فیلمبرداری 8K گوشی شیائومی

نخستین گوشی شیائومی با قابلیت فیلمبرداری 8K در حال توسعه است

ظاهرا نخستین گوشی برند شیائومی با قابلیت فیلمبرداری 8K در حال توسعه است. این گوشی می‌تواند با وضوح 8K و در نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای به فیلمبرداری بپردازد.

بر اساس گزارش تازه منتشر شده از سوی ٬XDA-Developers شیائومی در حال توسعه‌ی یک گوشی با قابلیت فیلمبرداری 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای است. این اطلاعات در اپلیکیشن دوربین MIUI 11 نمایان شده است و در حالی که هنوز دیوایسی از این برند نمی‌تواند با وضوح 8K فیلمبرداری کند٬ می‌تواند جالب توجه باشد. حتی گوشی شیائومی می میکس آلفا که با یک سنسور 108 مگاپیکسلی همراه است نیز با وضوح حداکثری 6K و نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای فیلمبرداری می‌کند.

در حال حاضر تراشه‌های اگزینوس 9820 و 9825 از فیلمبرداری با وضوح 8K در نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد گوشی آینده ی شیائومی که از تراشه‌ی بعدی شرکت کوالکام پشتیبانی می‌کند٬ بتواند با چنین وضوحی به ضبط فیلم بپردازد. در حال حاضر تنها گوشی موبایلی در بازار که قادر به ارائه‌ی چنین قابلیتی است٬ گوشی نوبیا رد مجیک 3 خواهد بود٬ اما دارای نرخ 15 فریم بر ثانیه‌ای است. همچنین٬ شیائومی همچنان می‌خواهد به همکاری با سامسونگ برای بخش دوربین گوشی‌های خود ادامه دهد.