آیا بازی مافیا 4 (Mafia 4) در راه است؟

سه سال از عرضه بازی مافیا 3 گذشته و در این مدت هیچ خبری از نسخه بعدی آن نشنیده‌ایم اما حالا به نظر می‌رسد که بازی مافیا 4 (Mafia 4) در دست توسعه قرار دارد.

بازی مافیا 3 در زمان عرضه، یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های شرکت 2K بود و بدیهی به نظر می‌رسید که بازی مافیا 4 هم ساخته شود. اما در چند سال اخیر هیچ خبری در این زمینه منتشر نشد و حتی این تصور به وجود آمد که پرونده مجموعه مذکور به طور کلی بسته شده است.

آیا بازی مافیا 4 (Mafia 4) در دست ساخت قرار دارد؟   

اخیرا اطلاعاتی منتشر شده که نه تنها به ساخته شدن بازی مافیا 4 اشاره دارد، بلکه به طرفداران وعده انتشار نسخه ریمستر (بازسازی) بازی مافیا 2 را نیز می‌دهد.

ماه گذشته، صاحب شرکت 2 کا گیمز، شرکت تیک-تو اینتراکتیو، سه علامت تجاری را به ثبت رساند که دو تای آن‌ها لوگوهای بازی مافیا بودند. اولین لوگو، از همان فونتی استفاده می‌کند که برای دو قسمت اول این مجموعه بازی استفاده شده بود اما دومین لوگو یه چیز کامل متفاوت است. این لوگوها می‌توانند موقتی باشند و پس از مدتی با علامت‌های تجاری دیگری جایگزین شوند اما بسیاری بر این باورند که حداقل یکی از آن‌ها، در واقع نشان دهنده وجود بازی مافیا 4 است.

بازی مافیا 4

اما سومین علامت تجاری، به شکل مستقیم به بازی مافیا 2 اشاره دارد و از لوگوی آن استفاده می‌کند. شاید شرکت تیک-تو در حال نوسازی علامت تجاری بازی است و هیچ نقشه تازه‌ای برای این مجموعه ندارد اما وقتی سه علامت تجاری مرتبط با یک مجموعه به ثبت می‌رسند، این کمی عجیب است. استودیوی هنگر 13 (Mafia 3) که ساخت بازی مافیا 3 را برعهده داشت، با اینکه تعداد زیادی از کارمندان‌اش را اخراج کرد اما هنوز فعال بوده و گفته می‌شود که در چند سال اخیر، در حال کار بر روی یک بازی جدید معرفی نشده است. این بازی می‌تواند همان قسمت چهارم مافیا باشد که طرفداران بدون شک منتظر آن هستند.

بازی مافیا 3 با اینکه به فروش قابل توجهی دست پیدا کرد اما با نقدهای منفی بسیاری رو به رو شد و بسیاری از طرفداران، آن را یک کپی بد از مجموعه جی تی ای توصیف کردند. گیم پلی ضعیف بازی و باگ‌های فراوان از دیگر نکاتی بود که باعث شد قسمت سوم نتواند نظر طرفداران را جلب کند. از مافیا 3 به عنوان یکی از ناامید کننده‌ترین بازی‌های سال 2016 نام می‌برند.

شرکت 2K در حال حاضر تمرکز اصلی خود را بر روی بازی بوردرلندز 3 (Borderlands 3) قرار داده است. موفقیت بزرگ بازی بوردرلندز 3 شاید باعث شود تا آن‌ها یک فرصت دیگر به مجموعه کم طرفدارتری همچون مافیا بدهند. ثبت علامت‌ تجاری هرگز به معنای تایید یک بازی نیست اما اگر شایعات حقیقت داشته باشند، احتمالا تا قبل از پایان سال، شاهد معرفی رسمی بازی Mafia 4 خواهیم بود.

بازی مافیا 3 هم‌اکنون برای رایانه های شخصی و کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است.