اگزینوس 9611

تراشه اگزینوس 9611 سامسونگ معرفی شد؛ 10 نانومتری با سرعت بیشتر و قابلیت هوش مصنوعی

تراشه اگزینوس 9611 سامسونگ (Samsung Exynos 9611) با فناوری ساخت 10 نانومتری، سرعت بیشتر نسبت به قبل و برخورداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد.

سامسونگ رسما چیپست جدید خود را با نام اگزینوس 9611 (Exynos 9611) معرفی کرد. این تراشه جدید نسبت به چیپست اگزینوس 9610 ارتقا پیدا کرده و ویژگی‌های جدیدی را با خود به همراه آورده است. چیپست اگزینوس 9611 از همان فناوری ساخت 10 نانومتری نسخه قبلی بهره می‌برد و شامل 4 هسته Cortex A73 با حداکثر سرعت 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex A53 با حداکثر سرعت 1.7 گیگاهرتز در آرایش 8 هسته 64 بیتی می‌شود.

این معماری ساخت مشابه تراشه اگزینوس 9610 است، اما سرعت کلاک نسبت به قبل پیشرفت کرده است. اگزینوس 9611 همچنین با پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3 جفت می‌شود که وظایف فرایندهای گرافیکی را بر عهده دارد. این نیز همان پردازشگر گرافیکی موجود در اگزینوس 9610 است، اما در مقایسه با قبل بهبود پیدا کرده است. با این سخت افزار کاربران می‌توانند فعالیت‌های مورد علاقه خود مانند بازی‌های گرافیکی را بدون مشکل انجام دهند.

قابلیت هوش مصنوعی تراشه اگزینوس 9611

تراشه اگزینوس ۹۶۱۱ همچنین عملکرد هوش مصنوعی را برای تجربیات نسل بعدی، از برنامه‌های هوش مصنوعی گرفته تا دوربین ارائه می‌دهد. این چیپست دارای یک موتور هوش مصنوعی داخلی است که از واحد پردازش ویژن تشکیل شده است. این قابلیت، گوشی هوشمند را قادر می‌سازد که از یک دوربین هوشمند درجه یک برخوردار باشد و به این ترتیب باعث پیشرفت‌های قابل توجهی در عکس‌های ثبت شده با دوربین می‌شود. تراشه جدید سامسونگ از طریق فناوری یادگیری عمیق ماشینی، قابلیت هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد.

این چیپست جدید همچنین پیشرفت‌هایی در پردازش تصاویر به همراه دارد. اگزینوس 9611 با یک پردازنده سیگنال دیجیتال و یک موتور شبکه عصبی ساخته شده و واحد پردازش تصویر می‌تواند سیگنال‌های آنالوگ تصاویر و فیلم‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و اشیا و محیط موجود در صحنه را شناسایی کند. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد از تجربیات غنی شده عکاسی لذت بببرند و کارهای بیشتری با خدمات دستیار هوشمند انجام دهند. واحد پردازش تصویر پیشرفته از داده‌های به دست آمده برای تنظیم دقیق تنظیماتی مانند اکسپوژر، اشباع، کنتراست، وضوح و غیره استفاده می‌کند تا عکسی با کیفیت بالا را تهیه کند. سنجش عمق هوشمند هم به گوشی های هوشمند اجازه می‌دهد تا فقط با یک دوربین واحد، یک عکس پرتره بسیار زیبا با جلوه بوکه بگیرند. علاوه بر آن چیپست اگزینوس 9611 از راه‌حل‌های چند دوربین متنوع مانند دوربین عریض، فوق عریض و تله پشتیبانی می‌کند.

اتصالات Exynos 9611

برای اتصالات، چیپست اگزینوس ۹۶۱۱ سامسونگ از مودم LTE و راه‌حل‌های متنوع اتصال برخوردار است. مودم یکپارچه از حداکثر 600 مگابیت بر ثانیه برای داون لینک با 3CA و 150 مگابیت بر ثانیه برای آپ لینک با 2CA برای فعالیت‌های استریمینگ و پخش مستقیم پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین چندین ویژگی اتصال مانند وای فای، بلوتوث 5.0 و رادیو FM را در خود جای داده است. علاوه بر این، برای تجربیات مبتنی بر موقعیت مکانی، این تراشه دارای گیرنده چهار حالته GNSS (سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی) است که شامل GPS (سیستم موقعیت‌یابی جهانی)، GLONASS ، BeiDou و Galileo می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زیاد فرقی با اگرینوس۹۶۱۰ ففط دوربین های رزولییشن بالا و ساپورت میکنه