گوشی شیائومی می میکس

گوشی شیائومی می میکس آلفا معرفی شد؛ دوربین 108 مگاپیکسلی و یک نمایشگر منحصر به فرد

گوشی موبایل شیائومی می میکس آلفا (Xiaomi Mi MIX Alpha) رسما معرفی شد. این گوشی از یک دوربین 108 مگاپیکسلی برخوردار بوده و دارای نمایشگری خمیده است که تا روی قاب پشتی گوشی نیز کشیده شده است.

شیائومی همیشه جذاب‌ترین فناوری‌های خودش را در گوشی‌های سری Mix استفاده می‌کند و گوشی تازه معرفی شده‌ی شیائومی می میکس آلفا نیز از این قاعده مستثنا نیست. این دیوایس که دقایقی پیش توسط گوشی‌ساز چینی معرفی شد٬ از یک نمایشگر منحصر به فرد٬ دوربین 108 مگاپیکسلی و آخرین تراشه‌ی شرکت کوالکام بهره می‌برد. با این حال این دیوایس دارای برچسب قیمت بسیار بالایی است؛ برای خرید این گوشی شما باید 2800 دلار بپردازید که این گوشی را حتی از دو گوشی گلکسی فولد و میت ایکس کاملا منعطف نیز بسیار گران‌تر می‌کند.

شیائومی می میکس آلفا

مشخصات فنی شیائومی می میکس آلفا

زیر قاب جذاب این گوشی٬ تراشه‌ی اسنپدراگون 855 پلاس با همراهی 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی قرار دارد. یک باتری 4050 میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 40 وات نیز وظیفه‌ی تامین انرژی گوشی را بر عهده دارد. اما جذاب‌ترین بخش این گوشی٬ نمایشگر آن است که از دو لبه تا شده و ظاهر متفاوتی را به ارمغان آورده است. یکی از لبه‌های این نمایشگر کشیده شده و به قاب پشتی گوشی رسیده است. در واقع روی قاب پشتی فقط یک نوار قرار دارد که از سنسورهای دوربین میزبانی می‌کند٬ ماباقی فضای آن را نمایشگر تشکیل داده است.

گوشی شیائومی می میکس

یک نمایشگر منحصر به فرد با کارایی فراوان

شیائومی می‌گوید این طراحی اجازه‌ی ارائه‌ی نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی 180 درصدی را به آن‌ها داده است. این حتی بیشتر از گوشی منعطف میت ایکس هواوی است؛ هرچند شما نمی‌توانید نمایشگر این گوشی را باز و بسته کنید و به صورت پیشفرض از دو طرف خمیده است. ضخامت بالا و پایین این گوشی 2.15 میلی‌متر است و یک دوربین در قاب پشتی آن حضور دارد که لنز آن توسط شیشه‌ی یاقوت کبود محافظت می‌شود. لبه‌های گوشی حساس به فشار هستند و می‌توانند نوتیفیکیشن‌ها را ارائه کنند. هیچ اسپیکر یا حفره‌ای روی نمایشگر گوشی نیز دیده نمی‌شود. سنسور مجاورتی از نوع اولتراسونیک است٬ اسپیکرها به لطف فناوری Display Acoustic Technology از زیر نمایشگر ساطع می‌شود و یک فناوری ویژه اجازه‌ی به جای ماندن اثر انگشت روی صفحه را نمی‌دهد.

گوشی شیائومی می میکس

بخشی از نمایشگر که روی قاب پشتی قرار دارد٬ به لطف الگوریتم‌های هوش مصنوعی که می‌تواند اماکن مختلف را شناسایی کند٬ نمایشگر مواردی همچون نقشه‌ی راه٬ حداکثر سرعت در یک بزرگراه و کنترل کننده‌ی لوازم خانگی هوشمند به لطف اپلیکیشن Mi Home است. بدیهی است که شما می‌توانید از این صفحه برای ثبت عکس‌های سلفی با یک دوربین قدرتمند 108 مگاپیکسلی نیز استفاده کنید.

گوشی شیائومی می میکس

نمونه عکس دوربین می میکس آلفا

دوربین اصلی این گوشی از سنسور 1/1.33 اینچی و فناوری Tetracell برخوردار است که می‌تواند عکس‌هایی با خروجی 27 مگاپیکسلی را ارائه کند. سنسور فوق عریض این گوشی قادر به ثبت عکس‌های 20 مگاپیکسلی است و زاویه دید 117 درجه‌ای را ارائه می‌کند٬ در حالی که یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی نیز در کنار آن‌ها حضور دارد.

شیائومی نهایت تلاش خود را کرده است تا بتواند استحکام خوبی به این گجت ببخشد. گوشی‌ساز چینی برای این کار از آلیاژی با درجه‌ی فضاپیماها برای فریم آن استفاده کرده است٬ در حالی که نوار دور دوربین پشتی با شیشه‌ی یاقوت کبود محافظت می‌شود. اگر قیمت بالای این دیوایس برای شما مسئله‌ای نیست٬ خبر خوب اینکه شما می‌توانید می میکس Alpha را از ماه دسامبر خریداری کنید.