کوالکام

کوالکام تجارت خود با هواوی را از سر می‌گیرد

مدیر عامل شرکت آمریکایی کوالکام (Qualcomm) اعلام کرد این شرکت تجارت خود با شرکت چینی هواوی را از سر می‌گیرد، اما جزئیاتی از ادامه همکاری آنها مشخص نشده است.

از زمان قرار گرفتن شرکت هواوی در لیست تحریم‌های دولت آمریکا، برخی از شرکای اصلی این شرکت چینی مانند کوالکام برای تجارت با Huawei دچار مشکل شدند. اما اکنون در جدیدترین اتفاق، استیو مولنکوپ (Steve Mollenkopf)، مدیرعامل شرکت Qualcomm اعلام کرد که شرکت وی در حال حاضر تجارت با هواوی را از سر گرفته است. طبق گفته‌های مولنکوپ، کوالکام به دنبال تامین یک معامله طولانی‌مدت برای فروش محصولاتش به هواوی است، اما هنوز مشخص نشده که دقیقا چه اجزایی فروخته خواهد شد.

هواوی

در ماه ژولای، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد برای شرکت‌هایی که مایل به ادامه روابط تجاری با هواوی هستند، مجوزهای ویژه‌ای اعطا می‌شود. اما نکته اصلی اینجا بود که این شرکت‌ها فقط مجاز به فروش قطعات خاصی هستند که به طور گسترده در دسترس باشند و تراشه‌های موبایل نیز در این دسته قرار می‌گیرند. در ماه آگوست نیز هواوی به مدت 90 روز موافقت‌نامه تجارت موقت با شرکت‌های آمریکایی را دریافت کرد. در همین ماه، با انتشار گزارش‌هایی ادعا شد که بیش از 130 شرکت آمریکایی برای دریافت مجوزهای ویژه برای تجارت با هواوی اقدام کردند.

اتکای هواوی به کوالکام و شرکای آمریکایی

هواوی با وجود تولید مجموعه چیپست‌های خود، هنوز هم به طور قابل توجهی برای تولید دستگاه‌های خود به شرکت کوالکام متکی است. گزارش شده که فقط در سال 2018، شرکت هواوی 11 میلیارد دلار برای تجارت با شرکت‌های آمریکایی مثل Qualcomm، اینتل و میکرون هزینه کرده است.