تولید ال 90

تولید ال 90 و دانگ فنگ در ایران خودرو به طور کامل متوقف شد

تولید ال 90 و دانگ فنگ در خطوط تولید ایران خودرو در بازه زمانی منتهی به 31 شهریور 98 به صفر رسیده است. گفتنی است ایران خودرو در مردادماه نیز تولید خودرو سوزوکی ویتارا را متوقف کرده بود.

بر اساس گزارش‌های ماهانه تولید و فروش که از سوی شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند منتشر شده است، متوجه شده‌ایم که گروه خودروسازی ایران خودرو در گزارش ماهانه منتهی به 31 شهریور 98 با کاهش فروش مواجه شده است. در این گزارش مربوط به یک ماهه منتهی به 31 شهریور، مبلغ فروش کلیه محصولات ایران خودرو بیش از 17 درصد کاهش داشته است. در واقع ایران خودرو در بازه یک ماهه منتهی به 31 مرداد به فروش 1.8 هزار میلیاردی دست پیدا کرده بود که این میزان در 31 شهریور به 1.5 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

توقف تولید ال 90 و دانگ فنگ

آمارها در مردادماه از توقف تولید خودرو سوزوکی ویتارا حکایت داشتند و حالا در گزارش شهریورماه ایران خودرو نیز توقف تولید دو گروه خودرویی مشاهده می‌شود. بر اساس این گزارش در شهریورماه، تولید خودروهای ال 90 به طور کامل متوقف شده و ایران خودرو فقط 78 دستگاه از این خودروها که از دوره‌های قبل باقی مانده بودند را به مبلغ 3.4 میلیارد تومان به فروش رسانده است. به طور کلی طی 6 ماهه اول سال 98 حدود 66 میلیارد تومان از خودروهای گروه ال 90 فروخته شدند. علاوه بر این، آمار از توقف تولید دانگ فنگ نیز حکایت دارد و فقط 275 دستگاه از این خودروها به ارزش 42.4 میلیون تومان به ازای هر دستگاه و در مجموع به مبلغ 11.6 میلیارد تومان به فروش رسیده‌اند. در بازه زمانی 6 ماهه نخست 98 نیز ایران خودرو حدود 140 میلیارد تومان از خودروهای دانگ فنگ فروش داشته است.