قیمت خودروهای روسی لادا

قیمت خودروهای روسی لادا در ایران چقدر می‌شود؟

اخیرا خبرهای زیادی مبنی بر واردات خودروهای روسی در ایران به گوش می‌رسد. از این رو اکنون قصد داریم قیمت خودروهای روسی لادا در ایران را بررسی کنیم.

مدتی است خبرهایی مبنی بر همکاری خودروسازان داخلی با شرکت‌های خارجی مطرح می‌شود که برخی از کارشناسان، واردات خودروهای روسی را محتمل می‌دانند. شرکت لادا به عنوان یکی از برندهای اصلی خودروسازی کشور روسیه محسوب می‌شود که در صورت همکاری ایران با روسیه، شاهد حضور خودروهای روسی لادا در بازار کشور خواهیم بود. این شرکت خودروسازی تا نیمه نخست سال 2019 توانسته است در بازار روسیه 2 جایگاه پرفروش‌ترین خودروها را از آن خود کند. خودرو لادا گرانتا با فروش 63 هزار 982 دستگاه و خودرو وستا با فروش 55 هزار و 784 دستگاه جزو پرفروش‌ترین خودروهای روسیه محسوب می‌شوند.

شرکت خودروسازی لادا در میان پرفروش‌ترین‌ها محصولات دیگری نیز دارد. لارگوس، 4*4 و xray در رتبه‌های هفتم، چهاردهم و شانزدهم جای دارند. از این رو اگر خودروسازان داخلی با شرکت لادا همکاری کنند، بدون شک خودروهای پرفروش این شرکت خودروسازی برای ورود به بازار کشور انتخاب خواهند شد. به همین دلیل قصد داریم مشخصات و  قیمت خودروهای روسی لادا در ایران را بررسی کنیم.

قیمت خودروهای روسی لادا در ایران

لادا گرانتا

قیمت در روسیه: 419 هزار و 900 روبل

قیمت به پول ایران : 75 میلیون و 582 هزار تومان

قیمت خودروهای روسی لادا

لادا گرانتا جزو سدان‌هایی با قیمت ارزان محسوب می‌شود که تا حدودی بر اساس پلتفرم خودرو رنو لوگان L90 تولید شده است. با توجه به اینکه این خودرو با تندر 90 شباهت زیادی دارد، می‌توان آن را یکی از گزینه‌های اصلی برای ورود به بازار کشور دانست. شرکت خودروسازی لادا روسیه در سال 2011 این خودرو را به بازار عرضه کرد. لادا گرانت از یک موتور 1.6 لیتری بنزینی بهره می‌برد که گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارند. شرکت لادا روسیه برای این خودرو در کنار مدل سدان، دو نسخه لیفت بک و هاچ بک را نیز تولید و به بازار عرضه کرده است. اخیرا مدل فیس لیفت این خودرو در کنار تغییراتی چون باز طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره جدید و تغییراتی کلی در قسمت ظاهری تولید و به مشتریان عرضه شد.

لادا وستا

قیمت در روسیه: 594 هزار و 900 روبل

قیمت به پول ایران: 107 میلیون تومان

قیمت خودروهای روسی لادا

لادا وستا نیز در روسیه به فروش خوبی دست پیدا کرده است. شرکت روسی لادا این خودرو را در سال 2014 معرفی و از سال 2015 به بازار عرضه کرد. این خودرو از دو موتور 1.6 لیتری با قدرت 106 اسب بخار و موتور 1.8 لیتری با قدرت 122 اسب بخار بهره می‌برد. گفتنی است در سال 2018 نیز مدل جدیدی از این خودرو طراحی شد که موتور 1.8 لیتری ارتقا پیدا کرده آن می‌تواند قدرت برابر با 143 اسب بخار را ارائه دهد. قیمت این خودرو نسبت به مشخصات فنی و ظاهری آن بسیار مناسب است. مشتریان برای این خودرو می‌توانند گیربکس 5 سرعته دستی یا 5 سرعته اتوماتیک را سفارش دهند که احتمالا مدل اتوماتیک آن در بازار ایران با استقبال بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

لادا 4*4

قیمت در روسیه: 566 هزار و 900 روبل

قیمت به پول ایران: 102 میلیون تومان

قیمت خودروهای روسی لادا

خودرو کراس اوور لادا 4*4 که با نام نیوا نیز معروف است جزو ارزان‌ترین خودروهای کراس اوور شرکت لادا روسیه به شمار می‌رود. هرچند ظاهر این خودرو آن هم در سال 2019 جذاب به نظر نمی‌رسد، اما با توجه به قیمت آن می‌توان با ظاهرش هم کنار آمد. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 1.7 لیتری برخوردار است که می‌تواند قدرتی برابر با 83 اسب بخار را تولید کند. حداکثر سرعت این کراس اوور نیز 135 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این خودرو از گیربکس 5 سرعته دستی برای انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ها بهره می‌برد. گفتنی است به دلیل ظاهر نه چندان زیبا و مشخصات فنی در سطح متوسط نمی‌توان آن را یک گزینه مناسب برای خریداران ایرانی دانست.

لادا XRay

قیمت در روسیه: 841 هزار و 900 روبل

قیمت به پول ایران: 151 میلیون و 542 هزار تومان

قیمت خودروهای روسی لادا

هاچ بک کراس لادا ایکس ‌ری یکی از خودروهای پرفروش این برند روسی محسوب می‌شود که با برخورداری از یک موتور 1.8 لیتری دارای قدرتی برابر با 122 اسب بخار است. مشتریان می‌توانند برای این خودرو گیربکس دستی یا اتوماتیک 5 سرعته را سفارش دهند. طبق اعلام شرکت لادا، حداکثر سرعت این خودرو نیز 185 کیلومتر بر ساعت است. از لحاظ مشخصات فنی و طراحی ظاهری می‌توان لادا ایکس ری را با رنو ساندرو و ساندرو استپ وی مشابه دانست.