بودن اندروید است.

به تازگی شاهد رونمایی از پرچمداران سری میت 30 هواوی بودیم. طبق اعلام کمپانی چینی، این گوشی‌ها به آخرین نسخه سیستم عامل موبایلی گوگل، یعنی اندروید 10 مجهز شده‌اند. ماهیت متن باز (open source) اندروید، امکان استفاده از این OS را بدون نیاز به هرگونه لایسنس فراهم می‌کند و به راحتی می‌توان آن را دانلود کرد.

اندروید 10 در پرچمداران سری میت 30 هواوی وجود دارد؛ اما بدون اپ‌های گوگل

حتی بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند از جمله هواوی، رابط کاربری سفارشی خود را نیز روی اندروید سوار می‌کنند تا امکانات اضافه‌ای را در محصولات‌‍شان بگنجانند. بنابراین موضوع عجیب و تازه‌ای در مورد استفاده هواوی از سیستم عامل اوپن سورس گوگل وجود ندارد.

اما چیزی که تغییر کرده، فقدان سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) در پرچمداران سری میت 30 هواوی است. این شامل اپلیکیشن هایی مانند جیمیل، یوتیوب، گوگل مپس و گوگل پلی استور می‌شود. در واقع استفاده از GMS نیازمند مجوز گوگل است که با تحریم هواوی از سوی دولت آمریکا، کمپانی چینی از دریافت آن بازماند.

هواوی میت 30

حالا کاربرانی که به اپ‌های گوگل و به ویژه پلی استور عادت کرده‌اند؛ شاید هنگام استفاده از هواوی میت ۳۰ کمبودی را احساس کنند. البته این کمپانی در قالب پکیج Huawei Mobile Services، اپلیکیشن‌های خود را روی گوشی‌ها نصب کرده؛ از جمله یک گالری عکس، مرورگر اینترنت و AppGallery که اپ استور هواوی است. هرچند به نظر نمی‌رسد در مقطع فعلی، این‌ها قابل رقابت با پلی استور و اپلیکیشن‌های گوگل باشند؛ حداقل در اروپا و سایر بازارهای بین‌المللی که هواوی فروش خوبی داشت.

اما کاربران گوشی‌های اندرویدی در چین، از سال 2010 به گوگل پلی استور دسترسی نداشتند و اپ‌های مورد نیاز خود را از توسعه‌دهندگان چینی دریافت می‌کردند؛ پس در این کشور، مشتریان سری هواوی میت 30 تفاوتی را احساس نخواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. وقتی سیستم عامل هارمونیش رو رو کنه مار تمومه

  2. باسلام تو یه ویدئو دیدم که فایل apk جیمیل را را روی مت ۳۰ نصب کرد و اجراش کرد